شاید هوآوی به جای سیستم عامل اختصاصی خود از Sailfish OS

طبق گزارشات جدید به نظر می‌رسد که هوآوی در حال بررسی احتمال استفاده از سیستم عامل Sailfish OS به جای سیستم عامل اختصاصی خودش یعنی Ark OS است.

به دنبال اعمال تحریم‌های آمریکا علیه هوآوی، این شرکت پس از پایان دوره موقت لغو تحریم‌ها دیگر در محصولات جدید خود امکان استفاده از سیستم عامل اندروید را نخواهد داشت. در نتیجه مسئولان هوآوی در پی نرم‌افزار جدیدی برای دستگاه‌های این شرکت هستند.

شایعات اولیه حاکی از آن بود که هوآوی می‌خواهد از سیستم عامل اختصاصی خودش با نام Ark OS استفاده کند. این سیستم عامل قرار بود تا ماه اکتبر برای انتشار آماده شود، اما اکنون منابع آگاه خبر داده‌اند که این غول بزرگ چینی استفاده از سیستم عامل دیگری به نام Sailfish OS را مدنظر قرار داده است.

البته در این جا منظور سیستم عامل خالص Sailfish نیست بلکه صحبت از انشعابی به نام Aurora OS است که مبتنی بر سیستم عامل لینوکس ساخته شده است. حتی مدیر عامل هوآوی، آقای گو پینگ، ظاهرا در گفتگو با کنستانتین نوسکوف، وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه‌های انبوه روسیه به احتمال استفاده از Aurora OS در محصولات این شرکت اشاره کرده است. این طور که پیداست، این شرکت همین حالا مشغول آزمایش برخی از دستگاه‌های خود با سیستم عامل مذکور است.

با این حال، هنوز هیچ خبری به صورت رسمی از سوی هوآوی اعلام نشده و این شرکت واکنشی به اخبار و شایعات موجود نداده است. فعلا باید صبر کنیم و ببینیم که نهایتا چه اتفاقی خواهد افتاد.

Call Now Button