تصاویر جدیدی از تغییرات iOS 13 منتشر شد

حدود یک هفته تا برگزاری رویداد WWDC 2019 باقی مانده است، اما امروز تصاویر جدیدی از iOS 13 منتشر شده که تغییرات مهم این نسخه از سیستم عامل اپل را نشان می‌دهد.

تنها حدود یک هفته تا معرفی رسمی iOS 13 در رویداد سالانه WWDC اپل باقی مانده است، اما وبسایت ۹to5Mac موفق شده اسکرین‌شات‌های جدیدی از این سیستم عامل به دست بیاورد که برخی از ویژگی‌های کلیدی آن را فاش می‌کند.

حالت تاریک

همان طور که قبلا در شایعات و گزارشات مختلف اعلام شده بود، نسخه جدید سیستم عامل iOS از حالت تاریک (Dark Mode) سراسری پشتیبانی می‌کند که می‌توانید آن را از بخش کنترل سنتر یا اپلیکیشن Settings فعال کنید. مطابق گمانه‌زنی‌های قبلی، در این حالت از رنگ خاکستری تیره استفاده می‌شود اما دستگاه در صورت امکان از رنگ‌های سیاه واقعی OLED هم استفاده خواهد کرد.

البته در هنگام عرضه مطمئنا همه اپلیکیشن‌ها از این حالت پشتیبانی نمی‌کنند، اما اپل اپلیکیشن‌های خودش را آماده کرده تا به خوبی با این قابلیت سازگاری داشته باشند. برای مثال وقتی اپ Music را باز می‌کنید، اگر این قابلیت فعال باشد، تمام رنگ‌ها برعکس می‌شود. اضافه شدن این ویژگی در مجموع می‌تواند به افزایش عمر باتری محصولات اپل کمک کند، چون نمایشگر با خاموش کردن برخی پیکسل‌ها انرژی کمتری مصرف خواهد کرد.

علی‌رغم تغییرات بزرگی که همراه با Dark Mode به وجود می‌آید، اثر این حالت را در صفحه خانگی iOS 13 به وضوح مشاهده نخواهید کرد. در واقع تنها تغییری که اتفاق می‌افتد به پس‌زمینه داک پایین صفحه بر می‌گردد که کمی تیره‌تر می‌شود. با این حال، کوپرتینویی‌ها احتمالا والپیپرهای مناسبی تدارک دیده‌اند که با این قابلیت سازگاری داشته باشد و آن را بهتر جلوه دهد.

ویژگی بعدی رابط کاربری اسکرین‌شات است که حالا به جای پس‌زمینه خاکستری، نسخه محوشده والپیپر دستگاه را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این، طراحی آیکن‌های پایین این صفحه هم تغییر کرده تا شمایل بهتری داشته باشد.

تغییرات اپ Reminders و معرفی اپ ترکیبی Find My

در خبرهای قبلی اعلام شده بود که iOS 13 تغییرات زیادی در اپلیکیشن‌های خود ایجاد خواهد کرد. یکی از این تغییرات Reminders است که مطابق تصویر زیر به طور کامل بازطراحی شده است. این اپلیکیشن حالا یک نوار کناری بزرگ دارد که در آن می‌توانید دسته‌بندی‌های مختلفی مثل Today و Flagged را همراه با یک نوار جستجوی جدید مشاهده کنید. علاوه بر این، فهرستی از یادآورهای کاربر نیز دیده می‌شود.

اپ دیگری که در گزارش ۹to5Mac از آن نام برده شده Find My است که احتمالا از ترکیب دو اپلیکیشن Find My iPhone و Find My Friends به وجود آمده است. Find My شامل یک نقشه بزرگ است که تمام صفحه را پر می‌کند و دو پنجره جداگانه دارد. یکی از این پنجره‌ها مربوط به دستگاه‌ها و دیگری مربوط به اعضای خانواده یا دوستان شماست.

سایر قابلیت‌های iOS 13

سوای از جزئیاتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، گزارشات اخیر حاکی از آن است که iOS 13 انیمیشن‌های جدیدی خواهد داشت و پنل ویجت‌های سمت چپ صفحه خانگی نیز به‌روز می‌شود.

در کنار این‌ها، بخش Screen Time تغییر می‌کند تا والدین بتوانند میزان مصرف فرزندان خود از دستگاه‌های اپلی را کنترل کنند. همچنین، همان طور که گفتیم شماری از اپلیکیشن‌های خود اپل از جمله مپس، Health ،Mail و Books هم دستخوش تغییرات خاصی می‌شوند. در بخش iMessage امکان افزودن تصویر پروفایل و نمایش نام فراهم خواهد شد و کیبورد پیش‌فرض دستگاه هم قرار است به زودی به قابلیت سوایپ مجهز شود. علاوه بر این، شایعات حاکی از آن است که بخش جدیدی برای مدیریت دانلودها به مرورگر سافاری اضافه خواهد شد.

نسخه نهایی iOS 13 در اوایل ماه سپتامبر، یعنی همزمان با عرضه آیفون ۱۱، در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. با این حال از هفته‌های آینده نسخه توسعه‌دهندگان و بتای این سیستم عامل منتشر می‌شود تا تولیدکنندگان نرم‌افزار بتوانند روی آن کار کنند.

Call Now Button