اپل باز هم تولید آیفون ۱۰ اس، آیفون ۱۰ اس مکس و آیفون ۱۰ آر را کاهش داد

اکنون چند ماهی است که اپل آیفون‌های جدید خود را روانه کرده اما به نظر می‌رسد که شرایط مطابق میل اپل پیش نمی‌رود و این غول تکنولوژی با مشکلاتی مواجه است

پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تقاضای پایین خرید آیفون‌های جدید اپل، اخباری اوایل ماه جاری مدعی شدند که اپل تولید گوشی‌های آیفون ۱۰ اس، آیفون ۱۰ اس مکس و آیفون ۱۰ آر را متوقف کرده است. روز گذشته گزارش تازه‌ای منتشر شد که ادعا می‌کند غول کوپرتینویی باری دیگر تولید آیفون‌های جدید خود را کاهش داده است.

همچون گزارش‌های قبلی، این تصمیم اتخاذ شده توسط اپل مستقیما به تقاضای پایین خرید مربوط می‌شود. این گزارش جدید دقیقا اعلام نکرده که میزان این کاهش تولید تا چه حد است اما گفته شده بر روی تامین‌کنندگان قطعات در تایوان تاثیر می‌گذارد. در واقع یکی از شرکت‌ها ۱۱۰ کارمند خود را مجبور کرده دست از کار بکشند تا از این طریق دستورات جدید اپل مبنی بر کاهش تولید را اجرا کند. علاوه بر این، شرکت Largan Precision که وظیفه تامین لنز دوربین آیفون‌های جدید را بر عهده دارد، طبق پیش‌بینی‌ها در ماه نوامبر با کاهش درآمد عمده‌ای مواجه خواهد شد.

همچنین گفته شده شرکت TSMC که تولیدکننده اصلی تراشه A12 Bionic محسوب می‌شود، دستوراتی مبنی بر کاهش تولید را دریافت کرده است اما بر خلاف دیگر تامین‌کنندگان، این کاهش تقاضا تاثیری بر روی این شرکت ندارد زیرا TSMC درحال همکاری با هواوی برای تولید پردازنده کیرین ۹۸۰ است و این پردازنده هم‌اکنون در گوشی‌ها سری میت ۲۰ و آنر مجیک ۲ استفاده می‌شود.

اپل تاکنون آمار رسمی فروش خود را به صورت عمومی اعلام نکرده است زیرا درآمده حاصل شده شاخص بسیاری مهمی برای محبوبیت آیفون‌ها به شمار می‌رود اما با توجه به قیمت نسبتا بالای آیفون‌های جدید، تقاضای پایین کمتر از پیش جلب توجه می‌کند.

Call Now Button