احتمال معرفی پرچمداران Pixel 3 گوگل در رنگ‌های صورتی و سبز!

اولین تصاویر زنده منتسب به پرچمدار OnePlus 6T فاش شده‌اند و آن را با حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش و طراحی بدون حاشیه به نمایش گذاشته‌اند. گفته می‌شود که این گوشی سطح بالا تا پایان سال ۲۰۱۸ رسما معرفی خواهد شد.

این روزها تقریبا هیچ خبری با وجود افشاگران متعدد پوشیده نمی‌ماند. حالا که به اواخر سال ۲۰۱۸ نزدیک می‌شویم، خبرهای بیشتری درباره گوشی‌های هوشمندی که قرار است در سه ماهه آخر معرفی شوند، منتشر می‌شود.

تازه‌ترین خبر درباره پرچمدار تازه کمپانی چینی وان پلاس با نام تجاری OnePlus 6T است. به نظر می‌رسد که برخی توانسته‌اند به ماکت واقعی این گوشی دسترسی پیدا کنند و از آن عکس بگیرند. البته مشخصات چندانی در این تصاویر مشخص نیست اما به خوبی می‌توان صفحه قفل شده گوشی مذکور را با حسگر اثرانگشت در قسمت پایین آن مشاهده کرد. در واقع در این تصاویر شاهد هستیم که گوشی پرچمدار OnePlus 6T به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش مجهز شده است و از بریدگی حاشیه (ناچ) قطره‌ای و تقریبا کوچکی در بالای پنل نمایش بهره می‌برد.

به نظر می‌رسد که با توجه به این دو مشخصه در طراحی ظاهری OnePlus 6T این گوشی بیش از پیش شبیه به Oppo R17 (یکی دیگر از محصولات BBK Group) طراحی شده است. بریدگی حاشیه یکی از بحث برانگیزترین ترندهای اخیر شناخته می‌شود و البته سازندگان چینی ظاهرا از رایج شدن آن بسیار خرسند هستند چراکه این رویکرد آن‌ها را قادر می‌سازد تا حاشیه‌های صفحه نمایش را بیش از پیش کاهش دهند.

برخی سازندگان مانند شیائومی، Oppo و Vivo علاوه بر استفاده از بریدگی حاشیه در برخی محصولات‌شان همچنین در تلاش هستند تا همین حاشیه کوچک را هم از گوشی‌های هوشمند آینده خود حذف کنند و به همین خاطر به طراحی دوربین سلفی به شکل کشویی یا اسلایدی روی آورده‌اند. سایر سازندگان مانند هوآوی در تلاش هستند تا بریدگی حاشیه را در ابعاد کوچک‌تری طراحی کنند و بدین ترتیب حالا به جای ناچی که سال گذشته در طراحی آیفون ۱۰ به کار رفته بود، شاهد طراحی ناچ به شکل قطره کوچک هستیم.

وان پلاس رابطه نزدیکی با Vivo و Oppo دارد و همان‌طور که اشاره کردیم همگی توسط گروه BBK اداره می‌شوند اما پیش بینی می‌شود که این سازنده چینی به جای تعبیه دوربین اسلایدی و حذف حاشیه بالای پنل نمایش به طور کامل، از ناچ قطره‌ای در توسعه OnePlus 6T بهره ببرد. اگر منتظر ورود اولین گوشی وان پلاس با دوربین پاپ آپ هستید، احتمالا باید تا زمان رونمایی از OnePlus 7 صبر کنید.

OnePlus 6T قرار است به پنل نمایش ۶٫۴ اینچی از نوع OLED مجهز شود و از وضوح تصویر ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پشتیبانی کند. همچنین انتظار می‌رود که این گوشی به دوربین اصلی Vivo TOF 3D در پنل پشتی مجهز شود. این دوربین چندی پیش رسما توسط BBK معرفی شد و سازنده‌اش ادعا کرد که قابلیت‌های آن از دوربین‌های حرفه‌ای کمپانی اپل هم بهتر است. اما اصلا تعبیه چنین دوربین سطح بالایی آن هم در پنل پشتی گوشی چه فایده‌ای دارد؟ این دوربین ظاهرا قادر است راهبری ژست‌های حرکتی را بهبود ببخشد و در تجربه واقعیت افزوده هم به کار آید.

مشخصات OnePlus 6T

  • صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی OLED
  • پردازنده ۶۴ بیتی و ۸ هسته‌ای کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۴۵، یک نسخه با ۸ گیگابات رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی
  • دوربین اصلی ۱۲ مگا پیکسلی با دیافراگم متغیر ۱٫۵ تا ۲٫۴ بعلاوه لنز ثانویه ۲ مگا پیکسلی و TOF 3D
  • دوربین سلفی ۲۵ مگا پیکسلی با پشتیبانی از هوش مصنوعی برای اعمال فیلترهای زیبایی چهره
  • باتری دو تکه (هر کدام ۱۸۵۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت) با Dash Charge 50 واتی، پشتیبانی از شارژ سریع و امکان شارژ ۴۰% ظرف ۱۰ دقیقه

Call Now Button