آیفون‌های ۲۰۱۹ قابلیت شارژ بیسیم معکوس و زوم قوی‌تر خواهند داشت

بر اساس گزارش جدید بلومبرگ، آیفون‌های ۲۰۱۹ اپل به قابلیت شارژ بیسیم معکوس مجهز شده و هر کدام لنز اضافه‌ای خواهند داشت که به تقویت امکان زوم این دستگاه‌ها کمک می‌کند.

به گزارش بلومبرگ، آیفون‌های جدید اپل که پاییز امسال معرفی می‌شوند از قابلیتی برای شارژ بیسیم مبتنی بر Qi پشتیبانی می‌کنند که به کاربر اجازه می‌دهد با تلفن هوشمند خود ایرپادش را شارژ کند. در این گزارش آمده است:

اپل قصد رونمایی از قابلیتی را دارد که به کاربران اجازه می‌دهد بتوانند جدیدترین نسل ایرپاد و سایر دستگاه‌ها را با قرار دادن روی قاب پشتی آیفون شارژ کنند. این قابلیت شبیه قابلیتی است که سامسونگ آن را بر روی دستگاه‌های خود ارائه می‌دهد.

قابلیت مذکور پیش از این علاوه بر گلکسی اس ۱۰، در میت ۲۰ پرو هوآوی هم استفاده شده بود. دستگاه‌های اپل در حال حاضر از فناوری شارژ بیسیم دوطرفه پشتیبانی نمی‌کنند ولی این قابلیت قبلا به صورت سیمی در آیپد پروهای ۲۰۱۸ معرفی شده بود تا کاربران بتوانند با وصل کردن کابل از آیپد به آیفون تلفن هوشمند خود را شارژ کنند.

از دیگر نکات مهم این گزارش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • TSMC تولید آزمایشی تراشه A13 اپل را از ماه آوریل آغاز کرده است.
  • تولید انبوه تراشه A13 از ماه جاری شروع می‌شود.
  • تراشه A13 بر روی نسل بعدی آیفون XR، آیفون XS و آیفون XS مکس قرار خواهد گرفت.
  • مدل‌های جدید آیفون XS و آیفون XS مکس با اسم رمزی D43 و D44 شناخته می‌شوند.
  • N104 اسم رمزی مدل جدید آیفون XR است.
  • هر سه آیفون جدید اپل ظاهری شبیه مدل‌های فعلی خواهند داشت.
  • مدل جدید آیفون XS و آیفون XS مکس به دوربین سه‌گانه مجهز می‌شوند.
  • نسل بعدی آیفون XR به دوربین دوگانه مجهز می‌شود.

به گفته این گزارش اپل مشغول کار روی قابلیت‌های جذابی در زمینه عکاسی است و ویژگی‌های جدیدی را به دستگاه‌های پرچمدار خود اضافه می‌کند که مختص دوربین‌های سه‌گانه باشد.

دوربین سوم بر روی مدل‌های رده‌بالا لنزی از نوع فوق عریض خواهد بود که به تولید تصاویر بزرگ‌تر و پرجزئیات‌تر کمک می‌کند و همچنین قابلیت زوم دوربین را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، اپل مشغول کار روی قابلیتی برای تصحیح خودکار است تا در صورت حذف تصادفی افراد از تصاویر، بتوانید آن‌ها را به عکس‌های خود برگردانید. دوربین دوم در مدل جدید آیفون XR به افزایش قابلیت زوم کمک می‌کند.

در این‌جا منظور از افزایش قابلیت زوم در مدل‌های رده‌بالا این است که توانایی زوم تا ۳ برابر بالاتر برود، چرا که در حال حاضر دوربین‌های دوگانه اپل قابلیت زوم ۲ برابری دارند.

به گفته یک منبع آگاه، مدل‌های جدید آیفون XS و آیفون XS مکس حدود نیم میلی متر ضخیم‌تر خواهند بود و دوربین نیز در کادری به شکل مربع در گوشه سمت چپ بالای قاب پشتی قرار می‌گیرد.

فکر می‌کنید علت افزایش ضخامت دستگاه به خاطر افزایش ظرفیت باتری است یا دلیل دیگری مثل افزودن لنز سوم باعث این اتفاق شده است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

Call Now Button