تصویر رندر Galaxy Note 9 سامسونگ منتشر شد

وب‌سایت Android Headlines با انتشار یک تصویر جدید، طراحی Galaxy Note 9 سامسونگ را فاش کرده است. این فبلت پرچمدار در نیمه مرداد معرفی خواهد شد.

سامسونگ به صورت رسمی تایید کرده است که جدیدترین پرچمدار خود را در تاریخ ۹ اوت (۱۸ مرداد) معرفی خواهد کرد؛ Galaxy Note 9 که پرچمدار سامسونگ برای نیمه دوم سال ۲۰۱۸ است، در یک مراسم خبری در نیویورک آمریکا به نمایش گذاشته خواهد شد. اعلام زمان رسمی معرفی جانشین Galaxy Note 8، باعث شده است تا شایعات پیرامون این مدل شدت بگیرد و در یکی از جدیدترین خبرها، تصویر رندری Galaxy Note 9 منتشر شده است که طراحی نهایی پرچمدار آینده سامسونگ را به نمایش می‌گذارد. وب‌سایت Android Headlines که منبع انتشار این تصویر است، ادعا می‌کند تصاویر را از یک منبع قابل اعتماد به‌دست آورده؛ البته تصویر فاش شده کامل نیست و قاب پشتی گوشی دیده نمی‌شود. تنها می‌توانید جدیدترین عضو سری Galaxy Note را در نمای جلو مشاهده کنید.

تصویر رندر Galaxy Note 9 سامسونگ

در نگاه کلی، Galaxy Note 9 شباهت زیادی به نسل قبل دارد؛ به‌طوری‌که گمان می‌کنید نزدیک به ۹۹ درصد از طراحی Galaxy Note 8 به این گوشی ارث رسیده است! خبری از حذف حاشیه‌ی بالای صفحه‌نمایش یا حاشیه‌ی پایین نمایشگر نیست؛ در بالای صفحه‌نمایش می‌توانید دوربین سلفی، اسکنر تشخیص عنبیه چشم و بلندگوی مخاطب را مشاهده کنید که مانند Galaxy Note 8 است. حتی حاشیه‌ی پایین نمایشگر نیز به نسل قبل شباهت بسیار زیادی دارد و تفاوت چشمگیری در آن اعمال نشده است. البته همان‌طور که گفته شد، تصویر به‌دست آمده قاب پشتی Galaxy Note 9 را به نمایش نمی‌گذارد؛ جایی‌که بیشترین تغییرات را از لحاظ طراحی شامل می‌شود.

با توجه به شایعات مختلف، پرچمدار آینده سامسونگ فاقد سنسور اثرانگشت درون صفحه‌نمایش خواهد بود؛ در Galaxy Note 9 حسگر اثرانگشت در قاب پشتی جای گرفته است و البته سامسونگ با تغییر مکان سنسور تشخیص اثرانگشت، تصمیم گرفته تا دسترسی به آن‌را ساده‌تر نماید. حسگر اثرانگشت در زیر دوربین اصلی جای گرفته است تا انگشتان کاربران به سادگی به آن برسد؛ در نسل قبل، سنسور اثرانگشت در سمت راست دوربین اصلی قرار داشت و همین موضوع استفاده از حسگر اثرانگشت را دشوار می‌کرد! البته در قاب پشتی، چینش دوربین دوگانه تغییری به خود ندیده است؛ مانند نسل قبل، سنسورها دوربین به صورت افقی در کنار یک‌دیگر چیده شده‌اند.

تصویر رسمی Galaxy Note 8 سامسونگ

البته گمان می‌رود تغییراتی در سخت‌افزار دوربین اعمال شده باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به تجهیز Galaxy Note 9 به یک سنسور با دیافراگم متغیر اشاره کرد؛ این قابلیت برای اولین‌بار در پرچمداران Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus مورد استفاده قرار گرفته بود که عکاسی در محیط‌های تاریک و روشن را دستخوش تغییر می‌کند. به عنوان مثال در محیط‌های تاریک، دهانه لنزی دوربین Galaxy S9 روی F1.5 تنظیم می‌شود؛ در محیط‌های روشن نیز دهانه لنزی Galaxy S9 روی F2.4 تنظیم می‌شود.

براساس شایعات، دو نسخه مختلف از Galaxy Note 9 به بازار عرضه خواهد شد؛ یک مدل با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام همراه شده است و در بازار چین و ایالات متحده به فروش خواهد رسید و مدل دیگر مجهز به تراشه اگزینوس ۹۸۱۰ سامسونگ، به صورت جهانی عرضه خواهد شد. همچنین پیش‌بینی می‌شود در بهترین نسخه از Galaxy Note 9، سامسونگ از هشت گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی استفاده نماید.

Call Now Button