گوشی هوشمند Motorola One Vision معرفی شد

موتورولا دومین گوشی خود از سری گوشی‌های مجهز به اندروید وان را به نام Motorola One Vision رسما معرفی کرد. این گوشی نسبت نمایش ۲۱:۹ و ۴ گیگابایت رم دارد و از پردازنده اگزینوس سامسونگ قدرت می‌گیرد.

موتورولا هرگز از خلاقیت و نوآوری در توسعه محصولات خود نمی‌ترسد. این سازنده از سال ۲۰۱۶ گوشی‌های تازه‌ای را ازجمله Moto Z که سری پرچمدارانش است، معرفی کرد. سال گذشته هم شاهد رونمایی از Motorola One به عنوان اولین گوشی هوشمندی بودیم که بدون پیشوند Moto معرفی شد. موتورولا از سال ۲۰۱۳ همه گوشی‌های خود را با پیشوند Moto روانه بازار کرده بود اما Motorola One اولین گوشی هوشمند از سری تازه‌ای به شمار می‌رفت که همچنین بخشی از پروژه اندروید وان بود. حالا نسل تازه این گوشی  به نام Motorola One Vision رسما معرفی شده است.

Motorola One Vision اولین گوشی هوشمند موتورولا به شمار می‌رود که با ناچ سوراخ مانند توسعه یافته است و همچنین از برخی قابلیت‌های ویژه دیگر بهره می‌برد که در سایر محصولات سازنده دیده نمی‌شوند. در ادامه به مشخصات فنی و ویژگی‌های این میان رده سطح بالا توجه کنید:

مشخصات Motorola One Vision
ابعاد و وزن ۱۶۰٫۱ × ۷۱٫۲ × ۸٫۷ میلی متر، ۱۸۰ گرم
پنل نمایش ۶٫۳ اینچی، فول اچ دی پلاس، نسبت ۲۱:۹ (۱۰۸۰ در ۲۵۲۰) امولد، نسبت ۸۵% پنل نمایش به بدنه
پردازنده ۸ هسته‌ای اگزینوس ۹۶۰۹ با قدرت پردازش ۲٫۲ گیگاهرتز، ساختار ۱۰ نانومتری
رم و حافظه داخلی ۴ + ۱۲۸ گیگابایت
پشتیبانی از microSD بله، درگاه سیم کارت هیبریدی
شبکه‌های ارتباطی GPS، WiFi 2.4G/5G 802.11 a/b/g/n/ac، BT 5.0
باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی، شارژ سریع ۱۵ واتی
USB Type C
جک هدفون ۳٫۵ میلی متری بله
حسگر اثرانگشت فیزیکی در پنل پشتی
دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی اصلی، فوکوس خودکار+ ۵ مگاپیکسلی از نوع عمق تصویر
دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی
سیستم عامل اندروید ۹ پای، اندروید وان (ناب)
رنگ‌ها Bronze، Sapphire

همان‌طور که گفتیم، Motorola One Vision اولین گوشی هوشمند موتورولا با ناچ سوراخ مانند به شمار می‌رود و قرار است تجربه منحصر به فردی را از پنل نمایش به کاربران خود ارائه کند. Honor View 10 و گلکسی اس ۱۰ سامسونگ هم سایر گوشی‌های هوشمندی هستند که با این رویکرد توسعه یافته‌اند و در پنل نمایش آن‌ها از تعبیه ناچ رایج جلوگیری شده است. البته از نظر بسیاری از کارشناسان، ناچ با بریدگی سوراخ مانند تقریبا هیچ فرقی ندارد؛ هرچند برخی کاربران این نوع طراحی تازه را به ناچ ترجیح می‌دهند.

Motorola One Vision همچنین اولین گوشی هوشمند موتورولا است که از نسبت تصویر سینمایی ۲۱:۹ پشتیبانی می‌کند. چنین نسبتی پیش از این تنها در برخی محصولات کمپانی سونی مانند اکسپریا ۱۰ و ۱۰ پلاس به کار گرفته شده بود. سایر سازندگان معمولا از نسبت‌های کمی عریض‌تر مانند ۱۹:۹ و ۱۹٫۵:۹ در محصولات خود استفاده می‌کنند. البته سامسونگ تا به حال از نسبت ۲۰:۹ هم در برخی میان رده‌های سطح بالای خود بهره گرفته است.

موتورولا ادعا می‌کند دوربین تعبیه شده در Motorola One Vision پیشرفته‌ترین نوع دوربین به کار گرفته شده در گوشی‌هایش است. این گوشی لنز اصلی ۴۸ مگا پیکسلی دارد؛ موتورولا این لنز را برخلاف سایر سازندگان که از نوع سونی IMX586 بهره گرفته‌اند، از سامسونگ تأمین کرده است. لنز ۴۸ مگا پیکسلی سامسونگ همچنان از همان مفهوم پیروی می‌کند که موتورولا آن را تکنولوژی QuadPixel می‌خواند. در کنار لنز اصلی، یک لنز ۵ مگا پیکسلی هم تعبیه شده است که برای ثبت تصاویر پرتره به کار می‌رود. دوربین سلفی هم لنز ۲۵ مگاپیکسلی تکی درون بریدگی سوراخ مانند دارد که کاربران می‌توانند به کمک آن تصاویر سلفی باکیفیتی به ثبت برسانند.

موتورولا در گذشته همواره از پردازنده‌های داخلی کوالکام اسنپدراگون و مدیاتک برای گوشی‌های هوشمند خود بهره گرفته اما حالا برای One Vision از پردازنده اگزینوس ۹۶۰۹ با ۸ هسته پردازشی استفاده کرده است. سایر مشخصات میان رده تازه این سازنده شامل ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۴ گیگابایت رم، سیستم عامل پیش فرض اندروید پای با رویکرد اندروید وان و تضمین تجربه اندروید ناب می‌شود.

Motorola One Vision حالا رسما در برزیل در دسترس کاربران قرار گرفته است و در روزهای آینده هم به بازار‌های بیشتری راه پیدا خواهد کرد. این گوشی در رنگ‌های برنزی و آبی به فروش می‌رسد.

Call Now Button