سامسونگ امسال گوشی‌های هوشمند کمتری می‌فروشد

سهم سامسونگ از بازار موبایل چین در خلال سال‌های اخیر به طرز چشمگیری کاهش یافته است. کارشناسان و تحلیل گران مؤسسه‌های تحقیقاتی مختلف معتقدند که میزان فروش گوشی‌های هوشمند این غول تکنولوژی در سال ۲۰۱۸ بسیار کمتر از میزان پیش بینی شده خواهد بود.

روز گذشته گزارش تازه‌ای به نقل از برخی منابع نزدیک به کمپانی سامسونگ منتشر شد که ادعا می‌کرد این غول تکنولوژی قادر نخواهد بود تا پایان سال ۲۰۱۸ به هدف خود که فروش ۳۵۰ میلیون دستگاه تلفن هوشمند بوده است، دست یابد. برخی منابع آگاه می‌گویند با توجه به این موضوع که فروش گوشی پرچمدار Galaxy S9 از زمان عرضه تا به حال در بازار چین چندان موفقیت آمیز نبوده است، دستیابی به رقم فروش ۳۵۰ میلیون دستگاه تلفن هوشمند برای سامسونگ احتمالا میسر نخواهد شد.

کمپانی سامسونگ در ابتدا پیش بینی کرده بود که رقم فروش گوشی‌های هوشمندش در سال ۲۰۱۸ حدودا ۳۲۰ میلیون واحد خواهد بود. از طرفی میزان جالب توجه و بالای پیش فروش برای پرچمدار Galaxy S9 و S9 Plus این غول تکنولوژی را وادار کرد پیش بینی خود را ۹٫۴% افزایش دهد و به رقم ۳۵۰ میلیون واحد برساند. مخصوصا با توجه به این موضوع که سامسونگ سال گذشته ۳۱۹٫۸ میلیون دستگاه به فروش رساند، رقم ۳۵۰ میلیون واحد بسیار خوشبینانه به نظر می‌رسد. رقم ۳۱۹٫۸ میلیون همچنین حدودا ۳٫۳% نسبت به رقم فروش ۳۰۹٫۴ میلیونی سال ۲۰۱۶ افزایش یافته بود. کمپانی سامسونگ در سال ۲۰۱۵ موفق شد تعداد ۳۱۹٫۷ میلیون دستگاه تلفن هوشمند در بازارهای مختلف عرضه کند و به فروش برساند و این ارقام نشان می‌دهد که نرخ رشد فروش سازنده مذکور از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ اساسا معادل صفر بوده است.

کمپانی سامسونگ در سه ماه اول سال ۲۰۱۸ تعداد ۷۸ میلیون گوشی هوشمند عرضه کرد. یکی از تحلیل گران موسسه HMC پیش بینی می‌کند که رقم فروش گوشی‌های این سازنده کره‌ای در سه ماهه دوم سال جاری به ۷۳ میلیون برسد. براساس پیش بینی نوح جوان چانگ همچنین میزان فروش دوگانه پرچمدار Galaxy S9 و S9 plus در خلال ماه‌های آوریل تا ژوئن با کاهش مواجه می‌شود و در تمام طول سال ۲۰۱۸ هم تنها ۳۰ میلیون واحد از گوشی‌های هوشمند خانواده Galaxy S سامسونگ عرضه و فروخته می‌شود. این رقم با توجه به پیش بینی تحلیل گر مذکور کمترین میزان فروش گوشی‌های سری Galaxy S از سال ۲۰۱۲ تا کنون خواهد بود. همان‌طور که به خاطر دارید، کمپانی سامسونگ گوشی پرچمدار Galaxy S3 را در سال ۲۰۱۲ معرفی و عرضه کرد.

در گزارش روز گذشته همچنین گفته شده که به بخش موبایل کمپانی سامسونگ اعلام شده است تا در زمینه بازاریابی همه موانع ممکن را از سد راه خود بردارند و فروش محصولات‌شان را افزایش دهند. چین در حال حاضر بزرگ‌ترین بازار موبایل جهان به شمار می‌رود و کمپانی سامسونگ در آن کمتر از ۱% سهم دارد؛ در حالی که سهم بازار این غول تکنولوژی تا سال ۲۰۱۳ معادل ۲۰% گزارش شده بود.

سه مؤسسه تحقیقاتی معروف پیش بینی کرده‌اند که سود عملیاتی سامسونگ در سال ۲۰۱۸ از ۲٫۰۳ میلیارد به ۲٫۱ میلیارد دلار افزایش یابد که نشان‌دهنده کاهش ۴۰ درصدی در خلال سال‌های اخیر است. گوشی هوشمند بعدی سامسونگ پرچمدار Galaxy Note 9 است که انتظار می‌رود در تاریخ ۹ اوت معرفی شود. باید منتظر بمانیم و ببینیم میزان فروش این گوشی سطح بالا چگونه خواهد بود.

Call Now Button