مقایسه عمر باتری Galaxy Note 7 با Note 5 و S7 edge

گوشی‌های سامسونگ در دو سال اخیر از نظر مصرف باتری پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند. کاربرانی که اخیرا گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده این شرکت را خریده‌اند تایید می‌کنند که مصرف باتری این دستگا‌ه‌ها نسبت به قبل چقدر بهتر و بهینه شده است.

سال گذشته ظرفیت باتری استفاده‌شده در Galaxy S6 و Galaxy Note5 اندکی کاهش یافته بود؛ کمبودی که امسال با تجهیز Galaxy S7 و Galaxy Note7 به باتری ۳۰۰۰ و ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی جبران شد.

 

باتوجه به افزایش ظرفیت باتری گلکسی نوت۷ و استفاده از پردازنده جدیدتر تصور بر این است که این گوشی جدید باید از طول عمر باتری بهتری نسبت به نوت۵ برخوردار باشد، اما نتایج تست GSMArean روی باتری فبلت جدید سامسونگ و مقایسه آن با Galaxy Note5 و Galaxy S7 edge نشان می‌دهد وضعیت باتری گلکسی نوت۷ چندان بهتر نشده است.

نمودار زیر نشان‌دهنده‌ وضعیت کلی مصرف باتری Galaxy Note7 با دو پردازنده اگزینوس و اسنپ‌دراگون است که مشخص می‌کند مدل اگزینوس به مراتب عملکرد بهتری نسبت به مدل اسنپ‌دراگون دارد. با وجود این Galaxy S7 edge تنها با داشتن ۱۰۰ میلی‌آمپرساعت باتری بیشتر، بالاتر از نوت۷ ایستاده است.

Galaxy Note7 از نظر مدت زمان مکالمه به شکل عجیبی عملکرد ضعیفی از خود نشان داده‌ و در نمودار پایین‌تر از گلکسی نوت۵ و گلکسی اس۷ اج قرار گرفته است.

فبلت جدید سامسونگ در بخش مرورگر وب نیز از Galaxy S7 edge شکست خورده و با اختلاف کمی از نوت۵ بر آن پیروز شده است.

گلکسی نوت۷ از نظر پخش ویدئو باز هم ضعیف‌تر از اس۷ اج عمل کرده، اما این بار، با اختلاف بیشتر، از گلکسی نوت۵ پیش افتاده است.

اگر بخواهیم از نتایج این ۴ نمودار به جمع‌بندی برسیم، باید گفت وضعیت باتری مدل اگزینوس Galaxy S7 edge بسیار بهتر از Galaxy Note7 است، در حالی که از نظر مشخصات سخت‌افزاری تفاوت محسوسی با هم ندارند. همچنین با اینکه ظرفیت باتری نوت۷ نسبت به نوت۵ حدود ۱۶ درصد بیشتر شده است، بهبود عملکرد آن خیلی چشمگیر نیست و حتی در مواردی باتری نوت۵ بهتر عمل می‌کند.

به نظر شما چه عاملی موجب شده که Note7 نتواند پیروز این مقایسه باشد؟ نظر خود را در کامنت‌ها با ما و خوانندگان جی‌اس‌ام در میان بگذارید.

 

Call Now Button