نسخه ۸ گیگابایتی Galaxy Note 9 به بازار عرضه خواهد شد؟

مدتی است که شایعات مختلفی مبنی بر عرضه مدلی از گلکسی نوت ۹ با هشت گیگابایت رم منتشر می‌شود؛ اما آیا این گمانه‌زنی‌ها به واقعیت مبدل خواهد شد؟

به‌زودی از فبلت Galaxy Note 9 رونمایی خواهد شد و مشخصات نهایی جدیدترین پرچمدار سامسونگ برای رقابت با آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل، پیکسل ۳ گوگل، هوآوی میت ۲۰ و نوکیا ۹ مشخص می‌شود. به دنبال افشای جزئیات مختلف پیرامون Galaxy Note 9، حال شرکت کره‌ای کمپین تبلیغاتی خود را برای پرچمدار جدیدش آغاز نموده است و با انتشار تیزرهای مختلف از جمله بهبود شارژدهی باتری، بهبود فضای ذخیره‌سازی و عمکلرد بهتر طرفداران را برای معرفی جانشین Galaxy Note 8 هیجان‌زده کرده است؛ اما نمی‌دانیم کدام بهبود باعث شده است تا پرچمدار جدید سامسونگ عملکرد بهتری نسبت به دیگر محصولات این سازنده ارائه دهد. آیا کره‌ای‌ها به بهبودهای نرم‌افزاری اشاره می‌کنند یا شاید به نوعی تأیید کرده‌اند که پرچمدار جدید آن‌ها از هشت گیگابایت رم استفاده خواهد کرد؟

در تیزر ویدیویی که توسط سامسونگ ارائه شده بود، به افزایش نرخ سرعت دیتا اشاره می‌شود؛ در این تیزر تبلیغاتی نشان داده می‌شود که با خاموش کردن به‌روزرسانی‌های خودکار، قطع دسترسی برنامه‌ها به اینترنت در پس‌زمینه و حتی استفاده از وای‌فای، دریافت یک فایل PDF موفقیت‌آمیز نیست. آن‌طور که پیداست، تمرکز تیزر روی سرعت دیتا در Galaxy Note 9 معطوف بوده است؛ همان‌طور که می‌دانید، Galaxy S9 در این زمینه عملکرد بهتری نسبت به آیفون ۱۰ اپل دارد و برای چه نباید از این برتری در تیزر تبلیغاتی پرچمدار جدید سامسونگ استفاده شود.

اما برگردیم به بحث اصلی؛ آیا Galaxy Note 9 با هشت گیگابایت رم در آینده عرضه خواهد شد یا اصلا چنین مدلی توسط سامسونگ توسعه نیافته است؟ پاسخ ساده به‌نظر می‌رسد. بعید است سامسونگ نسخه هشت گیگابایتی پرچمدار جدیدش را عرضه نماید زیرا این مدل تاکنون در هیچ آزمونی فاش نشده است یا جزئیات واقعی دال بر صحت توسعه نسخه هشت گیگابایتی Galaxy Note 9 به‌دست نیامده است. سال گذشته گلکسی نوت ۸ با شش گیگابایت رم معرفی شده بود اما چرا سامسونگ از عرضه Galaxy Note 9 با هشت گیگابایت رم صرف‌نظر کرده است؟ مگر نه اینکه سامسونگ با افزایش فضای رم به هشت گیگابایت می‌توانست برگ برنده‌ای در رقابت با پرچمدار نیمه دوم سال ۲۰۱۸ در اختیار داشته باشد؟ پاسخ به این سوال نیز سخت نیست.

کره‌ای‌ها باید قابلیتی را برای پرچمداران خود در سال آینده کنار بگذارند؛ در غیر این‌صورت کاربران نسبت به خرید پرچمداران سامسونگ در سال ۲۰۱۹ تمایلی نشان نخواهند داد. به همین جهت، بعید نیست که هشت گیگابایت رم به پرچمدار Galaxy S10 سامسونگ اختصاص یافته باشد؛ محصولی که براساس شایعات، نجات‌دهنده وضعیت فروش پرچمداران شرکت سازنده است زیرا Galaxy S9 از نظر میزان فروش به هیچ عنوان نتوانسته مقامات سامسونگ را راضی نماید.

در نهایت باید گفت که اگر برای عرضه نسخه هشت گیگابایتی گلکسی نوت ۹ لحظه‌شماری می‌کردید، احتمالا مراسم خبری سامسونگ در تاریخ ۹ اوت شما را ناامید خواهد کرد زیرا این مدل معرفی نخواهد شد. ضمن اینکه سامسونگ مدعی است پرچمدار جدیدش عملکردی قابل انتظار را با قیمت منطقی ارائه خواهد داد و در صورت تجهیز Galaxy Note 9 به ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و هشت گیگابایت رم، کره‌ای‌ها نمی‌توانند قیمت این نسخه از پرچمدار جدید خود را پایین نگه‌ دارند. با این وجود، همچنان امیدواریم که سامسونگ نسخه پایه Galaxy Note 9 را به ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و شش گیگابایت رم مجهز نماید و مدل ۵۱۲ گیگابایتی را با حافظه رم مشابه عرضه کند.

Call Now Button