نسخه‌ی جهانی نوکیا X6 با نام نوکیا ۶٫۱ پلاس عرضه خواهد شد

مدتی قبل اچ‌ام‌دی گلوبال از گوشی هوشمند نوکیا ایکس ۶ ویژه‌ی بازار چین در این کشور رونمایی کرد. یک میان‌رده با مشخصات جذاب که مدت‌هاست منتظر ارائه‌ی نسخه‌ی جهانی آن بودیم، اما ظاهرا تا کمتر از دو هفته‌ی دیگر این محصول راهی سایر بازارها نیز خواهد شد.

سرانجام پس از ماه‌ها انتظار، نسخه‌ی جهانی نوکیا ایکس ۶ در روز نوزدهم ماه جولای به دست طرفداران خود در خارج از کشور چین می‌رسد. این گوشی در بازار جهانی با نام نوکیا ۶.۱ پلاس شناخته خواهد شد.

نوکیا ۶.۱ پلاس ابتدا در هنگ کنگ راهی بازار می‌شود و سپس در سایر مناطق نیز عرضه می‌شود. احتمالا اچ‌ام‌دی گلوبال که صاحب امتیاز برند نوکیا است، ابتدا بازارهای آسیایی را انتخاب خواهد کرد؛ زیرا این بازارها پتانسیل بالایی برای فروش گوشی‌های هوشمند این برند دارند. آن‌ گونه که انتظار می‌رود، نسخه‌ی جهانی مشابه نسخه‌ی عرضه شده در بازار چین است. در نتیجه به احتمال زیاد دستگاهی با مشخصات زیر را شاهد خواهیم بود:

در بخش جلویی، صفحه نمایش ۵.۸ اینچی با یک بریدگی در بالای آن مشاهده می‌شود و قاب پشتی دستگاه نیز با شیشه پوشانده شده است. دوربین‌ اصلی متشکل از دو لنز نیز در قسمت پشتی دستگاه حضور دارد. مغز پردازشی این گوشی، اسنپ دراگون ۶۳۶ است که با ۴ یا ۶ گیگابایت رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده. تفاوت اصلی نوکیا ایکس ۶ با نوکیا ۶.۱ پلاس در بخش نرم افزار است؛ نسخه‌ی چینی با رابط کاربری اختصاصی عرضه شده بود، اما نسخه‌ی جهانی که بخشی از پروژه‌ی اندروید وان گوگل است، با رابط کاربری اصلی اندروید ۸.۱ اوریو ارائه می‌شود.

در حال حاضر مشخص نیست که اچ‌ام‌دی گلوبال در چه بازه‌ زمانی این گوشی را در تمامی بازارها عرضه می‌کند و تاریخ اعلام شده درباره‌ی ارائه‌ی نوکیا ۶.۱ پلاس به بازار هنگ کنگ است. با توجه به شیوه‌ی نام‌گذاری محصولات جهانی نسبت به نسخه‌ی مخصوص بازار چین، احتمالا در آینده شاهد حضور نوکیا ایکس ۵ (که هفته‌ی آینده در چین معرفی می‌شود) با نام نوکیا ۵.۱ پلاس در بازارهای جهانی خواهیم بود.

Call Now Button