گلکسی S8 سامسونگ با صفحه نمایش ۴K می‌آید

هنوز تب داغ گلکسی S7 نخوابیده که شایعات و پیش‌بینی‌ها در مورد Galaxy S8 شروع شده است. اولین احتمال به صفحه نمایش گلکسی اس ۸ اشاره دارد و پای نمایشگر ۴K به‌میان آمده است.

اگر به یاد داشته باشید، هنگامی که اولین گوشی‌های مجهز به صفحه نمایش QHD وارد بازار شدند، انتقادهای زیادی به‌دلیل مصرف بیش از حد باتری متوجه آنها بود. بسیاری بر این عقیده بودند که چون چشم انسان قادر به تشخیص این رزولوشن نیست، دلیل منطقی برای استفاده از آن وجود ندارد. از طرفی مصرف بیشتر باتری آن نسبت به صفحه نمایش فول ا‌چ‌دی کاملا محسوس است، در حالی که کیفیت آن در مقایسه با نمایشگر فول اچ‌دی خیلی به چشم نمی‌آید.

حالا می‌بینیم که انتقادها فروکش کرده و کمپانی‌های بیشتری روزبه‌روز از نمایشگر QHD در ساخت گوشی هوشمند استفاده می‌کنند. اما وضعیت در مورد نمایشگر ۴K در گوشی‌های هوشمند تقریبا مشابه اوایل دوران QHD است. سونی سال گذشته در Z5 Premium از صفحه نمایش ۴K استفاده کرد، اما این تکنولوژی آن‌طور که باید و شاید بر استقبال از Z5 Premium و فروش آن تاثیر مثبتی نداشت.

بعد از سونی نوبت به سامسونگ رسیده است. شایعاتی به گوش می‌رسد که خبر از وجود صفحه نمایش ۴K در گلکسی S8 می‌دهد. هنوز زود است که در مورد پرچمدار سال آینده سامسونگ یعنی گلکسی S8 صحبت کنیم، اما وجود نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۴K در این گوشی تاکنون محتمل‌ترین شایعه در مورد آن است. بد نیست اشاره کنیم که تعداد پیکسل‌ها در هر اینچ این صفحه نمایش به عدد جالب ۸۰۶ می‌رسد.

سامسونگ برای اولین بار پنل نمایشگر ۵.۵ اینچی ۴K خود را در Display Week 2016 معرفی کرد. به عقیده تحلیلگران، تولید انبوه این پنل در ماه‌های پیش رو آغاز می‌شود و سامسونگ می‌تواند سال آینده آن را وارد محصولات خود کند. سامسونگ، طبق عادت، هر دو سال یک بار رزولوشن صفحه نمایش پرچمداران خود را تغییر می‌دهد. با توجه به استفاده از نمایشگر QHD در گلکسی S6 و S7 حالا زمان آن فرارسیده که رزولوشن بالاتری را در گلکسی S8 ببینیم.

نظر شما در مورد نمایشگر ۴K احتمالی در گلکسی S8 چیست؟ آیا کاربردی برای آن متصور هستید یا فکر می‌کنید این ویژگی صرفا یک حربه تبلیغاتی برای پرچمدار بعدی سامسونگ باشد؟

Call Now Button