مشخصات فنی گوشی Mi A2 شیائومی فاش شد؛ دوربین دوگانه و حاشیه‌های باریک

شیائومی قصد دارد نسل تازه میان رده‌های اندروید وانی خود را به نام Mi A2 به زودی معرفی کند. فهرست مشخصات این گوشی روز گذشته توسط فروشگاه digitec سوییس فاش شد.

کمپانی شیائومی معمولا با قواعد گوگل در بازار موبایل اقدام نمی‌کند و به همین خاطر هم گوشی Mi A1 این سازنده که همچنین اولین گوشی هوشمند آن مجهز به اندروید وان به شمار می‌رود، درواقع به نوعی همه کارشناسان و کاربران را شگفت زده کرد. از طرفی یک نظرسنجی پاک شده در توییتر این سازنده چینی نشان می‌دهد که اندروید وان وانیلی این گوشی نسبت به پوسته اختصاصی MIUI از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده است. البته بعید به نظر می‌رسد که شیائومی برنامه‌های شخصی سازی خود را تحت تأثیر این نظرسنجی دستخوش تغییر کند اما حالا ظاهرا تصمیم گرفته است نسل تازه گوشی مذکور را به نام Mi A2 رسما معرفی کند. وب‌سایت یک فروشگاه اینترنتی سوییسی به نام digitec حالا اطلاعات مفصلی را از این گوشی تازه شیائومی به نمایش گذارده است.

به توجه به این موضوع که اغلب گوشی‌های هوشمند امروزی با استانداردهای سخت افزاری مشخص طراحی می‌شوند و تمایل به بهره گرفتن از اندروید وان هم افزایش یافته است، مشخصات منتسب به Mi A2 دیگر چندان تعجب برانگیز به نظر نمی‌رسد. البته همچنان طراحی ۱۸:۹ در این میان رده تازه می‌تواند یکی از نقاط قوت آن به شمار برود اما شیائومی ظاهرا برای در نظر گرفتن بریدگی حاشیه (ناچ) در این گوشی اندروید وانی تازه برنامه‌ای ندارد.

براساس اطلاعات فاش شده توسط digitec گوشی Xiaomi Mi A2 از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون ۶۶۰ قدرت می‌گیرد و به ۴ گیگابایت رم بعلاوه ۳۲ تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی هم مجهز می‌شود. صفحه نمایش این نسل تازه ۵٫۹۹ اینچی با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ طراحی شده و از Mi A1 بزرگتر است. تعبیه دوربین اصلی دوگانه با لنزهای ۲۰ و ۱۲ مگا پیکسلی در Mi A2 را احتمالا باید بزرگترین تغییر و ارتقای آن قلمداد کنیم. این گوشی همچنین به دوربین سلفی ۲۰ مگا پیکسلی هم مجهز شده است.

از نظر طراحی ظاهری می‌توان ادعا کرد که Mi A2 دقیقا پا جای پای Mi A1 گذاشته و تنها از نظر برخی جزئیات با آن متفاوت است. دوربین اصلی در پنل پشتی Mi A2  مانند آیفون ۱۰ اپل به صورت عمودی چینش شده و در گوشه بالا سمت چپ قرار گرفته است. حاشیه‌های صفحه نمایش هم در این میان رده تازه نسبت به مدل قبلی باریک‌تر شده‌اند اما همچنان نمی‌توان آن را بدون حاشیه دانست.

براساس مندرجات وب‌سایت digitec گوشی Mi A2 با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی حدودا ۲۹۰ دلار قیمت دارد و نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی آن به ترتیب به قیمت ۳۳۰ و ۳۷۰ دلار روانه بازار خواهند شد. این گوشی قرار است در رنگ‌های مشکی، آبی و طلایی معرفی شود و رونمایی آن در ماه اوت سال جاری رخ دهد.

Call Now Button