یاهو پیام‌رسان جدید Yahoo Together را برای اندروید و iOS عرضه کرد

کمپانی یاهو مدتی قبل یکی از خاطره انگیزترین پیام‌رسان‌ها یا همان یاهو مسنجر را رسما غیر فعال کرد، اما این شرکت حالا با یک پیام رسان جدید به نام Yahoo Together برای گوشی‌های هوشمند عرضه کرده و امیدوار است دوباره به دوران اوجش بازگردد.

اگر دوران نوجوانی را پشت سر گذاشته‌اید و اکنون در جوانی به سر می‌برید، به احتمال بسیار زیاد از یاهو مسنجر استفاده کرده‌اید؛ پیام رسان محبوب یاهو که در دورانی که اسمارت فون‌ها سلطنت رایانه‌های شخصی را از بین نبرده بودند یکی از جذاب‌ترین راه‌های ارتباطی بود. با ورود گوشی‌های هوشمند و رقبای جدیدتر برای یاهو و مسنجرش و همچنین مشکلات متعدد از جمله هک و به سرقت رفتن اطلاعات کاربران یاهو در مقیاس گسترده، این ابزار نوستالژیک نیز به حاشیه رانده شد تا این که مدتی قبل به طور کلی فعالیتش متوقف شد. اما یاهو این بار با یک مسنجر جدید بازگشته که برای دستگاه‌‌های اندرویدی و آیفون‌ها در دسترس قرار گرفته است. این اپلیکیشن که پیش از این تنها از طریق دعوتنامه قابل استفاده بود و با نام Yahoo Squirrel شناخته می‌شد، به صورت رسمی و با نام Yahoo Together عرضه شده است.

یکی از مهم‌ترین مزایای این اپلیکیشن، قاببلیت چت گروهی آن است. Yahoo Together شباهت زیادی با Slack (سرویسی که توسط کسب و کارها استفاده می‌شود اما کاربران عادی نیز می‌توانند رایگان از آن بهره بگیرند) دارد؛ از رابط کاربری کلی اپلیکیشن تا رنگ‌های به کار رفته در آن و واکنش‌هایی که در نوار پایینی پیامرسان قرار گرفته‌است، همه آن‌ها در دو اپلیکیشن مشابه یکدیگرند و الهام گرفتن یاهو از Slack کاملا مشهود است؛ البته تفاوت آن‌ها این است که پیام‌رسان یاهو از تماس صوتی و یکپارچگی با اپلیکیشن‌های شخص ثالث بی‌بهره است. در حال حاضر Together تنها برای نسخه‌ی موبایل در دسترس است و هنوز اثری از نسخه‌ی وب یا دسکتاپ وجود ندارد.

برای ورود به Together نیاز به یک حساب کاربری یاهو دارید، اما می‌توانید پس از ورود با استفاده از یک کد سایر افراد را به گروه خود دعوت کنید. یاهو از شما درخواست نخواهد کرد که مخاطبین خود را در سرورش ذخیره کنید. امکان ایجاد دو نوع چت‌روم خصوصی و عمومی وجود دارد و امکان دسترسی به فایل‌های به اشتراک گذاشته شده در هر دوی این گروه‌ها برای همه وجود دارد. یاهو می‌گوید جستجوی قدرتمندی را ایجاد کرده است که از طریق آن می‌توان همه چیز را دسته بندی کرد. بخشی نیز برای سابقه‌ی فعالیت‌ها وجود دارد که از طریق آن می‌توانید هر بار که کسی شما را فراخوانی (منشن) کرد مطلع شوید و یا هر گروهی را که خواستید Mute کنید تا صدای اعلان‌هایش را دریافت نکنید.

اما ویژگی اختصاصی Together که ان را تحسین می‌کنیم، یادآور یا Reminder آن است. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید برای هر پیامی در چت یک یادآور هوشمند تنظیم کنید که در زمان مخصوصی همه‌ی اعضای گروه اعلان مربوط به آن را دریافت کنند. ویژگی دیگر Blast نام دارد که پیام‌های شما را با رنگ خاصی مشخص می‌کند تا همه بتوانند آن را ببینند. Together نیز مانند Slack هدف اصلی خود را چت گروهی می‌داند و می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به آن دسترسی داشته باشید:

 

Call Now Button