سریع‌ترین مایکرو اس دی ۲۵۶ گیگابایتی جهان معرفی شد

تکنولوژی کارت‌های حافظه هنوز سرعت رشد بالایی دارد و روزبه‌روز شاهد عرضه مدل‌های پیشرفته‌تر آن هستیم. سن‌دیسک که در زمینه تولید ماژول‌های حافظه یکی از مشهورترین برندهاست از کارت حافظه Micro SD جدیدی رونمایی کرده که ادعا می‌کند سریع‌ترین در نوع خود است.

کارت حافظه مایکرواس‌دی جدید سن‌دیسک با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت اگرچه اولین در نوع خود نیست اما حالا به گفته وسترن دی‌جیتال، مالک برند سن‌دیسک، سریع‌ترین در نوع خود است. سرعت خواندن اطلاعات از این حافظه به ۱۰۰ مگابایت در ثانیه می‌رسد و سرعت نوشتن اطلاعات روی آن نیز می‌تواند تا ۹۰ مگابایت در ثانیه باشد. این سرعت کافیست تا یک فیلم اچ‌دی را تنها در ۴۵ ثانیه منتقل کنید. همچنین ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی آن امکان فیلم‌برداری ۴K تا ۱۴ ساعت را توسط تلفن‌های هوشمند، دوربین‌های ورزشی (Action Camera) و پهپادها فراهم می‌کند.

نام این مدل کارت حافظه کمی عجیب و طولانی است. نام کامل آن ۲۵۶GB SanDisk Extreme microSDXC UHS-I است و در مقایسه با رقیب سامسونگی خود که ۲۵۰ دلار قیمت دارد سرعت بیشتری دارد. وسترن دیجیتال مدل ارزان‌تری از این کارت حافظه را نیز با نام  ۲۵۶GB SanDisk Ultra microSDXC UHS-I Premium Edition عرضه می‌کند که سرعت خواندن اطلاعات از آن به ۹۵ مگابایت در ثانیه می‌رسد اما از سرعت نوشتن اطلاعات روی آن اطلاعاتی منتشر نکرده است. هر دو مدل مایکرو اس‌دی جدید سن‌دیسک در برابر آب، حرارت، شوک الکتریکی و اشعه ایکس مقاوم هستند. مدل Extreme آن از سه ماهه چهارم سال جاری با قیمت ۲۰۰ دلار وارد بازار می‌شود و مدل Premium Edition آن با قیمت ۱۵۰ دلار از ماه اوت (آگوست) در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

Call Now Button