پرچمدارانی که در سال ۲۰۱۸ با کمترین اقبال مواجه شدند

هر سال شاهد عرضه‌ی گوشی‌هایی هستیم که سرخط خبر اکثر خبرگزاری‌ها را به خود اختصاص می‌دهند، اما برخی از موبایل‌ها علی‌رغم مشخصات خوبی که دارند کمتر دیده می‌شوند. سال ۲۰۱۸ نیز تلفن‌های خوب زیادی داشت که دست کم گرفته شدند.

در سال ۲۰۱۸ شاهد تلفن‌های هوشمند فوق العاده‌ای، از گوگل پیکسل ۳ و سامسونگ گلکسی نوت ۹ گرفته تا هوآوی میت ۲۰ پرو و وان پلاس ۶ تی، بودیم. تازه این‌ها بدون در نظر گرفتن موبایل‌های خوب میان‌رده مثل Pocophone F1، آنر ۸ ایکس و Realme 2 Pro است.

این تلفن‌ها مورد تحسین و توجه‌ای زیادی قرار گرفتند، ولی فکر می‌کنید کدام موبایل‌ها دست کم گرفته شده و آن‌قدرها که باید دیده نشده‌اند؟ در این مطلب می‌خواهیم به سراغ تعدادی از دست‌کم‌گرفته‌شده‌ترین موبایل‌های سال ۲۰۱۸ برویم.

BlackBerry Key2

موبایل جدید بلکبری به اندازه‌ی موبایل جدید نوکیا مورد توجه قرار نگرفت، ولی این بدان معنا نیست که این موبایل ارزش بررسی ندارد. در واقع، BlackBerry Key2 احتمالاً بهترین موبایلی است که بلکبری از زمان روی آوردن به اندروید ساخته است.

باور کنید یا نه، عده‌ای از کاربران هنوز کیبوردهای فیزیکی را ترجیح می‌دهند. گوشی Key2 هم دقیقاً برای همین افراد ساخته شده است. کیبورد این دستگاه ویژگی‌های خاصی دارد، مثلاً می‌توانید هر دکمه را به یک اپلیکیشن خاص اختصاص دهید یا از اسکنر اثر انگشت که در دکمه‌ی Space کیبورد تعبیه شده استفاده کنید. دکمه‌ی دیگری به نام «دکمه‌ی راحتی» هم وجود دارد که می‌توانید آن را به عنوان میانبر برای تقریباً هر چیزی که بخواهید تنظیم کنید.

بلکبری در زمینه‌ی نرم‌افزار هم برای این دستگاه سنگ تمام گذاشته است. قابلیت‌هایی نظیر BlackBerry Hub برای نوتیفیکیشن‌ها یا پیغام‌ها، Privace Shade برای جلوگیری از سرک کشیدن‌های اطرافیان به موبایل شما، و بسته‌ی امنیتی DTEK از جمله‌ی این امکانات نرم‌افزاری است. با این همه، ظاهر موبایل شبیه نسخه‌ی خالص اندروید به نظر می‌رسد.

منتها قیمت ۶۵۰ دلاری این دستگاه با توجه به مشخصات سخت‌افزاری آن، خصوصاً چیپست میان‌رده‌ی اسنپدراگون ۶۶۰، کمی زیاد به نظر می‌رسد. Key2 دارای ۲ گیگابایت رم، ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت فضای داخلی، دوربین دوگانه‌ی عقب با دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی (یکی به عنوان لنز استاندارد و دیگری برای تله‌فوتو)، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و یک باتری ۳۵۰۰ میلی آمپری است.

ولی سوال اصلی این است که مگر به جز بلکبری چند تلفن همراه دیگر کیبورد فیزیکی دارند؟

LG G7 ThinQ

امسال نخستین پرچمدار واقعی LG موبایلی بود که همه‌ی ویژگی‌های تلفن‌های رده‌بالا را داشت. G7 ThinQ دارای یک دوربین ثانویه‌ی ۱۶ مگاپیکسلی با زاویه‌ی عریض (البته با میدان دید کمی کوچک‌تر)، سیستم صوتی quad-DAC و جک ۴.۵ میلی متری هدفون است.

به علاوه، این موبایل ضدآب، با قابلیت شارژ بی‌سیم، دارای دکمه‌ی Google Assistant و بلندگوی جذاب BoomBox می‌باشد. بلندگوی BoomBox برای تولید صداهای بلندتر از فضای داخلی دستگاه استفاده می‌کند و اگر موبایل را روی سطوح سخت قرار دهید، صدا از حالت عادی بلندتر می‌شود.

از جمله‌ی دیگر مشخصات قابل ملاحظه‌ی این دستگاه می‌توانیم به نمایشگر شفاف ۶.۱ اینچی LCD (با رزولوشن ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰)، ۴ یا ۶ گیگ رم، ۶۴ یا ۱۲۸ گیگ حافظه‌ی داخلی، دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی اشاره کنیم.

البته این دستگاه می‌توانست باتری بزرگ‌تری داشته باشد، ولی وضعیت فعلی آن به گونه‌ای است که به راحتی می‌تواند همپای سایر پرچمداران پیش بیاید. خرید این دستگاه به قیمت ۶۰۰ دلار را قطعاً می‌توان یک خرید هوشمندانه به حساب آورد.

Motorola One Power

شاید در ظاهر به نظر برسد که هوآوی و شیائومی تلفن‌های اقتصادی Moto را از رده خارج کرده باشند، اما معرفی موبایلی مثل Motorola One Power نشان می‌دهد که این شرکت هنوز حرف‌های زیادی برای زدن دارد.

این تلفن هوشمند با باتری ۵ هزار میلی آمپری خود به راحتی می‌تواند انرژی مصرفی دو روز کاربر را تامین کند. اگر در محصولات شیائومی و هوآوی به دنبال چنین توانی هستید، چاره‌ای ندارید جز این که به سراغ Xiaomi Mi Max 3 و Honor Note 10 بروید.

موبایل One Power شاید به اندازه‌ی پرچمدارها قوی نباشد، ولی استفاده از دوربین دوگانه‌ی ۱۶ و ۵ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با فلش LED، پورت USB Type-C و جک هدفون به نوبه‌ی خود بسیار قابل ملاحظه است. علاوه بر این، چیپست اسنپدراگون ۶۳۶، ۳ یا ۶ گیگ رم، ۳۲ یا ۶۴ گیگ حافظه‌ی داخلی، نمایشگر Full HD+ با اندازه‌ی ۶.۲ اینچ و قیمت ۲۲۶ دلاری این دستگاه، همگی باعث می‌شود Motorola One Power گزینه‌ی مناسبی برای خرید باشد.

این دستگاه همچنین بخشی از برنامه‌ی اندروید One است، یعنی از نسخه‌ی خالص اندروید استفاده می‌کند و تا دو سال آپدیت‌های نرم‌افزاری و تا سه سال آپدیت‌های امنیتی این سیستم عامل را دریافت می‌کند.

Motorola Moto Z3

پرچمدار اختصاصی موتورولا برای اپراتور ورایزن بیشتر شبیه نسخه‌ی دیگری از Moto Z2 است که از همان اصول طراحی و چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده می‌کند. ولی این دستگاه با توجه به قیمت ۵۰۰ دلاری خود حتما در فهرست دست‌کم‌گرفته‌شده‌ترین تلفن‌های هوشمند ۲۰۱۸ قرار می‌گیرد.

Moto Z3 هم از همان قابلیت Moto Mod استفاده می‌کند که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. با این قابلیت کاربر می‌تواند بخش‌های مختلف موبایل مثل دوربین و بلندگو را به صورت دستی ارتقا دهد.

سیستم Moto Mod به موتورولا اجازه می‌دهد تا اولین تلفن همراه این شرکت باشد که آماده‌ی استفاده از ۵G است. چون این شرکت اعلام کرده که Moto Z3 با کمک قطعه‌ی جدیدی که در سال ۲۰۱۹ معرفی می‌شود، امکان استفاده از شبکه‌ی ۵G را خواهد داشت.

این دستگاه از ۴ یا ۶ گیگ رم، ۶۴ یا ۱۲۸ گیگ فضای داخلی، دوربین دوگانه‌ی ۱۲ مگاپیکسلی (یکی به عنوان دوربین استاندارد و دیگری برای قابلیت مونوکروم)، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و باتری ۳ هزار میلی آمپری استفاده می‌کند.

Sony Xperia XZ2 Compact

اگر فقط یک شرکت وجود داشته باشد که خاطر تلفن‌های هوشمندِ دست‌کم‌گرفته‌شده‌اش معروف باشد، آن شرکت سونی است. سونی مدتی است که در آرامش خبری مشغول ساخت پرچمدارانش می‌باشد. اگر به دنبال تلفن رده‌بالایی هستید که کوچک باشد، Xperia XZ2 Compact اولین و بهترین گزینه برای شماست.

این دستگاه از یک دوربین ۱۹ مگاپیکسلی f/2.0 استفاده می‌کند که امکان ضبط ویدیوهای سوپر اسلوموشن با نرخ ۹۶۰fps (به صورت ۷۲۰p یا ۱۰۸۰p)، ضبط پیش‌گویانه، و تصویربرداری ۴K HDR را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در بخش سلفی نیز یک دوربین استاندارد ۵ مگاپیکسلی قرار داده شده است.

این شرکت تمرکز زیادی بر بخش چندرسانه‌ای دارد و به همین خاطر Xperia XZ2 Compact نیز از قابلیت‌های تبدیل SDR به HDR، بلندگوهای جلویی، صدای با کیفیت بالا، و LDAC برای بلوتوث پشتیبانی می‌کند.

سایر مشخصات قابل توجه این دستگاه شامل چیپست اسنپدراگون ۸۴۵، ۴ گیگ رم، ۶۴ گیگ فضای داخلی، ۲۸۷۰ میلی آمپر باتری، مقاومت در برابر آب و اسکنر جلویی اثر انگشت است. این موبایل به قیمت ۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد، از این رو خرید آن کاملاً مقرون به صرفه است.

Sony Xperia XZ3

Xperia XZ3 نسخه‌ی بهبودیافته‌ی XZ2 است که در برخی زمینه‌ها تغییر کرده.

مشخصات متفاوت این نسخه شامل نمایشگر ۶ اینچی OLED، دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی، باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری و قابلیت شارژ بی‌سیم است. ولی شاید عجیب‌ترین تغییر در این دستگاه افزودن سیستم لرزش پویا باشد که سیستمی برای دریافت بازخورد از کلیپ‌ها و فیلم‌های ویدیویی است. این سیستم ویژگی تازه‌ای نیست، چرا که قبلا آن را در Xperia XZ2 دیده بودیم، ولی این قابلیت چیزی است که پیش از این در مدل Compact وجود نداشت.

سایر مشخصات این دستگاه مشابه XZ2 Compact است، یعنی XZ3 نیز از چیپست اسنپدراگون ۸۴۵، ۴ گیگ رم، دوربین اصلی ۱۹ مگاپیکسلی f/2.0 با قابلیت سوپر اسلوموشن ۹۶۰fps و پورت USB Type-C استفاده می‌کند، در برابر آب مقاوم است و جک هدفون ندارد.

به نظر شما چه موبایلی در سال ۲۰۱۸ از معرض توجه دور ماند؟

Call Now Button