صدور مجوز EEC برای آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل

انتظار می‌رود کمپانی اپل به زودی سه آیفون تازه را رسما معرفی کند. در همین راستا ۱۱ مدل آیفون مرموز از EEC مجوز دریافت کرده‌اند که شناسه‌های آن‌ها به سه دسته مختلف تقسیم می‌شود و احتمال معرفی این سه گانه تازه را بیش از پیش قوت می‌بخشد.

کمپانی اپل چندی پیش در ماه آوریل حدودا ۱۱ آیفون تازه را با سیستم عامل پیش فرض iOS 11 در Eurasian Economic Commission به ثبت رساند. این غول تکنولوژی همچنین دو روز پیش تصمیم گرفت که اسناد و مدارک مرتبطش را به روزرسانی کند و حالا شاهد هستیم همه مدل‌هایی که پیش‌تر مجوز دریافت کرده بودند به iOS 12 ارتقا یافته‌اند.

وقتی خبر صدور مجوز مذکور برای این ۱۱ مدل آیفون مرموز منتشر شد، اغلب کارشناسان و خبرگزاری‌های مختلف پیش بینی می‌کردند که این مجوزها به iPhone SE 2 متعلق باشد. همچنین گفته می‌شد که این گوشی ارزان قیمت اپل ممکن است در ماه مه رسما معرفی شود اما این اتفاق رخ نداد و حالا اکثر گزارش‌ها معتقدند که کمپانی اپل این گوشی را هرگز روانه بازار نخواهد کرد. حالا با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد که مجوزهای صادر شده درواقع متعلق به نسخه‌های مختلف از سه گانه تازه ۲۰۱۸ اپل باشند و همگی در کنار هم در ماه سپتامبر سال جاری میلادی معرفی شوند. این مدل‌ها جمعا ۱۱ نسخه هستند اما به نظر می‌رسد که به سه دسته عمده A19XX،  A209X و A210X تقسیم شده باشند. در حال حاضر مشخص نیست که این دسته بندی‌ها دقیقا به کدام آیفون تازه مرتبط هستند اما با توجه به سابقه اپل پیش بینی می‌شود که آیفون ارزان ۶٫۱ اینچی با شناسه A19XX توسعه یابد و iPhone X و iPhone X Plus مدل ۲۰۱۸ هم به ترتیب با شناسه‌های A209X و A210X طراحی شوند.

بنا بر گزارش‌های قبلی پیش بینی می‌شود که آیفون ارزان قیمت امسال به پنل ۶٫۱ اینچی LCD که توسط ال جی و JDI تأمین می‌شود مجهز شود. همچنین گفته می‌شود که اپل قصد دارد این مدل را در جهت جذب مشتریان جوان و تازه در رنگ‌های مختلفی روانه بازار کند. از طرفی دو مدل گران قیمت دیگر که احتمالا iPhone X و iPhone X Plus مدل ۲۰۱۸ یا iPhone Xs و iPhone Xs Plus نامیده می‌شوند، مانند گذشته تنوع رنگی کمتری خواهند داشت. این دو گوشی برخلاف آیفون ارزان قیمت اپل به پنل نمایش سطح بالای OLED مجهز می‌شوند.

این ارتباط مفهومی میان شناسه‌ها و آیفون‌های سه گانه امسال اپل در حال حاضر تنها پیش بینی و شایعه هستند. تنها دو ماه دیگر تا تاریخ رونمایی از آیفون‌های تازه اپل باقی مانده است و در این مدت احتمالا شاهد انتشار خبرهای بیشتری درباره آن‌ها خواهیم بود.

Call Now Button