احتمال معرفی پرچمدار Xperia XZ3 سونی در ۸ام مرداد

کمپانی سونی تأیید کرده است که می‌خواهد یک کنفرانس خبری در نمایشگاه بین المللی IFA برگزار کند و در خلال آن از محصولات تازه‌ای پرده بردارد. پیش بینی می‌شود که پرچمدار Xperia XZ3 یکی از این محصولات باشد.

چندی پیش شایعه‌ای منتشر شد که ادعا می‌کرد سونی دو گوشی پرچمدار تازه را به نام‌های Xperia XZ3 و XZ3 Premium در دست توسعه دارد. کمپانی سونی حالا تأیید کرده است که قصد دارد یک کنفرانس خبری در تاریخ ۳۰ ژوئیه (۸ مرداد) و در نمایشگاه IFA 2018 برگزار کند و از محصولی تازه در خلال برگزاری آن پرده بردارد.

این رویداد قرار است ساعت ۱۳ به وقت محلی برگزار شود و احتمالا در خلال آن شاهد رونمایی از پرچمدار تازه Xperia XZ3 با نسبت تصویر ۱۸:۹ و بدنه شیشه‌ای خمیده خواهیم بود. از طرفی Xperia XZ3 ممکن است برخلاف نسل قبلی به ۴ دوربین مجهز شود؛ بدین ترتیب که ماژول دوربین اصلی در پنل پشتی مانند Xperia XZ2 دو لنز داشته باشد و ماژول دوربین سلفی آن هم از دو لنز بهره ببرد. همچنین انتظار می‌رود این گوشی هوشمند تازه از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۴۵ قدرت بگیرد و ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی داشته باشد. شایعه شده است که Xperia XZ3 از سیستم عامل پیش فرض اندروید ۹٫۰ بهره می‌برد و ظرفیت باتری غیرقابل تعویض آن معادل ۳۴۲۰ میلی آمپر ساعت است.

همان‌طور که اشاره کردیم، سونی یک گوشی دیگر هم به نام Xperia XZ3 Premium را در دست توسعه دارد اما این گوشی احتمالا در نمایشگاه IFA معرفی نمی‌شود. گوشی Xperia XZ2 Premium در ماه آوریل معرفی شد و منطقی به نظر می‌رسد که نسل تازه آن در اکتبر یا نوامبر معرفی شود.

گفته می‌شود که Xperia XZ3 سونی در ابعاد ۱۵۳ × ۷۲ × ۱۰٫۱ میلی متر ساخته می‌شود و ۱۸۳ گرم وزن دارد. این گوشی همچنین به پنل نمایش ۵٫۷ اینچی  مجهز می‌شود و از فریم آلومینیومی در میان دو پنل شیشه‌ای بهره می‌برد. پنل IPS LCD این پرچمدار با محافظ صفحه Corning Gorilla Glass 5 پوشانده می‌شود و حافظه‌اش هم به کمک کارت جانبی microSD تا ۵۱۲ گیگابایت ارتقا می‌یابد. انتظار می‌رود این گوشی در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، سبز تیره و صورتی معرفی شود و به قیمت تقریبی ۸۰۰ یورو به بازار راه یابد.

Call Now Button