آیا سامسونگ پروژه تولید گوشی‌های Tizen را متوقف کرده است؟

یکی از پروژه جاه طلبانه سامسونگ Tizen نام دارد که در آن خواهان استفاده از سیستم عامل اختصاصی خود برای گوشی‌های هوشمندش است.

سامسونگ امسال بخش تولید گوشی‌های سری گلکسی اس اکتیو را در آمریکای شمالی تعطیل کرد و در بهترین شرایط تولید این نوع گوشی‌ها را به تعویق انداخته است بنابراین شرکت برنامه‌ای برای عرضه گوشی‌ جدید سری اکتیو در سال جاری ندارد. گوشی گلکسی اس ۹ نیز می‌توانست برخی از قابلیت‌های سری اکیتو را داشته باشد اما به نظر می‌رسد که سامسونگ دلیل توجیه کننده برای ارتقا باتری و افزایش دوام بدنه این گوشی پیدا نکرده است. در سوی دیگر، سری Tizen گوشی‌های سامسونگ  نیز به دلایل مشابه و عدم تقاضا به حالت تعویق در آمده‌اند.

گوشی‌های هوشمند Tizen هرگز نتوانسته‌اند به محبوبیت چشمگیری دست یابند و تنها مزیت آن‌ها، قیمت کمترشان نسبت به گوشی‌های اندروید بوده است. در عین حال این گوشی‌ها با وجود سخت افزار ضعیف و پایین‌رده، عملکرد بهتری را نسبت به گوشی‌های اندرویدی سامسونگ از خود نشان داده‌اند. با این حال، گوشی‌های Tizen در بازارهای بزرگی همچون کشور هند، فروش نسبتا خوبی را تجربه‌ کرده‌اند که می‌توان آن را به لطف قیمت ‍پایین‌شان و محبوبیت برند سامسونگ دانست. هر چند به نظر می‌رسد که سامسونگ مشکل بودجه دارد و هم‌ اکنون در حال از دست دادن بازار گوشی‌های میان‌رده است، بنابراین امکان دارد برای جلوگیری از هزینه‌های سرسام‌آور و هدر رفتن منابع، تصمیم به توقف تولید گوشی‌های جدید سری Tizen بگیرد. البته این موضوع در حال حاضر به صورت یک فرضیه مطرح است اما دیگر چیزی به پایان سال ۲۰۱۸ باقی نمانده و تاکنون گوشی‌ای از سری Tizen معرفی نشده، بنابراین به نظر می‌رسد که این فرضیه در حال به وقوع ‍پیوستن است.

هر چند ممکن است در سال آینده گوشی Tizen باری دیگر به عرصه رقابت بازگردند اما در حال حاضر چیزی مشخص نیست. البته سیستم عامل Tizen به فعالیت خود ادامه می‌دهد و در دیگر محصولات الکترونیکی شرکت سامسونگ همچون تلویزیون‌های هوشمند و دیگر وسایل خانگی استفاده خواهد شد تا این دستگاه‌ها بتوانند به شبکه اینترنت اشیا سامسونگ متصل شوند. اما با این حال گوشی‌‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اختصاصی سامسونگ در اولویت قرار ندارند و ممکن است مدتی طول بکشد تا غول کره‌ای برنامه‌های خود را در رابطه با آینده گوشی‌های Tizen اعلام کند.

Call Now Button