فهرست تمامی دستگاه‌هایی که از iOS 12 پشتیبانی می‌کنند

امشب اپل در کنفرانس توسعه دهندگان خود از آخرین نسخه پلتفرم موبایلی خود با نام iOS 12 رونمایی کرد که در اقدام شگفت انگیز اعلام کرد تمامی دستگاه‌هایی که در حال حاضر پشتیبانی می‌شوند، اعم از آیفون و آیپد به سیستم عامل جدید به‌روز می‌شوند.

با توجه به آن‌چه اپل اعلام کرده است، تمامی دستگاه‌هایی که سال گذشته به‌روز رسانی iOS 11 را دریافت کرده بودند، به‌روز رسانی iOS 12 را نیز دریافت خواهند کرد که احتمالا به‌ طور رسمی در سپتامبر امسال عرضه می‌شود.

باید اپل را برای چنین اقدامی تحسین کرد، زیرا در پشتیبانی از دستگاه‌های قدیمی خود از سایر تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها بهتر عمل کرده است. اما با توجه به روند همیشگی اپل، می‌دانیم که دستگاه‌هایی با عمر حدود ۴ سال از این لیست حذف می‌شوند. سال گذشته این شرکت در زمان معرفی iOS 11 اعلام کرد که گوشی‌های آیفون ۵ و ۵c این نسخه را دریافت نمی‌کنند، بنابراین دو گوشی مذکور از فهرست دستگاه‌های پشتیبانی کننده از iOS 12 حذف شدند. حال قدیمی‌ترین دستگاهی که از این نسخه‌ی iOS پشتیبانی می‌کند، باز هم آیفون ۵s است. آیفون ۵s در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و از پردازنده A7 در آن استفاده شد.

کرگ فدریگی از مدیران ارشد اپل در ابتدای سخنان خود با این خبر که همه‌ی مدل‌هایی که سال قبل پشتیبانی شدند امسال هم پشتیبانی خواهند شد؛ حاضران را شگفت‌زده کرد. کوپرتینویی‌ها پیش از این نیز اقدامی مشابه را برای پلتفرم دسکتاپ خود در نظر گرفتند و مدل‌هایی که از سال ۲۰۰۹ به بعد معرفی شده‌ بودند را به آخرین نسخه سیستم عامل خود به‌روز رسانی کردند که باعث خوشحالی کاربران و تحسین این شرکت شد. با هم نگاهی داشته باشیم به فهرست دستگاه‌هایی که از iOS 12 پشتیبانی می‌کنند:

Call Now Button