HTC پرچمدارهای جدید سری Desire 10 را معرفی کرد

بالاخره بعد از شایعات و خبرهای بسیار، اچ تی سی جدیدترین پرچمدار خانواده دیزایر خود را معرفی کرد. این گوشی، که طبق انتظار Desire 10 Pro نام دارد، مشخصات سخت‌افزاری بسیار خوبی دارد. در کنار این گوشی، Desire 10 Lifestyle هم معرفی شد. در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا با دو گوشی جدید اچ تی سی بیشتر آشنا شویم.

سرانجام اچ‌تی‌سی گوشی Desire 10 Pro را، که مدتی است در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ BeEdgier# مشغول تبلیغات برای آن بود، معرفی کرد. البته پیش از آنکه از کلمه اج ذوق‌زده شوید، باید بگوییم منظور خطوط نازک و جذاب فلزی این گوشی‌هاست و ارتباطی با صفحه نمایش دستگاه ندارد.

علاوه براین، اگر چه این دو گوشی از نظر نام بسیار شبیه یکدیگرند، از نظر مشخصات سخت‌ افزاری تفاوت بسیار زیادی وجود دارد.

 

HTC Desire 10 Pro

احتمالا این گوشی به سبب داشتن مشخصات سخت‌افزاری بسیار خوب، تنها مدلی از دیزایر ۱۰ است که دوست خواهید داشت. برای شروع باید بگوییم در بخش جلویی دستگاه یک نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن Full HD قرار گرفته و تکنولوژی ساخت این نمایشگر نیز IPS LCD است. شیشه محافظ این نمایشگر گوریلا گلس است، ولی مشخص نشده کدام نسخه از شیشه‌های مقاوم این شرکت برای دیزایر ۱۰ پرو استفاده شده. پردازنده این مدل نیز MediaTek Heilo P10 انتخاب شده که یکی از بهترین پردازنده‌های شرکت مدیاتک به حساب می‌آید. در کنار این پردازنده، چهار گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد که اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید به کمک SD Card آن را افزایش دهید.

 

یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی نیز در پشت گوشی قرار گرفته که با لنز ۲۲.۸ میلی‌متری و گشادگی دیافراگم F/2.2 همراه است. فوکوس لیزری و فلاش دوتایی LED نیز زیر این دوربین مشاهده می‌شود. در بخش جلویی دستگاه نیز شاهد دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی هستیم که دقیقا همان لنز دوربین اصلی در جلو آن قرار دارد. درون گوشی نیز قابلیتی برای گرفتن سلفی پانوراما ۱۵۰ درجه‌ای گنجانده شده تا بتوانید با افراد بیشتری در یک قاب سلفی بگیرید.

و اما امکانات ارتباطی؛ دیزایر ۱۰ پرو از LTE Cat. 6 پشتیبانی می‌کند. همچنین مودم Wi-Fi دستگاه به استاندارد‌های a/b/g/n مجهز است و از دو باند ۵ و ۲.۴ گیگاهرتز نیز پشتیبانی می‌کند. بلوتوث ۴.۲، ان‌اف‌سی و جی‌پی‌اس از دیگر امکانات ارتباطی این دستگاه به حساب می‌آید.

این گوشی همچنین به پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون مجهز شده و پورت ارتباطی آن نیز میکرو USB است و متاسفانه خبری از USB Type-C نیست. همچنین در بخش پشتی گوشی سنسور اثر انگشت دیده می‌شود که به گفته اچ‌تی‌سی بسیار سریع عمل می‌کند. یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نیز در بدنه ۱۶۵ گرمی این گوشی قرار گرفته و وظیفه تامین انرژی برای این مجموعه سخت‌افزاری بسیار خوب را بر عهده دارد.

 

HTC Desire 10 Lifestyle

این نسخه از دیزایر ۱۰ اگرچه ظاهری همانند برادر بزرگ‌تر خود دارد، با مشخصات سخت‌افزاری بسیار ضعیف‌تری عرضه می‌شود. برای مثال، نمایشگر این دستگاه نیز ۵.۵ اینچی است اما به رزولوشن ۷۲۰P مجهز شده و با تراکم پیکسلی ۲۶۷ پیکسل در هر اینچ چندان شبیه یک گوشی عرضه‌شده در سال ۲۰۱۶ نیست. پردازنده این دستگاه نیز اسنپ‌دراگون ۴۰۰ است  که حتی خود کوالکام هم این پردازنده را در دسته‌بندی مخصوص پوشیدنی‌ها قرار داده.

در هر صورت این گوشی در دو مدل و با حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی و رم ۲ گیگابایتی و مدل بهتر با حافظه داخلی ۳۲ و رم ۳ گیگابایتی عرضه خواهد شد. همچنین هر دو مدل از کارت حافظه جانبی پشتیبانی به عمل می‌آورند تا کاربر در صورت نیاز حافظه داخلی دستگاه را افزایش دهد.

دوربینی که دیزایر ۱۰ پرو برای سلفی از آن استفاده می‌کند به عنوان دوربین اصلی دیزایر ۱۰ لایف‌استایل انتخاب شده است. اگر هم این چنین نباشد، حداقل اعداد که این طور می‌گویند. دوربین اصلی این گوشی ۱۳ مگاپیکسلی است و به لنز ۲۸ میلی‌متری با گشادگی دیافراگم F/2.2 مجهز است. دوربین سلفی این دستگاه نیز ۵ مگاپیکسلی است و به لنز ۳۳.۷ میلی‌متری با گشادگی دیافراگم F/2.8 مجهز شده.

LTE Cat. 4 در این گوشی پشتیبانی می‌شود و از کت ۶ در دیزایر ۱۰ لایف‌استایل خبری نیست. همچنین مودم Wi-Fi دستگاه به استاندارد‌های b/g/n مجهز شده و تنها از باند ۲.۴ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. میکرو USB و پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون در این گوشی نیز وجود دارد، اما از سنسور اثر انگشت خبری نیست.

این گوشی از نظر ابعاد بسیار شبیه دیزایر ۱۰ پرو است و از نظر وزن نیز ۱۰ گرم سبک‌تر است. از نظر باتری نیز احتمالا درست حدس زده‌اید: باتری این گوشی از نسخه پرو کم حجم‌تر است و یک باتری ۲۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی وظیفه تامین انرژی برای دیزایر ۱۰ لایف‌استایل را بر عهده دارد.

از مشخصات سخت‌افزاری که بگذریم، باید گفت هر دو این گوشی‌ها از یک رابط کاربری نسبتا جدید در بین گوشی‌های اچ‌تی‌سی استفاده می‌کنند. البته همچنان اسم آن HTC Sense است و روی اندروید مارشمالو ۶.۰.۱ نصب شده، اما ویژگی‌های جدیدش سبب تمایزشان می‌شود. اول از همه، اچ‌تی‌سی دیگر کلا قید دکمه‌های نرم‌افزاری را زده و آنها را به لبه پایینی گوشی‌هایش آورده است. در رابط کاربری جدید نیز شخصی‌سازی به شکل جدی قابل انجام است و دیگر در هرجایی از هوم‌اسکرین هر آیکونی بخواهید، می‌توانید قرار دهید. ویجت‌ها، اپلیکیشن‌ها و حتی استیکر‌های مختلف را می‌توانید در صفحه هوم گوشی در کنار یکدیگر بچینید و استفاده کنید.

Desire 10 Pro و Desire 10 Lifestyle در رنگ‌های مختلفی عرضه خواهند شد. مشکی، سفید قطبی، آبی رویال و Valentina Flux رنگ‌های این گوشی خواهد بود. در تمام این رنگ‌ها نیز شاهد خطوط طلایی فلزی هستیم که در بدنه پلی‌کربناتی دستگاه‌ها به زیبایی جا گرفته است.

درنهایت باید بگوییم گوشی Desire 10 Lifestyle از همین امروز برای فروش عرضه شده است، ولی برای نسخه پرو باید تا ماه آینده صبر کنید. نظر شما درباره گوشی‌های جدید اچ‌تی‌سی چیست؟

Call Now Button