سامسونگ سنسورهای جدیدی برای دوربین‌های چندگانه گوشی‌های هوشمند عرضه کرد

امروزه شاهد افزایش تعداد دوربین‌ها بر روی گوشی‌های هوشمند هستیم. این ترند ابتدا توسط شرکت‌ها چینی به راه افتاد و اکنون سامسونگ با گوشی گلکسی A9 خود، آن را به سطح تازه‌ای رسانده است.

در حال حاضر تمامی گوشی‌های هوشمند بالارده و میان‌رده حداقل از دو دوربین اصلی بهره می‌برند و تنها گوشی پرچمدار گوگل، یعنی Google Pixel 3 را می‌توان یک استثنا در نظر گرفت. با این حال دوربین‌هایی با چندین سنسور اکنون اهمیت بسیاری برای گوشی‌های هوشمند دارند زیرا به مهندسان این امکان را می‌دهند تا قابلیت‌های دوربین را بدون در اختیار گرفتن فضای اضافی، افزایش دهند. جدیدترین سنسورهای سامسونگ هدف در تسهیل این امر دارند.

سامسونگ دو سنسور با سایز ۰٫۸ میکرومتری را برای گوشی‌هایی با دوربین‌های چندگانه عرضه کرده است. سنسور اول از وضوح ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد و نام آن ISOCELL Bright GM1 است. سنسور دوم ۳۲ مگاپیکسل وضوح دارد و با نام ISOCELL Bright GD1 شناخته می‌شود. این دو سنسوری طوری طراحی‌ شده‌اند تا به سازندگان گوشی‌ هوشمند کمک کنند دوربین‌های بیشتری را در درون یک دستگاه قرار دهند. تمامی موارد فوق بدون افزایش ابعاد جایگاه در نظر گرفته شده برای دوربین صورت می‌پذیرد.

بر اساس گزارش ZDNet، سامسونگ برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ سنسورهای میکرومتری را معرفی کرد. نکته قابل توجه درباره این سنسورها به کاهش سایز پیکسل‌های آن‌ها مربوط می‌شود و در سال گذشته سامسونگ سایز آن‌ها را تا ۰٫۹ میکرومتر کاهش داد. پیکسل‌های کاهش یافته‌ی این سنسورها به تولیدکنندگان گوشی هوشمند کمک می‌کنند تا ماژول کوچکتری برای دوربین بسازند و در عین حال مطابق با طراحی گوشی، در محل‌شان جای گیرند. البته از سوی دیگر، با کوچک‌تر شدن سایز پیکسل‌ها، کیفیت آن‌ها نیز کاهش می‌یابد. اما در حال حاضر این روش برای دوربین‌های دوگانه و چندگانه مناسب است و خللی در عملکرد آن‌ها ایجاد نمی‌کند.

سنسورهای GM1 و GD1 برای ارائه بهترین عملکرد خود از تکنولوژی‌های Isocell Plus و Tetracell استفاده می‌کنند. نحوه کارکرد آن‌ها به این صورت است که هر چهار پیکسل ترکیب شده و به یک پیکسل تبدیل می‌شوند و از این طریق نور بیشتری را دریافت می‌کنند. همچنین سنسور GD1 از فناوری HDR پشتیبانی می‌نماید.

انتظار می‌رود هر دو سنسور در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ به تولید انبوه برسند، گوشی‌های هوشمند مجهز به این سنسورها نیز چندین ماه بعد از آن وارد بازار خواهند شد.

Call Now Button