به‌زودی می‌توانید با اثر انگشت یا تشخیص چهره وارد iCloud.com شوید

اپل در نظر دارد تا امکان احراز هویت بیومتری را به سرویس iCloud.com اضافه کند تا برای ورود به حساب کاربری خود دیگر نیازی به وارد کردن رمزعبور نداشته باشید. این قابلیت فعلا در فاز بتا قرار دارد.

پایان عصر پسوردها نزدیک است یا حداقل شرکت‌های ارائه‌کننده روش‌های امنیتی بیومتری می‌خواهند این طور به ما تلقین کنند. شاید مدتی طول بکشد تا روش مناسبی بتواند جایگزین پسورد شود، اما در نهایت این قدم‌های کوچک به ثمر خواهد نشست. اکنون این طور به نظر می‌رسد که قدم کوچک بعدی از سوی اپل برداشته خواهد شد که ظاهرا در حال آزمایش روش‌های تازه‌ای برای ورود ایمن و آسان به iCloud.com است. کوپرتینویی‌ها می‌خواهند اثر انگشت و تشخیص چهره را جایگزین پسورد کنند.

این تغییر گامی کوچک اما مهم در زمینه بهبود امنیت حساب‌های کاربری اپل است. در حال حاضر هرچند به راحتی می‌توانید با کمک فیس آیدی یا تاچ آیدی وارد اپل استور شوید و از امکانات این فروشگاه استفاده کنید، اما ورود به iCloud، خصوصا در محیط وب، هنوز به عنوان یک وصله ناجور در اکوسیستم اپل به حساب می‌آید.

اگر از نسخه‌های بتای iOS یا macOS استفاده می‌کنید، با رفتن به نسخه بتای iCloud.com می‌توانید خیلی راحت و ایمن با یکی از روش‌های احراز هویت بیومتری وارد حساب کاربری خود شوید.

در نسخه جدید این وبسیات قابلیتی اضافه شده که مثل تصویر زیر به شما اجازه می‌دهد برای ورود از فیس آیدی یا تاچ آیدی استفاده کنید. البته روش ورود به آیکلود به دستگاه مورد استفاده شما بستگی دارد، چون فیس آیدی صرفا در آیفون‌ها و آیپد پروهای اپل وجود دارد.

این تغییر بدون شک بخشی از برنامه اپل برای استفاده از سیستم Sign in with Apple است که چند وقت پیش در کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت معرفی شد. با این سیستم فرآیند ورود به دستگاه‌ها و سرویس‌های اپلی راحت‌تر شده و در عین حال امنیت کاربران ارتقا می‌یابد.

Call Now Button