اپل با iOS 13 اولین گام خود را برای ورود به دنیای بیت‌کوین برمی‌دارد

اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از ابزار جدیدی به نام CryptoKit رونمایی کرده که قابلیت‌های متنوعی برای رمزنگاری و تبادل کلیدها فراهم می‌کند. این اتفاق می‌تواند نخستین گام اپل برای ورود به دنیای رمزارزها باشد.

بر اساس گزارشات جدید به نظر می‌رسد که اپل در حال برداشتن نخستین گام‌ها برای ورود به دنیای بیت‌کوین و رمزارزهاست. این شرکت در iOS 13 که قرار است پاییز امسال عرضه شود قابلیت تازه‌ای عرضه خواهد کرد که از آن تحت عنوان ابزار توسعه‌دهندگی «رمزنگاری» یاد شده است.

این شرکت ظاهرا با احتیاط زیاد و بدون استفاده از اصطلاحات حساسیت برانگیزی چون «رمزارز» و «بلاک‌چین» قصد ورود به این حوزه را دارد. تاکنون کمپانی‌های بزرگی مثل فیسبوک و سامسونگ آزمایش‌های مختلفی در زمینه بیت‌کوین و رمزارزها انجام داده‌اند.

قیمت بیت‌کوین که در طول هفته‌های اخیر نوسانات زیادی داشته، مجموعا از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون دو برابر شده است. این افزایش در حالی رخ می‌دهد که بیت‌کوین در سال ۲۰۱۸ افت بسیار شدیدی را تجربه کرده بود.

بسیاری از فعالان صنعت رمزارزها و بیت‌کوین امیدوارند که موج جدید اشتیاق در این بازار باعث بازگشت قیمت به سقف تاریخی ۲۰ هزار دلار شود. در چند وقت اخیر به خاطر توجه دوباره رسانه‌های جریان اصلی به این رمزارز، قیمت بیت‌کوین مجددا صعود خوبی را تجربه کرده است. همین اتفاق باعث شده تا نظر شرکت‌های بزرگ تکنولوژی مثل اپل و توئیتر هم به این فضا جلب شود.

اپل در رویداد کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از کیت توسعه جدیدی به نام iPhone CryptoKit رونمایی کرد که جایگزین فریم‌ورک قدیمی این شرکت یعنی CommonCrypto می‌شود و اجازه می‌دهد تا امکان هش، تولید و مبادله کلید و رمزنگاری اپلیکیشن‌های iOS در اختیار توسعه‌دهندگان قرار بگیرد.

الخاندرو موچادو، هم‌بنیان‌گذار شرکت Open Money Initiative، در گفتگو با وبسایت The Block ضمن اشاره به مشکلاتی که بر سر راه توسعه‌دهندگان رمزارزها وجود دارد گفت: «توسعه‌دهندگان برای اولین بار می‌توانند از روشی ایمن برای مدیریت کلیدهای کاربر در آیفون استفاده کنند و به سطحی از امنیت دست یابند که هم‌اندازه با کیف پول‌های سخت‌افزاری است.»

اپل در گذشته رابطه پیچیده‌ای با بیت‌کوین و اپلیکیشن‌های رمزارزی داشت. آن‌ها قبلا اپلیکیشن صرافی بزرگ Coinbase و بسیاری از اپلیکیشن‌های مرتبط با این بازار را از روی اپ استور حذف کرده بودند.

البته عده‌ای بلافاصله در مخالفت با این اخبار در آمده و اعلام کرده‌اند که قرار نیست تغییر شگرفی رخ دهد. یک توسعه‌دهنده بلاک‌چینی به نام رونالد ماناک در توئیتر خود نوشت: «اپل قبلا هم فریم‌ورکی برای رمزنگاری به نام Common Crytpo داشت که اکثر کارهای CryptoKit را انجام می‌داد. عرضه CryptoKit خبر خوبی برای توسعه‌دهندگان سوئیفت است، اما این اتفاق آن قدرها که جامعه اتریوم انتظار دارند شرایط بازی را تغییر نخواهد داد.»

Call Now Button