عرضه Galaxy S10 در دو مدل مختلف؛ سنسور تشخیص عنبیه حذف خواهد شد!

براساس گزارش جدیدی که از کره جنوبی به‌دست آمده، سامسونگ احتمالاً سیستم تشخیص چهره سه‎بعدی را به عنوان جایگزین «حسگر تشخیص عنبیه چشم» به همراه Galaxy S10 معرفی خواهد کرد.

سامسونگ، فبلت Galaxy Note 7 را به عنوان اولین گوشی خود با حسگر تشخیص عنبیه چشم ارائه داد؛ البته مدل مذکور چندماه پس از عرضه از بازار جمع‌آوری شد. پس از این گوشی، شرکت کره‌ای پرچمداران Galaxy S8 و Galaxy S9 را مجهز به سنسور تشخیص عنبیه چشم ارائه داد و همچنین فبلت Galaxy Note 8 نیز از حسگر تشخیص عنبیه چشم بهره می‌گیرد. در جدیدترین پرچمدار سامسونگ که از سری Galaxy S معرفی شده، سازنده به سنسور تشخیص عنبیه چشم و سیستم تشخیص چهره که مبتنی بر دوربین سلفی بوده و به اندازه سیستم تشخیص چهره iPhone X یا گوشی Xiaomi Mi 8 پیشرفته نیست، عنوان «اسکن هوشمند» را اعطا نموده است. با این‌حال، منابع مطلع در کره‌ جنوبی مدعی شده‌اند که سنسور تشخیص عنبیه چشم از پرچمداران آتی سامسونگ از سری Galaxy S حذف خواهد شد.

آن‌طور که ادعا می‌شود، Galaxy S10 اولین گوشی سامسونگ خواهد بود که از حسگر اثرانگشت درون نمایشگر بهره می‌گیرد؛ شرکت سازنده تلاش‌هایی را به منظور ادغام سنسور اثرانگشت با نمایشگر پرچمداران پیشین خود مانند Galaxy S8 و Galaxy Note 8 انجام داده اما نتوانسته است در بازه مقرر، این فناوری را آماده نماید. حتی فبلت Galaxy Note 9 که در تابستان رونمایی خواهد شد، فاقد حسگر اثرانگشت درون نمایشگر خواهد بود و از حسگر اثرانگشت در پنل پشتی بهره می‌گیرد؛ با این‌حال در ابتدا، شایعاتی مبنی بر عرضه جانشین «گلکسی نوت ۸» با حسگر اثرانگشت در زیر صفحه‌نمایش وجود داشت و تحلیل‌گر پیشین KGI Securities، علت این اقدام را پایین بودن بازده تولید و عملکرد ضعیف نمونه‌های مشابه عنوان کرده است.

علاوه‌بر حسگر اثرانگشت درون نمایشگر، شایعه شده است که پرچمدار آتی سامسونگ از ماژول اسکن سه‌بعدی برای Galaxy S10 استفاده خواهد کرد؛ در صورتی‌که شرکت کره‌ای در آماده‌سازی این فناوری با مشکل مواجه نشود، احتمالاً جانشین Galaxy S9 به عنوان اولین گوشی سامسونگ وارد بازار خواهد شد که از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی بهره می‌گیرد. با فرض این حالت، عرضه Galaxy S10 و Galaxy S10 Plus با سیستم تشخیص چهره مبتنی بر دوربین سلفی یا حسگر تشخیص عنبیه چشم غیرضروری به‌نظر می‌رسد زیرا هر دو فناوری به خوبی سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی نیستند و کمی قدیمی شده‌اند!

دیگر شایعه‌ای که پیرامون پرچمداران جدید سامسونگ از سری Galaxy S مطرح شده، عرضه آن‌ در دو نسخه با نمایشگر ۵٫۸ اینچی و ۶٫۳ اینچی است؛ همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، Galaxy S9 مجهز به نمایشگر ۵٫۸ اینچی است و مدل Plus پرچمدار ۲۰۱۸ سامسونگ نیز از صفحه‌نمایش ۶٫۲ اینچی بهره می‌گیرد. با اینکه بسیار بعید است سامسونگ به هیاهوی گوشی‌های هوشمند مجهز به Notch توجهی نشان دهد یا طراحی غیرمعمولی مانند گوشی OPPO Find X برای پرچمداران خود برگزیند، احتمالاً Galaxy S10 حاشیه‌ی بالا و پایین نمایشگر خود را حفظ خواهد کرد؛ هرچند، ممکن است ضخامت حاشیه‌های اطراف نمایشگر باریک‌تر شود. با کاهش ضخامت حاشیه‌های اطراف نمایشگر، نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه افزایش پیدا می‌کند؛ به عبارت بهتر، فضای بیشتری از پنل جلوی گوشی به صفحه‌نمایش اختصاص خواهد یافت.

در رابطه با طراحی نهایی Galaxy S10 هنوز اطلاعات زیادی وجود ندارد؛ با این‌حال، مدتی پیش سامسونگ از فناوری برای ادغام بلندگو با صفحه‌نمایش رونمایی کرد و همین موضوع همچنان می‌تواند شایعات مبنی بر حذف حاشیه‌ی بالا و پایین نمایشگر را از پرچمدار ۲۰۱۹ منطقی جلوه دهد!

اگر به دنبال پرچمدار آینده سامسونگ هستید و برای عرضه آن لحظه‌شماری می‌کنید، احتمالاً زودتر از انتظار با معرفی Galaxy S10 شگفت‌زده خواهید شد؛ شایعه شده است که پرچمدار آتی سامسونگ در ماه ژانویه ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد زیرا شرکت کره‌ای درنظر دارد در ماه فوریه و در نمایشگاه MWC 2018 از اولین گوشی‌هوشمند تاشو خود با دو نمایشگر رونمایی کند که براساس شایعات، این مدل Galaxy X نامیده می‌شود.

Call Now Button