تصاویر مفهومی Galaxy S10 سامسونگ؛ مدل Plus به سه دوربین مجهز می‌شود

ویدیو و تصاویر مفهومی تازه منتشر شده از پرچمداران Galaxy S10 سامسونگ نشان می‌دهد چه انتظاری باید از جانشین Galaxy S9 داشته باشیم.

به‌تازگی خانواده Galaxy S10 سامسونگ در کانسپت سه‌بعدی و براساس شایعاتی که پیش‌تر پیرامون جانشین Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus به‌دست آمده، به نمایش گذاشته شده است. در این تصاویر مفهومی، Galaxy S10 Plus از سه دوربین بهره می‌گیرد و سنسورهای دوربین به صورت عمودی در قاب پشتی جای گرفته‌اند؛ همچنین فلاش LED دوگانه و پایش‌گر ضربان قلب در کنار دوربین قابل مشاهده است.

با توجه به شایعاتی که پیش‌تر پیرامون Galaxy S10 Plus به‌دست آمده است، این مدل به حسگر اثرانگشت درون نمایشگر مجهز خواهد شد؛ درست مانند مدل معمول که نمایشگر ۶٫۱ اینچی دارد. گفته می‌شود سامسونگ از یک سنسور اثرانگشت اولتراسونیک استفاده خواهد کرد و حسگر اثرانگشت درون نمایشگر را جایگزین مناسبی برای سنسور تشخیص عنبیه چشم می‌داند؛ در پرچمداران فعلی شرکت کره‌ای از حسگر اثرانگشت معمولی و حسگر تشخیص عنبیه چشم استفاده می‌شود اما Galaxy S10 فاقد سنسور تشخیص عنبیه است. لازم به‌ذکر است که سامسونگ از چندین سال پیش تلاش نموده تا پرچمدارانش را با سنسور اثرانگشت درون نمایشگر عرضه نماید اما به دلیل پیچیدگی‌های بالای این فناوری و تمایل سامسونگ برای بهبود عملکرد سنسور اثرانگشت درون نمایشگر نسبت به نمونه‌های مشابه، این فناوری هنوز به پرچمداران سامسونگ راه پیدا نکرده است. لازم به‌ذکر است که مدل Lite یا نسخه ۵٫۸ اینچی Galaxy S10 احتمالا فاقد حسگر اثرانگشت درون نمایشگر خواهد بود و به سنسور اثرانگشت در لبه‌ی خود مجهز می‌شود؛ مانند آنچه که پیش‌تر در پرچمداران Xperia سونی دیده‌ایم.

با توجه به انتشار تیزرهای مختلف از سوی سامسونگ و طعنه این سازنده کره‌ای به اپل بابت Notch آیفون ۱۰، بعید است Galaxy S10 در بالای صفحه‌نمایش خود بریدگی داشته باشد. انتظار می‌رود طراحی نسل قبل در Galaxy S10 حفظ شود یا حداقل حاشیه‌ی پایین نمایشگر از گوشی جدید سامسونگ حذف شود. این تغییرات سبب خواهد داشت تا نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه در پرچمدار آینده سامسونگ به بالای ۹۰ درصد برسد؛ لازم به‌ذکر است که شرکت کره‌ای پتنت‌های مختلفی را برای ادغام بلندگو با نمایشگر به ثبت رسانده که می‌تواند طراحی احتمالی Galaxy S10 را در سال ۲۰۱۹ ترسیم نماید.

از دیدگر قابلیت‌های Galaxy S10 می‌توان به عرضه پرچمداران جدید سامسونگ با پشتیبانی از ۵G، دوربین سه‌بعدی (مانند آنچه در آیفون ۱۰ اپل و شیائومی Mi 8 استفاده شده است) و پردازنده جدید اشاره کرد. بعید نیست که پرچمدار آینده سامسونگ در نمایشگاه MWC در ماه فوریه ۲۰۱۹ به نمایش گذاشته شود.

سامسونگ هنوز نسبت به برخی گمانه‌زنی‌ها پیرامون پرچمدار آینده خود واکنشی نشان نداده است؛ نمی‌دانیم Galaxy S10 آیا نام تجاری جانشین Galaxy S9 خواهد بود یا شرکت کره‌ای نام تجاری دیگری را برای پرچمدار خود در نیمه اول سال ۲۰۱۹ درنظر گرفته است. همچنین نمی‌دانیم با عرضه Galaxy S10 در سه مدل ۵٫۸ اینچی (گلکسی اس ۱۰ لایت)، ۶٫۱ اینچی (گلکسی اس ۱۰) و ۶٫۴ اینچی (گلکسی اس ۱۰ پلاس) چه سرنوشتی در انتظار خانواده Galaxy Note است و سامسونگ چه تغییراتی را در اعضای آینده خانواده Galaxy Note اعمال خواهد کرد. لازم به‌ذکر است که سال آینده، شرکت کره‌ای پیش از معرفی Galaxy S10 از گوشی تاشو خود رونمایی خواهد کرد؛ گمان می‌رود Galaxy X یا هر نام تجاری که برای گوشی تاشوی سامسونگ درنظر گرفته خواهد شد، در ماه ژانویه ۲۰۱۹ در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته شود.

Call Now Button