نسخه پلی‌استیشن Red Dead Redemption 2 دو برابر نسخه ایکس‌باکس فروش دارد!

تنها چند روز از عرضه بازی Red Dead Redemption 2 می‌گذرد اما این عنوان توانسته در این مدت کم غوغایی را به‌پا کند و بازخورد‌های مثبتی که دریافت کرده مهر تاییدی بر موفقیت این بازی است.

Red Dead Redemption 2 در نهایت پس از کلی انتظار وارد بازار شد و اکنون کانون توجه تمامی گیمرها به آن اختصاص دارد. هر چند باید پی‌سی گیمرها را از این دسته جدا کنیم زیرا این عنوان برای رایانه‌های شخصی عرضه نشده و اگر قرار است چنین اتفاقی رخ دهد؛ کاربران رایانه‌های شخصی باید کماکان منتظر بمانند. با این حال کاربران پلی‌استیشن ۴ و ایکس باکس وان هیچ محدودیتی برای انجام این بازی ندارد بلکه ماجراجویی‌های این بازی اوپن ورلد تازه آغاز شده است و با توجه به امتیازاتی که Red Dead Redemption 2 تاکنون از سراسر جهان دریافت کرده، می‌توان به محبوبیت و عملکرد فوق‌العاده آن پی برد. به نظر می‌رسد موفیقت و فروش بالا بازی‌های انحصاری‌ خوش‌ساخت پلی‌استیشن ۴ همه را به بازی Red Dead Redemption 2 امیدوار کرده است زیرا انتظار می‌رود این پلتفرم اکثر فروش بازی مذکور را به خود اختصاص دهد و از ایکس‌باکس وان پیشی بگیرد.

مایک پکتر تحلیلگر بخش صنعت GamingBolt باری دیگر پیش‌بینی‌های خود در رابطه با نتایج بازی Red Dead Redemption 2 را در وبسایت قرار داد و به نحوه استقبال کاربران از این بازی پرداخت. بنا بر سخنان این تحلیلگر، انتظار می‌رود این بازی حداقل ۱۵ میلیون نسخه فروش داشته باشد و تا ماه دسامبر این عدد به ۱۷ میلیون خواهد رسید. شرکت Take Two ( مالک اصلی راکستار) معمولا فروش داخلی (نسخه‌های فروخته به خرده فروشی‌ها) را محاسبه می‌کند به جای اینکه نسخه‌های فروخته شده از طریق خرده فروشی‌ها ( تعداد نسخه‌هایی که خرده فروشی‌ها مستقیما به کاربران می‌فروشند) محاسبه نماید. بنابراین ممکن است این بازی حتی فروشی ۲۰ میلیونی را نیز تجربه کند.

او در ادامه اینچنین پیشبینی کرد که نسبت فروش این بازی ۲:۱ به نفع پلی‌استیشن ۴ خواهد بود و ایکس‌باکس وان از رقابت با این محصول باز خواهند ماند. البته این موضوع زمانی جالب‌تر خواهد شد که تحلیل‌هایی با جزئیات بیشتری صورت گیرد و فروش انجام شده در پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس نیز با یکدیگر مقایسه شوند. هر چند طریقه‌ی اجرای این بازی در هر دو کنسول بی‌نظیر است اما با توجه به ویدئو‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد که این بازی عملکرد بهتر و روان‌تری بر روی کنسول ایکس‌باکس وان ایکس دارد و جزئیات بیشتری را به نمایش درمی‌آورد.

در سویی دیگر، برای کسانی که پلتفرم سونی را انتخاب می‌کنند، یک سری از دسترسی‌های اولیه اختصاصی برای کنسول پلی‌استیشن ۴ آن‌ها قرار خواهد گرفت. بنابراین از نقطه نظر فنی تفاوت چندانی میان این دو کنسول وجود ندارد و هر دو عملکردی خارق‌العاده را ارائه می‌دهند اما با این حال پلی‌استیشن کاربران بیشتری در اختیار دارند و از این روی تقاضای بیشتری از سوی کاربران این کنسول برای خریداری بازی Red Dead Redemption 2 صورت خواهد گرفت. این موضوع مستقیما به فروش بیشتر کنسول پلی‌استیشن ۴ نسبت به ایکس باکس وان ربط پیدا می‌کند؛ به طوری که سونی کنسول مایکروسافت را کاملا به حاشیه برده است و نباید از فروش بیشتر این بازی بر روی پلی‌استیشن ۴ تعجب کرد.

البته مهم نیست که شما از چه پلتفرمی استفاده می‌کنید زیرا یک چیز در رابطه با این بازی قطعی است؛ راکستار با ساخت Red Dead Redemption 2 استاندارد بازی‌های اوپن ورد را به سطح بالاتری رسانده و شاهکار جدید این کمپانی عنوانی است که نباید تجربه آن را از دست داد.

مایک پکتر در ادامه سخنان‌اش اینچنین نظر خود را در رابطه با فروش بازی Red Dead Redemption 2 بیان کرد:

برخی از شما ممکن است اتفاقاتی رخ داده برای جان مارستون ( شخصیت اصلی نسخه اول بازی Red Dead Redemption) را به یاد بیاورید اما Red Dead Redemption II چیزی فراتر از آن است؛ راکستار باری دیگر عنوانی را عرضه کرده که تجربه آن آرزوی هر گیمری است و سطح آن اختلاف قابل توجه‌ای با دیگر عناوین دارد. من امیدوارم این بازی همانند GTA V به فروش ۱۰۰ میلیونی دست یابد زیرا تیم توسعه‌دهنده خستگی ناپذیر این بازی کاملا لایق چنین تمجید و پاداشی هستند، چه کسانی که این تیم را ترک گفته‌اند و چه کسانی که کماکان در حال همکاری با آن هستند.

رابرت ورکمن یکی از متخصصان وبسایت comicbook نیز نظر خود را در رابطه با بازی Red Dead Redemption 2 اینگونه عنوان کرده است:

این بازی در هر لحظه که فکرش را نمی‌کنید شما را سوپرایز خواهد کرد و به صورت مداوم با مواردی مواجه خواهید شد که به عظمت این بازی افزوده است. من هفته‌ بسیار خوب و طولانی‌ای را با این بازی سپری کردم و بسیاری از ویژگی‌هایی ارائه شده توسط آن را تجربه نمودم و هنوز هم در حال جستجوی دیگر قابلیت‌های این بازی هستم و کنجکاوم بدانم که این بازی چگونه باری دیگر من را شگفت‌زده خواهد کرد. Red Dead Redemption 2  قطعا ارزش تجربه چند باره را دارد؛ چه بخواهید برای کارکتر بازی و خانواده‌اش تشکیلات تجاری ایجاد کنید یا اینکه خود را همواره به دردسر بیندازید و به سراغ تیراندازی و سرقت واگن‌ها بروید. من به تجربه این عنوان تا چندین ماه ادامه می‌دهم و ممکن است باز با قابلیت‌های جدیدی روبه رو شوم. فراموش نکنید که هنوز حالت آنلاین Red Dead Redemption 2 فعال نشده است بنابراین مقداری از وقت خود را برای تجربه بخش انلاین این بازی کنار بگذارید.

Call Now Button