معرفی Samsung Gear S2 – ساعت هوشمند جدید سامسونگ با صفحه نمایش گرد

واحد خبر mobile.ir : در ۱۳ آگوست ۲۰۱۵ (۲۲ مرداد ۱۳۹۴) در جریان کنفرانس Unpacked واقع در نیویورک، سامسونگ پس از معرفی گلکسی اس۶ اج پلاس و گلکسی نوت۵، ویدیوی کوتاهی نیز درباره ساعت هوشمند بعدی این کمپانی با نام Samsung Gear S2 به نمایش گذاشت. پس از گذشت سه هفته از آن تاریخ، شرکت سامسونگ الکترونیکس در روز دوشنبه ۳۱ آگوست ۲۰۱۵ (۹ شهریور ۱۳۹۴) در وبگاه رسمی این شرکت، ساعت هوشمند Gear S2 را معرفی نمود، ولی معرفی رسمی این ساعت برای اولین بار در تاریخ ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور) در نمایشگاه محصولات الکترونیکی برلین — موسوم به IFA — انجام پذیرفت.

جی کی شین (JK Shin)، مدیر عامل و رییس بخش فناوری و کسب و کار موبایل سامسونگ، دراین باره می‌گوید: «طی چند سال اخیر سامسونگ در عرصه تولید محصولات پوشیدنی پیشگام بوده و با معرفی مفاهیم جسورانه جدید به بازار پوشیدنی‌های هوشمند، سهم به سزایی در پیشرفت این محصولات داشته است. ساعت هوشمند Samsung Gear S2 نمایانگر مترقی‌ترین نوآوری سامسونگ است. این دستگاه یک تکمیل‌کننده‌ عالی برای هر موقعیتی بوده و اوقات شما را از روز تا شب و از کار تا ورزش پر می‌کند. این اسمارت‌واچ [در مقایسه با مدل‌های قبلی] هوشمندتر و درنهایت شخصی‌تر و سرگرم‌کننده‌تر شده و با هوشمندی بیشتر، سرگرمی و قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتر اطمینان حاصل می‌کند که شما از لحظات زندگی خود بیشترین استفاده را ببرید.»

Samsung Gear S2 - سامسونگ گیر اس 2

این ساعت در دو مدل عرضه خواهد شد: Gear S2 و Gear S2 classic. البته Gear S2 در نسخه مجهز به شبکه ۳G نیز ارائه شده است. مدل اصلی Gear S2، از یک انحنای مدرن و درعین حال ساده برخوردار است در حالی که Gear S2 classic ظاهری کلاسیک و معمول‌تر داشته و از بدنه‌ای مشکی و بندی چرمی بهره می‌برد. Gear S2، با ابعاد ۴۲٫۳×۴۹٫۸ میلی‌متر و وزن ۴۷ گرم، اندکی بزرگ‌تر و سنگین‌تر از مدل classic، با ابعاد ۳۹٫۹×۴۳٫۶ میلی‌متر و وزن ۴۲ گرم است. ولی همانطور که ذکر شد، ضخامت هر دوی آنها یکسان و معادل ۱۱٫۴ میلی‌متر است. این در حالی است که Gear S2 در نسخه مجهز به شبکه ارتباطی ۳G، با ابعاد ۴۴×۵۱٫۸×۱۳٫۴ میلی‌متر و وزن ۵۱ گرم، بدنه‌ای بزرگ‌تر، ضخیم‌تر و سنگین‌تر دارد.

Samsung Gear S2 - سامسونگ گیر اس 2

ساعت‌های هوشمند Gear S2 (سمت راست) و Gear S2 Classic (سمت چپ)

اندازه صفحه نمایش این ساعت ۱٫۲ اینچ و رزولوشن آن ۳۶۰×۳۶۰ پیکسل اعلام شده که تراکم پیکسلی ۳۰۲ppi را به دست می‌دهد. برخلاف برخی ساعت‌های هوشمند رقیب که در ساخت صفحه‌‌نمایش، تکنولوژی LCD استاندارد را به کار گرفته‌اند، سامسونگ در صفحه Gear S2، مانند گوشی‌های پرچمدار خود، از تکنولوژی پیشرفته Super AMOLED بهره گرفته است. نکته قابل توجه آن است که برخلاف اسمارت‌واچ‌های قبلی سامسونگ، که همگی دارای صفحه مربع شکل بودند، Gear S2 از یک صفحه گرد برخوردار است. متناسب با این صفحه گرد، سامسونگ از یک حلقه گردان (Rotating Bezel) نیز استفاده نموده که دور صفحه نمایش را احاطه کرده و به همراه دو دکمه Home و Back، که در سمت راست ساعت قرار دارند، باعث می‌شود تا کاربر با سرعت و دقت بیشتری به اپلیکیشن‌ها و اعلانات ساعت دسترسی پیدا کند.

Samsung Gear S2 - سامسونگ گیر اس 2

می‌توان گفت وظیفه این حلقه گردان، مشابه چرخ تنظیم دیجیتال در اپل‌واچ است که هر دوی آنها می‌توانند عمل اسکرول کردن، تغییر بزرگنمایی در نقشه و مواردی از این دست را انجام ‌دهند. ناگفته نماند آیکون‌ اپلیکیشن‌های Gear S2 نیز تا حد زیادی به آیکون‌های اپل‌واچ شباهت دارند.

ساعت هوشمند Gear S2 از پردازنده‌ای دوهسته‌ای با فرکانس ۱ گیگاهرتز برخوردار بوده و حافظه داخلی دستگاه ۴ گیگابایت و حافظه RAM آن ۵۱۲ مگابایت است. البته هنوز مشخص نیست چه مقدار از این فضا برای کاربر قابل دسترسی خواهد بود. این ساعت به انواع سنسور‌ها از جمله شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور اندازه‌گیری ضربان قلب، سنسور تشخیص نور محیط اطراف و فشارسنج مجهز است. جالب است بدانید فشارسنج یا بارومتر تعبیه شده در این ساعت می‌تواند فعالیت شما حین بالا رفتن از پله‌ها را در طول روز ثبت کند. ناگفته نماند سامسونگ حرفی از مکان‌یاب یا GPS برای این ساعت به میان نیاورده است.

Samsung Gear S2 - سامسونگ گیر اس 2

برای ارتباط با اسمارت‌فون‌های دیگر یا هدفون و اسپیکر‌های بی‌سیم، ساعت Gear S2 از بلوتوث نسخه ۴٫۱ استفاده کرده و به Wi-Fi نیز مجهز است. ظرفیت باتری این ساعت در مدل‌های Gear S2 و Gear S2 classic برابر ۲۵۰ میلی‌آمپر ساعت بوده و سامسونگ مدعی است که این باتری می‌تواند به مدت ۲ تا ۳ روز انرژی ساعت را تأمین کند. ولی ظرفیت باتری این ساعت در ورژن مجهز به شبکه ۳G، برابر ۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت اعلام شده که باوجود ظرفیت بیشتر، به گفته سامسونگ تنها تا ۲ روز دوام دارد. اگر این ادعای سامسونگ حقیقت داشته باشد، می‌توان گفت Gear S2 از نظر عملکرد باتری به مراتب بهتر از اپل‌واچ ظاهر شده است، چرا که باتری اپل‌واچ در بهترین حالت یک روز بیشتر دوام ندارد.

Samsung Gear S2 - سامسونگ گیر اس 2

گفتنی است Gear S2، در هر دو مدل، از شارژ بی‌سیم با استاندارد Qi پشتیبانی کرده و تنها کافی است آن را بر روی پایه شارژر — یا داک شارژر — قرار دهید.

Samsung Gear S2 - سامسونگ گیر اس 2

به گفته سامسونگ ساعت Gear S2 دارای درجه حفاظت IP68 است؛ به این معنی که این ساعت در برابر نفوذ گرد و غبار کاملا مقاوم بوده و تا عمق حداکثر ۱٫۵ متر تا ۳۰ دقیقه ضد آب است.

از نکات جالب دیگر در مورد این ساعت آن است که باتوجه به اینکه Gear S2 از فرمت‌های صوتی رایج MP3 ،AAC و OGG پشتیبانی می‌کند، می‌توان آن را یک دستگاه پخش موسیقی قابل حمل نیز تلقی کرد.

Samsung Gear S2 - سامسونگ گیر اس 2

ساعت Gear S2 از تکنولوژی NFC بهره می‌برد و سامسونگ مدعی است که امکان پرداخت — از طریق Samsung Pay — در این ساعت فراهم شده است. در حال حاضر سامسونگ با شرکت‌های مختلفی همکاری می‌کند تا بتواند دامنه کاربرد محصولات پوشیدنی را به طرق گوناگون گسترش دهد که از این میان می‌توان به کلید‌های هوشمند خودرو، کلید‌های خانه‌های مسکونی و ریموت‌های کنترل اشاره کرد.

Samsung Gear S2 - سامسونگ گیر اس 2

Gear S2 در زمینه ورزش و سلامتی نیز از قابلیت‌های خوبی برخوردار بوده و می‌توان آن را یک گجت تناسب اندام نیز به شمار آورد؛ یکی از امکانات این ساعت در زمینه تناسب اندام قابلیتی به نام “گزارش فعالیت ۲۴ ساعته” است که به موجب آن کاربر می‌تواند از مقدار فعالیت بدنی روزانه و میزان پیشرفت خود باخبر شود. هم‌چنین با ارسال یادآور به کاربر، وی را به فعالیت ترغیب می‌کند تا بتواند به اهداف خود برسد. از دیگر امکانات این ساعت در زمینه تندرستی می‌توان به اپلیکیشن‌های S Health (محصول سامسونگ) و Nike+ Running (محصول نایکی) اشاره کرد، که هر دو به طور پیش‌فرض در این ساعت گنجانده شده‌اند.

Samsung Gear S2 - سامسونگ گیر اس 2

سامسونگ در Gear S2، مانند Gear S، همچنان از سیستم عامل تایزن استفاده کرده است. شاید یکی از نقاط ضعف این ساعت در مقایسه با ساعت‌های هوشمند دیگر همین امر باشد، چرا که فقط سامسونگ است که در ساعت‌های هوشمند خود از تایزن استفاده می‌کند و به همین دلیل تعداد اپلیکیشن‌های موجود برای این پلتفرم، در مقایسه با اپل‌واچ و ساعت‌های مجهز به Android Wear کمتر است. از این رو سامسونگ در فکر جذب توسعه‌دهندگان بیشتری است تا به کمک آنها بتواند اکوسیستم تایزن را گسترش دهد.

هم‌چنین شرایط برای سامسونگ زمانی دشوارتر شد که گوگل در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد که از این پس اسمارت‌واچ‌های مجهز به Android Wear با آیفون‌های اپل نیز سازگار خواهند بود. این قابلیت، بازار جدیدی را با پتانسیل ده‌ها میلیون کاربر گوگل و شرکای سخت‌افزاری آن — از جمله ال‌جی، هواوی، موتورولا و ایسوس — که در گذشته فقط به گوشی‌های اندرویدی محدود بودند، فراهم خواهد کرد. این در حالی است که ساعت‌های هوشمند سامسونگ، در حال حاضر، فقط با اسمارت‌فون‌های ساخت این شرکت سازگاری دارند.

Samsung Gear S2 - سامسونگ گیر اس 2

مدل Gear S2 در دو رنگ‌بندی ارائه خواهد شد: بدنه و بند خاکستری تیره، و بدنه نقره‌ای به همراه بند سفید. مدل Gear S2 classic نیز بدنه‌ای مشکی رنگ داشته و از بندی چرمی برخوردار است. البته سامسونگ درباره قیمت، زمان ورود به بازار و سازگاری این ساعت با دیگر اسمارت‌فون‌ها سخنی به میان نیاورده است. آنچه مشخص است آن است که اپراتور‌های T-Mobile ،AT&T و US Cellular از قبل آمادگی خود را برای عرضه این ساعت هوشمند اعلام کرده‌اند.

Samsung Gear S2 - سامسونگ گیر اس 2

ساعت‌های هوشمند Gear S2 (سمت راست) و Gear S2 Classic (سمت چپ)

mobile.ir News – اخبار موبایل

Call Now Button