آموزش دریافت رمز دوم یک بار مصرف کارت‌های تحت شتاب به تفکیک بانک‌ها

همانطور که در خبرها خوانده‌اید، بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی، استفاده از رمز دوم یکبار مصرف کارتهای بانکی به جای رمز دوم ایستا و ثابت از خرداد ۹۸ الزامی خواهد شد و رمز دوم دائمی حذف می‌شود. اما اگر راه دریافت رمز دوم یک بار مصرف را نمی‌دانید در این مطلب به آموزش دریافت این رمز پرداخته‌ایم.

از این به بعد برای پرداخت‌های موبایلی و اینترنتی باید از رمز یکبار مصرف استفاده شود که مشتریان برای فعال‌سازی برنامه آن باید به شعب بانک خود مراجعه کنند. حداکثر طول عمر رمز یکبار مصرف ۶۰ ثانیه خواهد بود. این پروژه برای کاهش جرائم مربوط به دزدی از کارت‌های بانکی و لو رفتن رمز آنها گرفته شده است.

در این راستا، مقرر شده که تراکنش های زیر ۵۰۰ هزار تومان با رمز عادی انجام شود و از آنجا که بیش از ۹۰ درصد تراکنش‌های موبایلی، کارتی و اینترنتی زیر ۵۰۰ هزار تومان و برای خریدهای خرد مانند پرداخت قبض‌های برق، آب، گاز، تلفن، موبایل، خرید شارژ، پرداخت قسط بانک بانکی مانند قسط بانک مسکن و… انجام می‌شود، در نتیجه مردم برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف به زحمت نخواهند افتاد و بسیاری از پرداخت‌های مردم نیازی به رمز دوم یکبار مصرف ندارد.

اما تا به الان بانک‌های زیر نحوه دریافت رمز یک‌ بار مصرف خود را اعلام کرده‌اند.

آموزش دریافت رمز یک بار مصرف بانک ایران‌زمین:

نرم افزار رمزساز ایران زمین، یک برنامه تولید رمز جهت افزایش ضریب امنیتی عملیات مالی و غیر مالی در سامانه اینترنت بانک و نیز تراکنش های کارتی بانک ایران زمین است که قابل استفاده بر روی گوشی های همراه با سیستم عامل اندروید و IOS می‌باشد. در راستای ارائه خدمات امن بانکداری مجازی، مشتریان بانک می توانند پس از مراجعه به شعب و ثبت درخواست خود و همچنین نصب و فعال سازی نرم افزار بر روی سیستم عامل گوشی مورد نظر، نسبت به تولید رمز یکبار مصرف برای انجام عملیات مالی و غیر مالی در خدمات بانکداری مدرن بانک اقدام نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت اپلیکیشن‌های مربوطه، به این صفحه از بانک ایران زمین مراجعه کنید.

آموزش دریافت رمز یک بار مصرف بانک ملی ایران:

بانک ملی ایران به منظور سهولت دریافت رمز دوم یکبار مصرف، اپلیکیشن ۶۰ را برای استفاده مشتریان طراحی کرده است. این اپلیکیشن هر ۶۰ ثانیه یکبار، یک رمز دوم تولید و در اختیار کاربر قرار می دهد و پس از طی این مدت، رمز تولید شده اعتباری نخواهد داشت. این روش، امکان سوء استفاده از رمز کارت بانکی را به صفر می رساند. اپلیکیشن ۶۰ از سایت بانک ملی ایران قابل دریافت است و در سامانه بام، دستگاه های خودپرداز و کیوسک یا Cashless فعال سازی می شود.

اپلیکیشن ۶۰ بانک ملی ایران 

آموزش دریافت رمز یک بار مصرف بانک دی:

بانک دی نیز در حال حاضر سیستم‌های مربوط به فعال‌سازی رمز یکبار مصرف را راه‌اندازی کرده و شعب این بانک خدمات مربوط به فعال‌سازی رمز یکبار مصرف را ارائه می‌دهند. این بانک از خردادماه نیز این امکان را در دستگاه‌های خودپرداز خود ارائه می‌دهد.

آموزش دریافت رمز یک بار مصرف بانک سامان:

ازجمله مشکلاتی که امنیت کاربران سیستم‌های الکترونیکی را تهدید می‌کند، دست یافتن به رمزعبورضعیف و نامناسب است. بنابراین لازم است تا یک مکانیزم امنیتی به‌منظور جلوگیری از این خطر احتمالی پیش‌بینی شود. استفاده از OTP یا همان «رمز عبور یکبار مصرف» به‌منظور افزایش امنیت کاربر در این فضا پیشنهاد شده است. در واقع هدف استفاده از OTP پیچیده‌ترشدن دسترسی‌های غیرمجاز به منابع اطلاعاتی است.

یکی از شیوه‌های اولیه و متداول تولید رمز یکبارمصرف استفاده از دستگاه‌های OTP Token به‌صورت سخت‌افزاری برای مشتریان حقوقی‌ست. شیوه صدور رمز یکبار مصرف با نام «رمزینه» برای مشتریان حقیقی نیز کارکردی مشابه با توکن‌های سخت‌افزاری دارد؛ با این تفاوت که علاوه‌بر حذف هزینه خرید توکن، لازم نیست مشتری یک وسیله اضافی را حمل کند. کافی‌ست مشتریان حقیقی، اپلیکیشن رمزینه را دانلود و نصب کرده و برای فعال‌کردن آن به شعبه مراجعه کنند.

دانلود اپلیکیشن رمزینه بانک سامان

آموزش دریافت رمز یک بار مصرف بانک سرمایه:

برنامک “رمزساز سرمایه” جهت تولید رمز یکبار مصرف اینترنت بانک، رمز دوم یکبارمصرف کارت و رمز اول یکبارمصرف کارت ارائه گردیده است و استفاده از آن امنیت اینترنت بانک، خدمات حضوری و غیرحضوری کارت را افزایش داده و احتمال سوء استفاده از آن را به حداقل می ‌رساند. به منظور استفاده هر چه بهتر از برنامه، لطفا راهنمای آن را به دقت مطالعه نمایید.

دانلود اپلیکیشن رمزساز سرمایه

آموزش دریافت رمز یک بار مصرف بانک ملت:

بانک ملت به منظور افزایش امنیت در سامانه بانکداری اینترنتی، خدمت یکبار رمز را به مشتریان خود ارائه می دهد. براین اساس شما مشتری محترم می توانید بنا با نظر شخصی به استفاده از یکی از روش های توکن یکبار رمز(OTP) ، یکبار رمزهمراه(Mobile OTP) یا یکبار رمز پیامکی(SMS OTP) ازاین مزیت بهره مند گردید. همچنین امکان استفاده از این سه روش به صورت همزمان وجود دارد. به این منظور جهت ثبت نام خدمت یکبار رمز همراه/ پیامکی پس از ورود به سامانه بانکداری اینترنتی، خدمت تخصیص یکبار رمز همراه/پیامکی را از منوی تنظیمات کاربر انتخاب نموده و یا در صورت تمایل به دریافت دستگاه تولید یکبار رمز(OTP) به شعب افتتاح کننده حساب خود در بانک ملت مراجعه فرمایید.

آموزش دریافت رمز یک بار مصرف بانک رفاه:

رمز یکبار مصرف موبایلی، یک نرم‌افزار تولید رمز جهت افزایش ضریب امنیتی تراکنش‌های مالی و غیر مالی در سامانه های بانکداری الکترونیک بانک رفاه است که قابل استفاده بر روی انواع تلفن‌های همراه شامل iOS، Android و Java می‌باشد. مشتریان محترم می‌توانند با مراجعه به شعب بانک نسبت به اخذ شماره سریال و شماره فعالسازی نرم‌افزار رمز یکبار مصرف موبایلی اقدام نمایند. سپس با استفاده از لینک‌های زیر و با توجه به اینکه شماره سریال اخذ شده از شعبه با FDL یا FDN شروع می‌شود، نرم‌افزار مربوطه را دانلود و طبق راهنما نصب کنند

صفحه رمز یک بار مصرف بانک رفاه

آموزش دریافت رمز یک بار مصرف بانک تجارت:

نرم افزار همراز را به منظور جایگزینی رمز دوم کـارت ایجــاد کرد و از ایـن پس مشتریانی که علاقه‌مند به استفاده از رمز یکبار مصرف (OTP) باشند، می‌توانند این خدمت را از طریق یک اپلیکیشن موبایلی که رمز پویا تولید می کنـد، دریافت کنند. علاوه بر آن رمز یکبار مصرف (One Time Password) برای مدت زمان ۶۰ ثانیه تولید می‌شـود و پس از سپری شدن ۶۰ ثانیه، رمز ایجاد شده نامعتبر خواھد بود. مھم‌ترین مزیت استفاده از همراز این است که سرقت اطلاعات حتی با دانستن رمز نیز غیرممکن می‌شود. در واقع اگر مجرم سایبری رمز شما را داشته باشد با توجه به این که رمز پس از یکبار استفاده و یا ۶۰ ثانیه ابطال شده، نمی تواند از آن استفاده کند. گستـرش استفاده از این قابلیت، کاھش بسیار زیاد جرائم سایبری مالی به خصوص در بحث برداشت‌ھای غیر مجاز، کلاھبرداری از طریق فیشینگ و برنامه ھای مخرب را به دنبال خواھد داشت.

صفحه نرم‌افزار رمزساز یک بار مصرف بانک تجارت

آموزش دریافت رمز یک بار مصرف بانک پاسارگاد:

مشتریان می‌توانند از طریق سامانه بانکداری‌مجازی و یا سامانه موبایل‌بانک (همراه بانک) نسبت به فعال‌سازی رمز پویا و جهت دریافت رمز دوم پویا صرفاً از طریق سامانه موبایل‌بانک (همراه بانک) اقدام کنند. به این ترتیب که در سامانه بانکداری‌مجازی از طریق گزینه «مدیریت نوع رمز دوم» در بخش «کارت‌های من» و در سامانه همراه‌بانک از طریق گزینه فعال/غیرفعال‌سازی رمز یکبار مصرف کارت در بخش «عملیات کارت» امکان فعال‌سازی این نوع رمز وجود دارد. از این‌رو در صورتی‌که مشتریان، سامانه موبایل‌بانک (همراه‌بانک) پاسارگاد را بر روی گوشی‌های تلفن‌همراه خود نصب کرده‌باشند، بدون نیاز به دریافت اپلیکیشن‌های جدید و یا مراجعه به شعبه‌ها می‌توانند علاوه بر دریافت انواع خدمات بانکی ارایه‌شده در این سامانه، از امکان فعال‌سازی رمز پویا نیز بهره‌مند شوند.

راهنمای دریافت رمز یک بار مصرف بانک پاسارگاد

آموزش دریافت رمز یک بار مصرف بانک صادرات:

بانک صادرات کد دستوری USSD را برای رمز دوم یکبار مصرف مشتریانش در نظر گرفته. اگر کارت بانک صادرات دارید، می‌توانید برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات، کد دستوری #۷۱۹* را شماره‌گیری کنید. با انتخاب گزینه پنجم که به رمز یکبار مصرف مربوط است، سامانه از شما شماره کارت می‌خواهد. بعد از وارد کردن شماره کارت باید یک اسم چهار کارکتری به دلخواه خودتان برای کارت انتخاب کنید. بعد از انتخاب نام کارت، نوبت به تعیین رمز برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات می‌رسد. بعد از اینکه رمز را وارد کنید رمز دوم یکبار مصرف برای شما فعال می‌شود. بدون اینکه به شعبه بانک یا خودپرداز مراجعه کرده باشید یا اپلیکیشن خاصی را نصب کرده باشید. حالا هر جا به دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات احتیاج داشتید می‌توانید کد دستوری #۷۱۹* را شماره گیری کنید و با انتخاب گزینه پنجم یعنی رمز یکبار مصرف و وارد کردن رمزی که برای سامانه USSD تعیین کردید، برای شما رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات تولید می‌شود.

آموزش دریافت رمز یک بار مصرف بانک پارسیان:

دارندگان کارت های نقدی پارسیان برای بهره برداری از این خدمت، در ابتدا می بایست نسبت به دریافت و نصب همراه بانک پارسیان اقدام کرده و سپس با مراجعه به خودپردازهای بانک پارسیان از طریق منوی عملیات رمز>ثبت نام رمز یکبار مصرف، یک رمز دلخواه هشت رقمی را برای کارت خود انتخاب کنند. در این مرحله کدفعالسازی برای آنها پیامک شده که با در اختیار داشتن این کد فعالسازی و رمز هشت رقمی انتخابی خود قادرخواهند بود با ورود به اپلیکیشن همراه بانک پارسیان و انتخاب گزینه رمز یکبار مصرف، اقدام به دریافت رمزهای یکبار مصرف کارت کنند. گفتنی است، رمزیکبارمصرف برای انجام تراکنش ۶۰ ثانیه اعتبار دارد و بعد از انجام عملیات یا گذشت ۶۰ ثانیه باطل می شود. برای مطالعه راهنمای کاربری بهره برداری از سرویس رمز یکبار مصرف به لینک راهنمای استفاده از سرویس رمز یکبار مصرف مراجعه کنید.

این لیست به مرور تکمیل خواهد شد. اگر نام بانک خود را در این لیست نمی‌بینید آن را کامنت بگذارید تا بعد از بررسی، روش‌های آن اعلام شود.

Call Now Button