۹ مورد از ویژگی‌هایی که انتظار داریم سامسونگ در گلکسی S10 از آن‌ها بهره گیرد

Noneظاهر فعلی گوشی‌های سامسونگ برای اولین بار همزمان با گلکسی اس ۸/ اس ۸ پلاس به بازار آمد که پس از مدت‌ها، تغییرات عمده‌ای را در پنل جلویی دستگاه ایجاد کرده بود. اما وقت آن رسیده است که سامسونگ طراحی پرچم‌دار جدید خود را تغییر دهد و یک زبان طراحی تازه را در تولید گلکسی S10 به کار بگیرد.

شایعات نیز کم و بیش از اعمال تغییراتی در طراحی خانواده‌ی گلکسی S10 حکایت دارند، حتی دی‌جی کُه، مدیر بخش موبایل این شرکت نیز ابراز امیدواری کرد که نسل بعدی گلکسی اس تغییراتی را تجربه می‌کند. اگر شایعات درباره‌ی تغییرات کلی در پرچم‌داران جدید گلکسی S صحت داشته باشد، ممکن است علاوه بر تغییر در ظاهر دستگاه‌ها، شاهد حضور فناوری‌های جدید و سخت افزار قدرتمند نیز باشیم. با هم مروری داشته باشیم به برترین و جالب‌ترین شایعاتی که درباره‌ی گلکسی S10 منتشر شده‌اند:

گلکسی S10 در سه مدل تولید می‌شود

با توجه به آنچه مینگ چی کو، تحلیل‌گر معروف اعلام کرده است، سامسونگ قصد دار گلکسی S10 را در سه مدل با ابعاد مختلف تولید کند. کو معتقد است که مدل اول به نمایشگر ۵.۸ اینچی، مدل بعدی به صفحه نمایش ۶.۱ اینچی و سومین مدل به نمایشگر ۶.۴ اینچی مجهز است که هر سه‌ از نمایشگری با لبه‌‌های خمیده بهره می‌برند؛ اما شایعاتی نیز وجود دارند که از بازگشت نسخه‌ی فلت (مجهز به نمایشگر تخت) به پرچم‌داران سامسونگ حکایت دارند که آخرین بار در خانواده‌ی گلکسی S7 دیده شد. ممکن است این نسخه همان مدل ۵.۸ اینچی گلکسی S10 باشد.

نسخه‌ای اختصاصی با پشتیبانی از ارتباط پر سرعت نسل پنجم (۵G) تولید خواهد شد

با توجه به برخی شایعات، مدل بزرگتر که احتمالا گلکسی S10 Plus نام خواهد داشت، در دو نسخه تولید می‌شود که یکی از آن‌ها از نسل پنجم نیز پشتیبانی می‌کند. این شایعه با توجه به اطلاعاتی که از فریم‌ور به روز رسانی بعدی گلکسی S9 Plus استخراج شده بیان شده است.

۵G استاندارد جدید ارتباط بی‌سیم است که سرعت انتقال داده‌ای بسیار بیشتر از استاندارد فعلی، یعنی ۴G LTE را وعده می‌دهد و حتی در زمان اوج ترافیک نیز می‌تواند به خوبی نیاز کاربران به یک ارتباط سریع را برطرف کند. در حال حاضر نسل پنجم کاملا محدود است و هنوز بسیاری از اپراتورها آمادگی کامل برای ارایه‌ی خدمات بر بستر آن را ندارند.

گلکسی S10 به سنسور اثر انگشت درون نمایشگر مجهز می‌شود

وجود سنسور اثر انگشت تعبیه شده در زیر نمایشگر شاید جذاب‌ترین ویژگی‌ برای گوشی‌های هوشمند حال حاضر باشد و گلکسی S10 نیز برای حفظ اعتبار خانواده‌ی خود باید از این ویژگی بهره بگیرد.

در حال حاضر شرکت‌های چینی مختلف مانند ویوو، اوپو، شیائومی و هوآوی از چنین ساختاری برای تامین امنیت گوشی‌های خود استفاده کرده‌اند و احتمالا سامسونگ نیز برای عقب نماندن از رقبا و همچنین داشتن برگ برنده در مقابل آیفون‌های تازه معرفی شده، پرچم‌دار جدیدش را به اسکنر اثر انگشت درون صفحه مجهز می‌کند.

یکی از جدیدترین شابعات درباره‌ی سنسور اثر انگشت درون نمایشگر گلکسی S10 به این موضوع می‌پردازد که این سنور در دو مدل بزرگتر، یعنی مدل‌های ۶.۱ و ۶.۴ اینچی به کار گرفته می‌شود. طبق ادعای مینگ چی کو، مدل کوچکتر که در واقع نسخه‌ی ارزان قیمت پرچم‌دار کره‌ای خواهد بود، از سنسور اثر انگشت معمولی در قسمت کناری دستگاه بهره می‌گیر.

دی‌جی کُه می‌گوید طراحی گلکسی S10 بسیار خاص است

مدیر بخش سامسونگ موبایل به تغییرات اعمال شده در طراحی اشاره نکرد و تنها به خاص بودن آن بسنده کرد، اما شابعات و رندرها از تغییرات در بخش جلویی پنل و به خصوص در اسپیکر بالای نمایشگر حکایت دارند.

خبری از بلندگوی مخصوص تماس صوتی به شکل سنتی آن نخواهد بود

با توجه به گزارش ET News، در واقع گلکسی S10 اسپیکر تماس صوتی نخواهد داشت و قرار است صدای مکالمات از روش دیگری متفاوت با استفاده از اسپیکرهای سنتی به گوش کاربر برسد. فناوری جدید کره‌ای‌ها صدا را با استفاده از ویبره‌های ایجاد شده از نمایشگر منعکس می‌کند.

بدون حضور اسپیکرهای فعلی، نیازی به ایجاد برش روی شیشه‌ی پنل جلوی دستگاه برای خروج ضدا نیست و حضور قطعات کمتر در بالای نمایشگر عریض Infinity Display سامسونگ، ظاهری ساده‌تر و مدرن‌تر به دستگاه می‌دهد و حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش را باز هم کاهش می‌دهد. اگر سامسونگ چاره‌ای برای قرار گیری دوربین دوم و سنسورها بیاندیشد، با وجود حذف اسپیکر می‌تواند گلکسی S10 را به یک گوشی تمام صفحه تبدیل کند که به بریدگی بالای نمایشگر مشابه با آیفون X نیز نیازی ندارد.

ساختار جدید دوربین با به کار گیری سه لنز در دوربین اصلی موجود در قاب پشتی

روز گذشته ال‌جی از پرچم‌دار جدیدش، V40 ThinQ رونمایی کرد که به دو دوربین در جلو و سه دوربین در قاب پشتی دستگاه مجهز است و در مجموع ۵ دوربین را در خود جای داده. از مدت‌ها قبل در شایعات برای گلکسی S10 نیز ساختاری مشابه را در نظر گرفته اند.

براساس گرازش The Bell، یکی از سه لنز موجود در دوربین اصلی پرچم‌دار سامسونگ از نوع ۱۶مگاپیکسلی و اولترا واید است، مشابه با آنچه پیش از این در پرچم‌داران سری V ال‌جی دیده‌ایم. دو لنز دیگر نیز به سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال و واید مجهز اند که در حال حاضر در گلکسی Note 9 به کار گرفته شده است.

ساختار دوگانه‌ی دوربین سلفی نیز می‌تواند تصاویر پرتره مشابه با آیفون X را به ثبت برساند.

سیستم تشخیص چهره‌ی سه بعدی مشابه با Face ID اپل 

سیستم تشخیص چهره‌ی سه بعدی جدیدی برای گلکسی S10 ارایه می‌شود که علاوه بر باز کردن قفل دستگاه، در ساخت اموجی‌ها و استیکرهای واقعیت افزوده نیز کاربرد خواهد داشت. The Investor در گزارش خود عنوان کرده است که سامسونگ در همکاری با استارت‌آپ اسرائیلی Mantis Vision قصد دارد دوربین سه بعدی جدیدی را توسعه دهد.

سخت افزار به روز و قدرتمند

طبق رسم همیشگی سامسونگ، این شرکت این بار هم از جدیدترین سخت افزارهای موجود در بازار برای پرچم‌دارش استفاده خواهد کرد. همان‌طور که می‌دانید گوشی‌های سامسونگ همواره از چیپست‌های اسنپ دراگون کوالکام برای نسخه‌ی ویژه‌ی آمریکا و چیپست اگزینوس اختصاصی خود برای نسخه‌ی جهانی بهره می‌گیرند. طبق ادعای PhoneArena در حالی که اکثر پرچم‌داران ۲۰۱۸ از اسنپ دراگون ۸۴۵ استفاده می‌کنند، گلکسی S10 از نسخه‌ی جدید این خانواده یعنی اسنپ دراگون ۸۵۵ استفاده خواهد کرد. همچنین گفته می‌شود حافظه و رم دستگاه نیز نسبت به نسل قبل سریع‌تر خواهند شد تا عملکرد کلی گوشی را نسبت به پرچم‌داران فعلی بهبود ببخشند.

نسخه‌ی جدید رابط کاربری Experience 

پیش از هر چیز باید بدانید که گلکسی S10 با جدیدترین نسخه‌ی اندروید یعنی اندروید ۹.۰ پای راهی بازار خواهد شد. معمولا پرچم‌داران سامسونگ به جدیدترین نسخه‌ی موجود از اندروید مجهز می‌شوند که رابط کاربری اختصاصی این شرکت را به همراه دارد. این رابط کاربری برای سال‌ها با نام TouchWiz شناخته می‌شد، اما چند سالی است Experience نامیده می‌شود.

گفته می‌شود آخرین نسخه از این رابط کاربری با نام Experience 10.0 در حال توسعه است تا همراه با گلکسی S10 معرفی گردد. طبق ادعای XDA Developers در نسخه‌ی جدید این رابط تغییرات ظاهری و به روز رسانی‌های مهمی اعمال شده است و ظاهرا سامسونگ از ژست‌های ناوبری موجود در اندروید ۹.۰ در رابط کاربری خود استفاده نکرده است!

احتمالا این خانواده نزدیک به ماه مارس عرضه می‌شوند 

اگر سامسونگ روال همیشگی خود را ادامه دهد، انتظار داریم خانواده‌ی گلکسی S10 در ماه فوریه معرفی و در ماه مارس وارد بازار شوند. در حال حاضر از قیمت دستگاه اطلاعی در دست نیست، اما با توجه به این که قیمت پایه‌ی گلکسی S9 از ۷۲۰ دلار آغاز می‌شد، انتظار داریم نسل جدید با قیمتی بیش از این مبلغ به فروش برسد.

Call Now Button