گزارش‌ها از فروش پایین آیفون ۱۰ آر خبر می‌دهند

انتظار می‌رفت آیفون ۱۰ آر امسال پرفروش‌ترین آیفون ۲۰۱۸ اپل باشد اما پس از عرضه رسمی حالا آمار پیش فروش و عرضه نهایی آن نشان می‌دهد که این گوشی کمتر از انتظار تحلیل گران و سازنده و در بازار به فروش می‌رسد.

آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل چندی پیش در سه مدل مختلف معرفی شدند و در میان آن‌ها آیفون ۱۰ آر ارزان‌ترین و سطح پایین‌ترینشان به شمار می‌رود. البته این گوشی قابلیت‌ها و مشخصات سطح بالایی دارد و با توجه به بررسی‌های تخصصی، رتبه دوام باتری و همچنین آزمون‌های دوام و پایداری بدنه باید اعتراف کنیم که نمی‌توان آن را در میان گوشی‌های سطح بالا و اصطلاحا پریمیوم نادیده گرفت. از طرفی آمار فروش آن نشان می‌دهد که کاربران آنطور که انتظارش می‌رفت از آیفون ۱۰ آر استقبال نکرده‌اند.

تحلیل گران پیش از این انتظار داشتند که میزان فروش آیفون ۱۰ آر در اولین روزهای عرضه رسمی همه را شگفت زده کند اما این پیش بینی محقق نشد. درواقع میزان پیش خرید گوشی آیفون ۱۰ آر اپل از نرخ پیش خرید آیفون ۱۰ اس هم پایین‌تر بوده است. حالا یکی از نشریه‌های معتبر کسب و کار به نام Nikkei Asian Review ادعا می‌کند که گزارش‌های قبلی مبنی بر افزایش میزان تولید آیفون ۱۰ آر دیگر لغو شده است و همین موضوع به خوبی می‌تواند تأیید کند که اپل و سایر منابع در صنعت موبایل انتظار بالایی از فروش آیفون ارزان قیمت امسال داشته‌اند.

به نظر می‌رسد که تفاوت میان میزان فروش موردانتظار سازنده و آنچه در حال حاضر برای تضمین تأمین موجودی در فصل تعطیلات سال نوی میلادی مورد نیاز است، بسیار زیاد باشد.

فاکس کان بزرگ‌ترین سازنده قراردادی محصولات الکترونیکی در جهان است و همچنین بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین سازنده و اسمبلر گوشی‌های آیفون ۱۰ آر اپل به شمار می‌رود. این تولید کننده براساس گزارش‌های تازه تنها ۴۵ خط تولید از ۶۰ خط تولیدی را که برای آیفون ۱۰ آر مهیا کرده بود فعال نگه داشته است. فاکس کان بیشترین سهم را در میان سازندگان این گوشی دارد و استفاده ۴۵ خط تولید از ۶۰ خط از پیش تعیین شده نشان می‌دهد که برنامه تعداد تولید اپل هم تغییر کرده است.

در همین حال Pegatron که یکی دیگر از همکاران کمپانی کوپرتینویی اپل در تولید گوشی‌های آیفون به شمار می‌رود، فعلا برنامه‌های افزایش تولید خود را به تعلیق درآورده و برای دریافت دستورات تازه منتظر مانده است. این خبرها به نقل از برخی منابع آگاه در زنجیره تأمین اپل منتشر شده‌اند و سابقه منبع در افشای اخبار مرتبط با کمپانی اپل هم به خوبی نشان می‌دهد که موثق هستند.

در آخر کمپانی Wistron سهم بسیار کمی در تولید آیفون ۱۰ آر بود و امیدوارانه منتظر بود که این سهم در صورت افزایش تقاضای بازار بیشتر شود. این کمپانی حالا دیگر ناامید شده و معتقد است حداقل در تعطیلات سال نوی امسال با اپل همکاری نخواهد داشت.

در آخر و با توجه به گزارش پیش رو می‌توانیم حدس بزنیم که چرا اپل تصمیم گرفته است آمار فروش آیفون‌های خود را از گزارش‌های مالی عمومی‌اش حذف کند. البته انتشار این شایعه‌ها به طور قطع می‌تواند به اپل ضربه وارد کند و سود و درآمدش را هم کاهش دهد.

اپل باید خوشحال باشد که آیفون ۱۰ اس مکس توانسته است به فروش بالایی دست پیدا کند و البته فروش ۱۰ اس هم در بازار بسیار چشمگیر بوده است. براساس سایر گزارش‌های مرتبط، استقبال ضعیف از آیفون ۱۰ آر و فروش کمتر از انتظار این گوشی باعث شده است اپل تصمیم بگیرد روند تولید سایر آیفون‌های ارزان مانند آیفون ۸ و ۸ پلاس را افزایش دهد.

Call Now Button