با شیائومی Mi Mix 3 و LEX بیشتر آشنا شوید

تصاویر تازه منتشر شده، حاکی از آن است که شیائومی دو گوشی Mi Mix 3 و LEX را تا پایان سال معرفی خواهد کرد؛ ظاهرا هر دو گوشی از دستیار صوتی اختصاصی بهره می‌گیرند.

شرکت شیائومی در اوایل سال ۲۰۱۸ از یک گوشی از سری Mi Mix رونمایی کرد؛ مدل مذکور که با نام تجاری Mi Mix 2X شناخته می‌شود، از نظر طراحی تفاوت چشمگیری با نسل قبل خود ندارد اما Mi Mix 3 که به‌زودی از آن رونمایی خواهد شد؛ با ارائه طراحی جذاب، رقبا را به چالش خواهد کشید. تصاویر و شایعاتی که تاکنون از پرچمدار Xiaomi Mi Mix 3 منتشر شده است، نگاه اجمالی را از طراحی جدید این گوشی ارائه می‌دهد. به‌تازگی در یک تصویر مشخص شده است که هر دو گوشی Xiaomi Mi Mix 3 و LEX از یک دکمه اختصاصی بهره خواهند برد که برای فعال‌سازی Xiao AI کاربرد خواهد داشت؛ Xiao AI نام دستیار صوتی اختصاصی شیائومی است.

ظاهرا دکمه‌ی مخصوص به این دستیار صوتی در لبه‌ی سمت چپ گوشی جای خواهد گرفت. لازم به‌ذکر است که تجهیز گوشی‌های جدید شیائومی به دکمه‌ی اختصاصی برای دستیار صوتی، توسط مقامات این شرکت اعلام نشده؛ تنها در تصاویری که در شبکه Weibo چین منتشر شده، این موضوع مشاهده می‌شود. ضمن اینکه تاکنون شایعاتی از گوشی Xiaomi LEX منتشر نشده بود اما به‌نظر روند نام‌گذاری آن آشنا است؛ احتمالا گوشی Vivo NEX را به خاطر دارید که توسط رقیب شیائومی با طراحی بدون حاشیه معرفی شده بود.

گوشی جدید Xiaomi Mi Mix 3 و Xiaomi LEX هر دو به دکمه‌ی اختصاصی Xiao AI مجهز شده‌اند که با یک بار فشردن آن، دستگاه روشن خواهد شد. این دکمه قابلیت‌های دیگری نیز ارائه می‌دهد؛ کاربران می‌توانند با فشردن و نگه‌داشتن دکمه‌ی مذکور به دستیار صوتی جدید شیائومی، دستور بدهند. شیائومی همچنین قابلیتی را اضافه کرده است که بتوانید با دوبار فشردن کلید Xiao AI، یک عملکرد دلخواه را اجرا کنید.

مشخصات گوشی Xiaomi Mi Mix 3

برخی شایعات حاکی از آن است که گوشی جدید Xiaomi Mi Mix 3 از نسل پنجم ارتباطات یعنی ۵G پشتیبانی خواهد کرد. ضمن اینکه مدل مذکور طراحی بدون حاشیه دارد و دوربین سلفی و دیگر سنسورها درون بخشی از بدنه گوشی جای می‌گیرند که به صورت کشویی خارج می‌شود. پرچمدار جدید شیائومی با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام همراه خواهد بود و از واحد پردازش گرافیکی Adreno 630 بهره می‌گیرد. این گوشی در نسخه‌های مختلف به بازار عرضه خواهد شد؛ مدل پایه با شش گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است و نسخه دیگری با شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌شود. بهترین نسخه از پرچمدار جدید شیائومی به هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد بود.

گوشی Xiaomi Mi Mix 3 دورین اصلی دوگانه ۲۰ مگاپیکسلی با OIS (لرزش‌گیر اپتیکال) و EIS خواهد داشت. این مدل از شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد و به حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش مجهز شده است. انتظار داریم پرچمدار جدید شیائومی با قیمت پایه ۵۵۲ دلار (۳۷۹۹ یوآن) به بازار عرضه شود؛ قیمت بهترین نسخه که از هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخی بهره می‌گیرد، هنوز مشخص نیست اما انتظار داریم نسبت به پرچمدارانی نظیر گلکسی نوت ۹ سامسونگ و آیفون Xs اپل قیمت مناسب‌تری داشته باشد.

مشخصات گوشی جدید شیائومی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

Call Now Button