احتمال توسعه پرچمداران گلکسی اس ۱۱ با ناچ حفره‌ای بسیار کوچک

تازه‌ترین گزارش درباره پرچمداران گلکسی اس ۱۱ ادعا می‌کند این گوشی‌های سطح بالای سه گانه به پردازنده داخلی ۵ نانومتری مجهز می‌شود. همچنین گفته می‌شود که ناچ حفره‌ای در این پرچمداران ۲۰۲۰ از نسل قبلی کوچک‌تر خواهد شد.

با توجه به تازه‌ترین گزارش از چین، پرچمدار گلکسی اس ۱۱ سامسونگ که سال آینده معرفی می‌شود، به دوربین سلفی زیر پنل نمایش یا هر نوع طراحی مشابه دیگری مجهز نخواهد شد. این منبع ادعا می‌کند پرچمداران سری گلکسی اس ۱۱ مانند نسل فعلی همچنان به ناچ حفره‌ای مجهز می‌شودند اما این حفره در پنل آن‌ها بسیار کوچک‌تر خواهد بود.

البته این موضوع اصلا عجیب نیست؛ زیرا سامسونگ معمولا تمایل دارد هر نوع طراحی تازه را حداقل برای دو سال متوالی باقی نگه دارد؛ هرچند همچنین شاهد اعمال برخی تغییراتی جزئی در بخش طراحی ظاهری اس ۱۱ خواهیم بود.

اگر شایعه‌ها صحت داشته باشند، گلکسی اس ۱۲ یا نوت ۱۱ حتما با پنل نمایش تمام صفحه معرفی می‌شوند. همچنین گفته می‌شود که سامسونگ قصد دارد جالب توجه‌ترین و خلاقانه‌ترین گوشی هوشمند خود را در نیمه دوم سال معرفی کند و فعلا باید منتظر بمانیم و ببینیم منظور سازنده از طراحی خلاقانه چیست.

منبع این خبر ادعا می‌کند پرچمدار گلکسی اس ۱۱ همچنین با پردازنده داخلی ۵ نانومتری توسعه پیدا می‌کند. کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ فعلی با ساختار ۷ نانومتری ساخته شده است و اگزینوس ۹۸۲۰ سازنده هم از معماری ۸ نانومتری بهره می‌برد. بدین ترتیب منطقی به نظر می‌رسد که نسل بعدی با ساختار پیشرفته‌تر و پرسرعت‌تر ۵ نانومتری معرفی شود.

سری پرچمداران گلکسی اس ۱۰ چند ماه پیش رسما معرفی شدند و هنوز مدتی طولانی تا ابتدای سال ۲۰۲۰ و زمان رونمایی از اس ۱۱ باقی مانده است. در حال حاضر گلکسی نوت ۱۰ و گوشی مرموز خلاقانه دیگری که قرار است نیمه دوم امسال معرفی شود، مهم‌ترین گوشی‌های در دست توسعه سامسونگ به شمار می‌روند. باید منتظر بمانیم و ببینیم این دو گوشی با تغییر یا ویژگی چشمگیر و برجسته‌ای معرفی می‌شوند یا خیر.

گلکسی اس ۱۱ احتمالا فوریه سال آینده و پیش از کنفرانس بین المللی MWC بارسلونا معرفی می‌شود. سامسونگ معمولا پرچمداران تازه سری گلکسی اس خود را هر سال یک روز پیش از برگزاری این رویداد سالانه معرفی می‌کند.

این غول تکنولوژی احتمالا سال آینده هم در ساخت پنل‌ها و بدنه گوشی اس ۱۱ خود از ترکیب شیشه و فلز بهره می‌برد و همچنین ممکن است شاهد رونمایی از سه مدل مختلف باشیم. هنوز معلوم نیست این خانواده مانند اس ۱۰ تحت عناوین گلکسی اس ۱۱ ۵G، اس ۱۱ پلاس و اس ۱۱ ای معرفی می‌شود یا سامسونگ برنامه متفاوت دیگری را برای آن در نظر دارد.

اگر سامسونگ تا سال آینده رابط کاربری انحصاری خود را به کلی تغییر ندهد، انتظار می‌رود که خانواده گلکسی اس ۱۱ همگی به طور پیش فرض به سیستم عامل اندروید ۱۰ کیو و One UI مجهز شوند. این سری همچنین از حسگر اثرانگشت زیر پنل نمایش بهره می‌گیرند و انتظار می‌رود حاشیه‌های پنل نمایش در همه مدل‌های آن در مقایسه با نسل فعلی همچنان باریک‌تر شود.

سامسونگ در حال حاضر در فضای رقابتی سنگینی قرار گرفته است و با کمپانی‌های متعددی رقابت می‌کند. حتی اگر اوضاع نابسامان فعلی برای هوآوی دشوارتر شود هم باز سازندگان موفق دیگری در سرتاسر دنیا وجود دارند که با معرفی محصولات تازه خود می‌توانند سامسونگ را بار دیگر به چالش بکشند. هوآوی هنوز هم یک رقیب و خطر جدی برای سامسونگ به شمار می‌رود. این سازنده در رتبه دوم سازندگان گوشی‌های هوشمند در جهان قرار دارد و حتی قصد داشت با شکست دادن سامسونگ در رتبه اول هم قرار گیرد.

Call Now Button