iOS 12 بهبود چشمگیری برای دوربین آیفون به همراه دارد

توسعه دهنده یکی از برنامه‌های دوربین در اپ استور، ادعا کرده که سیستم عامل iOS 12 دقت بسیار بیشتری برای عکاسی پرتره آیفون ایجاد خواهد کرد.

یکی از محبوب‌ترین کارایی‌های دوربین‌ دوگانه در تلفن‌های هوشمند و به خصوص آیفون، قابلیت عکاسی پرتره است. این قابلیت که برای اولین بار در iPhone 7 Plus معرفی شد، هر ساله با دریافت بروزرسانی‌های متعدد، عملکرد بهتری را به نمایش گذاشته است. اگرچه قابلیت پرتره آیفون‌های اپل کاملا خوب کار می‌کند، اما همیشه جا برای بهبود وجود دارد؛ خصوصا در زمینه تشخیص سوژه و پس زمینه و اینکه چگونه این دو از یک دیگر کاملا جدا باشند. حال Ben Sandofsky که توسعه دهنده یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های دوربین یعنی Halide است، از تغییراتی فوق العاده در سیستم دوربین iOS 12 خبر داده است. برای جزییات بیشتر در این باره، با ما همراه شوید.
همانطور که گفتیم، Ben Sandofsky توسعه دهنده اپلیکیشن Halide بوده که در واقع یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های دوربین برای آیفون به شمار می‌رود. به گفته این فرد، اپل موفق شده است که در iOS 12 بهبودهای فوق العاده مهمی در زمینه قابلیت پرتره ایجاد کند. او همچنین تصویری را منتشر کرده که به نظر قابلیت پرتره در iOS 11 و iOS 12 را نشان می‌دهد. همانطور که می‌بینید، حاشیه سوژه در iOS 11 کمی تار است و شاید نتواند به خوبی از پشت صحنه جدا شود. این درحالی است که تصویر ثبت شده با iOS 12 جزییات اطراف سوژه را به طور دقیق بررسی کرده و به وضوح می‌تواند سوژه را به خوبی نشان دهد.

متاسفانه نمی‌دانیم که این تصاویر با دوربین سلفی ثبت شده یا با دوربین اصلی، و اینکه آیا این تصویر با یکی از آیفون‌های فعلی ثبت شده یا درحال نمایش سخت افزاری جدید است. به هرحال چیزی که مشخص است، بهبود قابلیت پرتره در محصولات اپل به حساب می‌آید. درحال حاضر ویژگی پرتره Lighting در حالت بتا قرار دارد و همیشه به خوبی عمل نمی‌کنند، پس شاید این موضوع به معنی خارج شدن قابلیت پرتره Lighting از حالت بتا باشد. انتظار می‌رود که iOS 12 در پاییز سال جاری وحدود یک هفته بعد از رونمایی آیفون‌های جدید عرضه شود. iOS 12 بر روی آیفون ۵ اس و مدل‌های بالاتر، آیپد ایر و مدل‌های بالاتر و آیپاد تاچ نسل ۶ قابل نصب خواهد بود.

Call Now Button