فرایند تولید پردازنده آیفون ۸، هفت نانومتری خواهد بود!

اخیرا اخباری منتشر شده است مبنی بر این که شرکت تایوانی تامین‌کننده قطعات پردازنده آیفون، TSMC، قصد دارد که در نیمه اول سال ۲۰۱۷ ساخت پردازنده‌های ۷ نانومتری را آغاز کند.

ورود به ماه اکتبر به آن معناست که سال میلادی در سراشیبی پایان قرار گرفته است. امسال سال پرماجرایی برای گوشی‌های هوشمند بود. گوشی‌های اندرویدی و آی‌اواسی هر دو ارتقاهای قابل توجهی داشتند. یکی از تکنولوژی‌های جالب توجه، که در گوشی‌های هوشمند امسال استفاده شد، حسگر عنبیه چشم بود. گلکسی نوت۷ با برخورداری از این قابلیت اولین فبلتی شد که به حسگر عنبیه چشم مجهز شده است. گرچه نوت۷ از منظر دیگری نیز خبرساز و در نهایت تبدیل به محصولی کاملا شکست‌خورده برای سامسونگ شد. اپل نیز آیفون ۷ و ۷ پلاس را معرفی کرد و به نظر می‌رسد که این دو گوشی بتوانند سهم اپل از بازار گوشی‌های هوشمند را حفظ کنند. حتی پس از ماجراهای نوت۷ ممکن است اقبال به این دو گوشی بیشتر شود.

درست است که زمان زیادی از معرفی آیفون ۷ نگذشته و حدود یک سال تا معرفی آیفون ۸ زمان باقی است، از هم اکنون شایعات پیرامون ویژگی‌های این محصول شدت گرفته است. آیفون ۸ در دهمین سالگرد تولد آیفون معرفی خواهد شد و بسیاری بر این عقیده‌اند که این آیفون نسبت به آیفون‌های امسال تفاوت‌های چشمگیری خواهد داشت.

در زمینه سخت‌افزار، امسال سال چندان پرفروغی برای گوشی‌های هوشمند نبود. تمرکز شرکت‌های تکنولوژی بر این است که سال آینده از محصولات انقلابی خود رونمایی کنند. سامسونگ و TSMC نقشه راه خود را منتشر کرده‌اند و این نقشه نشان‌دهنده آن است که سال ۲۰۱۷ برای آن‌ها سال پر اتفاقی است. در همین رابطه اخباری در مورد سخت‌افزار آیفون ۸ منتشر شده است.

طبق اخبار منتشرشده، پردازنده آیفون ۸ نسبت به نسل قبلی خود دو مرحله ارتقا خواهد یافت. برخی موسسات تحقیق و بررسی ادعا کرده‌اند که از کارخانه‌های شرکت تایوانی TSMC دیدن کرده‌اند و متوجه شده‌اند که این شرکت بنا دارد در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷، شروع به تولید پردازنده‌هایی با فرایند تولید ۷ نانومتری کند! اگر این خبر صحت داشته باشد، باید انتظار داشته باشیم که آیفون سال ۲۰۱۷ واقعا خاص باشد.

ممکن است برایتان سوال پیش آمده باشد که فرایند تولید پردازنده، که با اعدادی برحسب نانومتر معرفی می‌شود، در حقیقت چه چیزی را نشان می‌دهد. توصیه می‌کنیم مقاله کدام فرایند تولید پردازنده بهتر است را مطالعه کنید تا به پاسخ کامل خود برسید. اما اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم، هرچه عدد فرایند تولید پردازنده پایین‌تر باشد، مصرف انرژی پردازنده و هزینه تولید آن نیز بسیار کاهش می‌یابد.

اپل آیفون ۷ را با پردازنده A10 Fusion معرفی کرد که طبق گفته اپل بسیار قدرتمندتر از نسل قبلی آن است. این پردازنده با فرایند تولید ۱۶ نانومتری تهیه شده است. طبق اخبار قبلی، پردازنده A11 قرار بود با فرایند تولید ۱۰ نانومتری تولید شود، اما اگر اخبار اخیر صحت داشته باشند، باید منتظر آیفون ۸ فوق‌العاده‌ای باشیم.

Call Now Button