تصاویر گوشی نوکیا ۷٫۱ با نمایشگر ۵٫۸ اینچی فاش شد

شرکت HMD Global در تاریخ ۴ اکتبر از میان‌رده جدید نوکیا ۷٫۱ و نوکیا ۷٫۱ پلاس رونمایی خواهد کرد و مدل کوچک‌تر به‌تازگی در تصاویری به نمایش گذاشته شده است.

در رابطه با گوشی‌های جدید نوکیا که از سری ۷٫۱ معرفی خواهند شد؛ شایعات مختلف و حتی متناقض منتشر شده است. آن‌طور که پیداست، هر دو گوشی در بالای صفحه‌نمایش خود بریدگی خواهند داشت؛ روندی که شرکت HMD Global برای میان‌رده‌های جدید با برند نوکیا در پیش گرفته است. دو گوشی نوکیا ۷٫۱ و نوکیا ۷٫۱ پلاس که به‌زودی معرفی خواهند شد، از نظر مشخصات سخت‌افزاری تفاوت‌های چشمگیری با یک‌دیگر دارند.

نوکیا ۷٫۱ برخلاف نسخه «پلاس» فاقد تراشه اسنپدراگون ۷۱۰ کوالکام است؛ فنلاندی‌ها از پردازنده ضعیف‌تر اسنپدراگون ۶۳۶ کوالکام استفاده کرده‌اند. این گوشی به سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است که شاید چندان این روزها جذاب به‌نظر نرسد؛ البته جای نگرانی وجود ندارد زیرا اگر مایل هستید تا نوکیا ۷٫۱ را خریداری کنید و البته حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارید، نسخه‌ای با چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد.

در حالی‌که گوشی جدید نوکیا ۷٫۱ پلاس به صفحه‌نمایش ۶٫۲ یا ۶٫۱ اینچی مجز می‌شود؛ نوکیا ۷٫۱ با صفحه‌نمایش ۵٫۸۴ اینچی راهی بازار خواهد شد. همان‌طور که گفته شد، در بالای نمایشگر هر دو گوشی بریدگی وجود دارد؛ این بریدگی میزبان دوربین سلفی و بلندگوی مخاطب است. ظاهرا فنلاندی‌ها توجه چندانی به حاشیه‌ی پایین نمایشگر گوشی جدید خود نداشته‌اند؛ همان‌طور که مشاهده می‌شود، ضخامت حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش زیاد است. گوشی جدید HMD Global از نمایشگری با نسبت ابعاد ۱۸٫۷ به ۹ بهره می‌گیرد؛ آن‌طور که پیداست، مدل مذکور نسبت به میان‌رده‌های سامسونگ از صفحه‌نمایش ۱۸٫۵ به ۹ بهره می‌گیرند، تا حدودی کشیده‌تر است. رزولوشن صفحه‌نمایش Nokia 7.1 فول اچ‌دی یا ۱۰۸۰ در ۲۲۴۴ پیکسل خواهد بود. همچنین یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در پنل جلوی گوشی جای گرفته است.

در قاب پشتی از دو سنسور ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی استفاده خواهد شد؛ در حالی‌که Nokia 7.1 Plus به دوربین دوگانه ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده است. دوربین اصلی توسط شرکت زایس بهینه شده است؛ به همین جهت، انتظار داریم نوکیا ۷٫۱ عملکرد مناسبی در زمینه عکاسی داشته باشد. گوشی جدید Nokia 7.1 تحت پروژه اندرید وان عرضه خواهد شد؛ به همین جهت، آپدیت‌های نرم‌افزاری را نسبت به دیگر گوشی‌ها سریع‌تر دریافت می‌کند. آن‌طور که پیداست، Nokia 7.1 از سیستم‌عامل اندروید اوریو ۸٫۰ بهره می‌گیرد و در آینده به اندروید پای به‌روزرسانی خواهد شد؛ HMD Global نسخه «پلاس» را با سیستم‌عامل اندروید پای ۹٫۰ به بازار عرضه خواهد کرد.

گوشی جدید Nokia 7.1 بدنه‌ای از جنس شیشه و آلومینیوم دارد و مشخصات آن در مجموع، بد به‌نظر نمی‌رسد؛ این موضوع را نباید نادیده گرفت که این مدل به عنوان یک گوشی میان‌رده راهی بازار می‌شود. افشاگر معروف مدعی است که Nokia 7.1 با قیمت ۳۵۰ یورو برای مدل مجهز به سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد و نسخه مجهز به چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه، ۵۰ یورو گرا‌ن‌تر است. براساس شایعات، گوشی‌های جدید HMD Global در یک مراسم خبری در تاریخ ۴ اکتبر معرفی خواهند شد؛ مدل Plus نیز اخیرا در FCC فاش شده است که تأییدیه به‌دست آمده، عرضه جهانی آن‌را تأیید می‌کند.

Call Now Button