بنچمارک Xperia XA3 سونی با تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام

سونی در حال توسعه میان‌رده جدیدی با تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام است و ظاهرا این مدل را در اواخر ماه اوت معرفی خواهد کرد.

در اواخر ماه جاری میلادی و در نمایشگاه IFA 2018، سونی مراسم خبری را برگزار خواهد کرد و انتظار داریم که پرچمدار جدید شرکت ژاپنی یعنی Xperia XZ3 در این رویداد معرفی شود. به همراه جانشین Xperia XZ2 که در نمایشگاه IFA 2018 به نمایش گذاشته خواهد شد، برخی مدعی هستند که یک میان‌رده نیز رونمایی می‌شود؛ حال اطلاعات جدیدی به‌دست آمده که نشان می‌دهد عرضه میان‌رده جدید سونی نزدیک است.

ظاهرا سونی در حال توسعه یک گوشی میان‌رده با شماره مدل H4493 است و این مدل احتمالا همان Xperia XA3 خواهد بود که پیش‌تر نیز در رابطه با عرضه آن شنیده بودیم. مدل مذکور موفق شده است در بررسی تک هسته پردازشی موفق به کسب ۸۵۳ امتیاز شود و در بررسی تمامی هسته‌های پردازشی فعال با کسب ۴۱۷۲ امتیاز به کار خود پایان داده است. با توجه به اطلاعات به‌دست آمده، جانشین Xperia XA2 به تراشه اسنپدراگون ۶۶۰ کوالکام مجهز خواهد شد؛ تراشه‌ای شامل هشت هسته پردازشی که هسته‌های آن روی فرکانس ۲٫۲۱ گیگاهرتز عمل می‌کنند. همچنین از شش گیگابایت رم نیز استفاده شده است که برای میان‌رده‌های سونی، حافظه قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

آن‌طور که پیداست، گوشی جدید Xperia XA3 با سیستم‌عامل اندروید اوریو ۸٫۰ عرضه خواهد شد؛ نسخه جدیدتر این سیستم‌عامل مدتی پیش توسط گوگل با نام «اندروید پای» عرضه شد. در زمان عرضه نیز وعده داده شد که برخی از گوشی‌های هوشمند تا پایان سال با سیستم‌عامل اندروید پای ۹ به بازار عرضه خواهند شد و در صورتی‌که سونی پیش از معرفی رسمی، Xperia XA3 را به آخرین نسخه آپدیت کند؛ جانشین Xperia XA2 یکی از اولین محصولاتی به شمار خواهد رفت که با سیستم‌عامل اندروید پای ۹٫۰ وارد بازار می‌شود. در غیر این‌صورت، کاربران باید مدتی به منظور انتشار آپدیت جدید اندروید پای برای دستگاه خود منتظر بمانند.

از نظر طراحی، گوشی Xperia XA3 احتمالا به نسل قبل خود وفادار خواهد ماند؛ به همین جهت شاهد فریم آلومینیومی خواهیم بود و قاب پلاستیکی در پنل پشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این‌حال، ممکن است میان‌رده جدید ژاپنی‌ها با طراحی بدون حاشیه یا نمایشگر کشیده ۱۸:۹ عرضه شود؛ در این صورت، شاهد ارائه جانشین Xperia XA2 با نمایشگری با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل خواهیم بود. البته اگر سونی موفق شود تا حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش میان‌رده جدید خود را هرچه بیشتر کاهش دهد، عملکرد Xperia XA3 به رقبایش نزدیک‌تر خواهد بود؛ بسیاری از میان‌رده‌هایی که شرکت چینی عرضه کرده‌اند، طراحی بدون حاشیه دارند و حتی برخی شرکت‌ها به منظور افزایش نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه، بریدگی را در بالای نمایشگر ایجاد کرده‌اند تا امکان حذف حاشیه‌ی بالای صفحه‌نمایش فراهم شود.

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، Xperia XA3 احتمالا در اواخر ماه اوت معرفی خواهد شد اما آنچه که فعلا نامشخص مانده، زمان عرضه این گوشی است. ضمن اینکه نمی‌دانیم سونی چه برچسب قیمتی را برای میان‌رده جدیدش درنظر گرفته است. در رابطه با گوشی Xperia XZ3 که همراه با این گوشی معرفی می‌شود، باید اشاره کرد که مدل مذکور دوربین تکی ۴۸ مگاپیکسلی یا دوگانه مانند XZ2 Premium خواهد داشت و از تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام استفاده می‌کند.

Call Now Button