با نحوه مدیریت عمر باتری در iOS 12 آشنا شوید

یکی از امکانات جدیدی که iOS 12 برای آیفون به ارمغان آورد، داشبوردیست که به بخش تنطیمات افزوده شده است و امکان مشاهده وضعیت باتری در ده روز اخیر را میسر می‌سازد. در این مطلب به چگونگی استفاده از این داشبورد در مدیریت عمر باتری آیفون می‌پردازیم.

اپل در آخرین نسخه از iOS بخش جدیدی را به قسمت تنظیمات اضافه کرد که به لطف آن می‌توان اطلاعات مربوط به مصرف باتری طی ۱۰ روز گذشته و حتی وضعیت مصرف باتری در ساعت خاصی از روز را مشاهده کرد.

اما فایده دسترسی به این اطلاعات چیست؟ جواب ساده است: شناسایی اپلیکیشن‌هایی که شارژ باتری آیفون را به سرعت تخلیه می‌کنند. به این ترتیب پیش از تصمیم‌گیری در مورد حذف یک برنامه مشکوک می‌توان با استفاده از معیارهای چندگانه از پرمصرف بودنش مطمئن ‌شد.

در ادامه این مطلب به شرح مطالب زیر می پردازیم:

  • بررسی عمر باتری در ۲۴ ساعت گذشته
  • بررسی عمر باتری در ۱۰ روز اخیر
  • شناسایی گام به گام برنامه‌های پرمصرف

بررسی عمر باتری در ۲۴ ساعت گذشته

با رفتن به قسمت باتری از بخش تنظیمات، دو تب در بالای صفحه قابل مشاهده است: وضعیت مصرف باتری در ۲۴ ساعت گذشته و طی ۱۰ روز گذشته.

دربخش مربوط به مصرف ۲۴ ساعت گذشته، که به صورت پیش‌فرض فعال است، دو نمودار وجود دارد. نمودار بالایی نوسانات سطح شارژ باتری و نمودار پایینی زمان استفاده از باتری را نمایش می‌دهد که خود به دوبخش تقسیم شده است: میزان مصرف در زمان خاموش بودن صفحه نمایش(فعالیت در پس‌زمینه) و میزان مصرف در زمان روشن بودن آن(فعالیت در پیش‌زمینه).

اما بخش اصلی ماجرا در پایین این صفحه قرار دارد یعنی لیست برنامه‌هایی که طی روز گذشته از شارژ باتری استفاده کرده اند و شامل اپلیکیشن‌های اجرا شده در پس‌زمینه و پیش‌زمینه است.  با ضربه زدن روی گزینه Show Battery Usage می‌توان دریافت که هر اپلیکیشن چه میزان از شارژ باتری را مصرف کرده است.

نکته جالب توجه این است که بخش مذکور تعاملیست، بنابراین اگر بازه زمانی خاصی را در نمودار انتخاب کنید، لیستی از میزان مصرف باتری برنامه‌های مختلف در آن بازه نمایش داده می‌شود (که می‌تواند یک یا چند ساعت).

بررسی عمر باتری در ۱۰ روز اخیر

در صورتی که بیش از ۱۰ روز از iOS 12 استفاده کنید، تب دوم فعال می‌شود و اطلاعات مربوط به عمر باتری در ده روز اخیر را نمایش می‌دهد. در بخش Activity، با ضربه زدن روی یکی از میله‌ها، میزان مصرف باتری در روز مربوطه قابل مشاهده است.

از سوی دیگر، با استفاده از این نمودار می‌توان برنامه‌هایی که برخلاف انتظار، در بک‌گراند مصرف باتری بالایی دارند را شناسایی کرد.

شناسایی برنامه‌‌های پرمصرف

اکنون که به آمار مصرف باتری در ۱۰ روز گذشته دسترسی داریم، با استفاده از درصد مصرف باتری هر برنامه و همچنین میزان مصرف باتری هر برنامه در بکگراند، برنامه‌های پرمصرف قابل شناسایی هستند.

مرحله ۱: به بخش Last 10 Days بروید و روی قسمت Show Battery Usage ضربه بزنید. برنامه‌ای که نامش در بالای لیست این صفحه قرار دارد، پر مصرف‌ترین برنامه طی ۱۰ روز اخیر بوده است.

مرحله ۲: به حالت Show Activity سوئیچ کنید. اکنون می توانید ببینید که کدام برنامه بیشترین زمان فعالیت را داشته است. اگر برنامه‌ای انرژی زیادی در پس‌زمینه مصرف کرده باشد، آمار فعالیتش به جای دقیقه بر حسب ساعت نمایش داده می‌شود.

مرحله ۳: برای مشاهده برنامه‌های پرمصرف روز گذشته، به تب Last 24 hours بروید. مشابه تب قبلی، برنامه‌‌هایی که در صدر این لیست جای می‌گیرند بیشترین مصرف باتری را داشته‌اند.

در تصویر زیر، به مصرف انرژی Google Photos توجه کنید. این برنامه نزدیک به دو ساعت در پس زمینه فعال بوده است، در حالیکه اینستاگرام به مدت ۵ ساعت در پیش‌زمینه استفاده شده است؛ بنابراین واضح است که Google Photos با اجرای غیرضروریش در پس‌زمینه باعث کاهش قابل توجه عمر باتری شده است.

 اگر شما نیز با این مشکل مواجه هستید و در عین حال قصد حذف برنامه پرمصرف را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به قسمت Background App Refresh از بخش تنظیمات، به‌روزرسانی اطلاعات برنامه در پس‌زمینه را غیرفعال کنید تا طول عمر باتری افزایش یابد.

شناسایی برنامه‌هایی که عمر باتری را بطور ناگهانی کاهش می‌دهند

گاهی اوقات کاربران آیفون این وضعیت را تجربه می‌کنند: در عرض یک ساعت سطح شارژ باتری تا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد و هیچ دلیل موجهی برای آن پیدا نمی‌کنند. اکنون به لطف نمودار‌های باتری در iOS 12 این بازه زمانی یک ساعته، که در آن تخلیه باتری اتفاق افتاده، قابل رصد است:

به تب ۲۴ Hours بروید و از نمودار Activity میله مربوط به ساعتی که تخلیه باتری اتفاق افتاده است را انتخاب کنید. به این ترتیب نام اپلیکیشن پرمصرف در صدر لیست موجود در این صفحه ظاهر می‌شود.

Call Now Button