۵G می‌تواند تولید ناخالص کشورها را میلیاردها دلار افزایش دهد

مطابق جدیدترین گزارش شرکت GSMA، روش جدیدی برای استفاده از شبکه ۵G کشف شده که طیف mmWave نام دارد و می‌تواند به لحاظ اقتصادی کمک زیادی به افزایش درآمد کشورهای مختلف کند.

بر اساس گزارش جدیدی که توسط شرکت GSMA منتشر شده، اگر امکان استفاده از سرویس‌های ۵G در تلفن‌های همراه فراهم شود، این اتفاق می‌تواند ۵۶۵ میلیارد دلار به تولید ناخالص جهانی اضافه کرده و از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۴ حدود ۱۵۲ میلیارد دلار به درآمدهای حاصل از مالیات کشورها کمک کند.

ولی پیش از هر چیز دولت‌ها باید در کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی ۲۰۱۹ (WRC-19) به این نتیجه برسند که چه طول موجی بر حسب میلی متر (mmWave) برای این طیف از امواج مغناطیسی به درد صنعت موبایل می‌خورد.

این گزارش که «مزایای اقتصادی-اجتماعی سرویس‌های ۵G در باندهای mmWave» نام دارد، اولین مقاله‌ای است که تاثیر طیف mmWave شبکه‌های ۵G بر جامعه را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد.

طیف mmWave دارای بیشترین ظرفیت برای سرویس‌های ۵G است که بهترین شاخصه‌ها را برای پشتیبانی از نرخ‌های بسیار بالای انتقال داده دارد و ضمن برخورداری از کمترین تاخیر، بسیار قابل اعتماد است. بنابراین این روش می‌تواند کاربردهای بسیاری داشته باشد و کسب و کارها و مصرف‌کنندگان سراسر جهان را از مزایای شبکه‌ی ۵G بهره‌مند سازد.

برنامه‌ریزی برای طیف mmWave

مدیر بخش اسپکتروم GSMA، برت تارنوتزر، در توضیح این مسئله که چرا برای موفقیت ۵G حتما باید برای این طیف برنامه‌ریزی داشته باشیم، می‌گوید:

«برنامه‌ریزی برای این طیف به منظور استفاده از حداکثر توان ۵G ضروری است و پشتیبانی دولت‌ها از طیف موبایلی mmWave در کنفرانس WRC-19 باعث می‌شود شهروندان بتوانند بیشترین استفاده را از خدمات شبکه‌ی ۵G داشته باشند. در حال حاضر بیش از ۵ میلیارد نفر از اکوسیستم موبایلی موجود استفاده می‌کنند و این اکوسیستم با زندگی روزانه‌ی آن‌ها گره خورده است. بخش مهمی از ثبات اقتصادی جوامع امروزی نیز به همین سیستم بر می‌گردد. ۵G می‌تواند امکانات و خدمات جدید و بیشتری را به عده‌ی بیشتری از مردم ارائه کند، ولی رسیدن به این مهم بدون دستیابی به طیف مذکور ممکن نیست.»

انتظار می‌رود که مناطق آسیا اقیانوسیه و آمریکا بیشترین تولید ناخالص را از mmWave داشته باشند، چون این مناطق همین حالا هم از این حوزه ۲۱۲ و ۱۹۰ میلیارد دلار درآمد دارند. از طرف دیگر پیش‌بینی می‌شود که اروپا در هر منطقه با ۲.۹ درصد، بیشترین میزان رشد در درآمد ناخالص ناشی از mmWave را داشته باشد.

در کنفرانس WRC-2019، باندهای جدید mmWave برای موبایل مورد بحث قرار می‌گیرد اما GSMA توصیه می‌کند که از باندهای ۲۶ گیگاهرتز، ۴۰ گیگاهرتز و ۶۶ تا ۷۰ گیگاهرتز استفاده شود.

Call Now Button