۸ راه آسان برای افزایش امنیت آیفون شما

اگر به امنیت گوشی و اطلاعات خود اهمیت می‌دهید با این ۸ روش ساده می‌توانید امنیت گوشی آیفون خود را افزایش دهید و نگرانی کمتری بابت به خطر افتادن حریم خصوصی‌تان داشته باشید.

موضوع امنیت موبایل چیزی است که هرچقدر به آن بپردازیم کم است. خیلی از کاربران فکر می‌کنند با گذاشتن رمز روی گوشی امنیت دستگاه خود را ۱۰۰% تامین کرده‌اند اما واقعیت این است در دنیای دیجیتال هیچ گاه امنیت صد در صدی حاصل نمی‌‎شود و همیشه راهی برای نفوذ وجود دارد. با این حال با اندیشیدن تدابیری می‌توان ضریب امنیت گوشی خود را افزایش داد.
در ادامه مطلب به شما ۸ راه ساده معرفی می‌کنیم که با استفاده از آنها قادر خواهید بود امنیت گوشی آیفون خود را افزایش دهید و نگرانی کمتری بابت به خطر افتادن حریم شخصی‌تان داشته باشید.

فعال کردن Limit Ad Tracking

اپل اطلاعات محدودی از کاربران را در اختیار اپلیکیشن‌هایی می‌گذارد که تبلغ نشان می‌دهند تا این تبلیغات بر اساس علایق هر فرد باشد. اگر شما تمایلی به فرستادن اطلاعات خود ندارید می‌توانید از آن انصراف دهید.
برای این کار به منو Settings بروید و سپس وارد Privacy شوید. صحفه را به پایین اسکرول کنید تا به Advertising برسید. در قدم آخر دکمه Limit Ad Tracking را روشن کنید.

خاموش کردن Location-Based Ads

با فعال بود این گزینه تبلیغات مرتبط بر اساس موقیعت مکانی شما نمایش داده می‎شود که به شکل زیر می‌توانید آن را غیرفعال کنید.
به Settings، Privacy و Location Services بروید. سپس در بخش System Services دکمه Location-Based Apple Ads را خاموش کنید.

توقف اتصال به شبکه‌های وای‌فای ناشناس

با فعال کردن این گزینه دیگر آیفون شما به صورت خودکار به شبکه‌های وای‌فای ناشناس وصل نمی‌شود و برای این کار از شما اجازه می‌گیرد.
به Settings بروید وارد Wi-Fi شوید و دکمه جلو عبارت Ask to Join Networks را روشن کنید.

ساخت رمز عبور ترکیبی

پسورد امنیتی آیفون به صورت پیش‌فرض یک عدد ۶ رقمی است اما شما می‌توانید با ساخت پسوردهای ترکیبی امنیت گوشی‌تان را بیشتر کنید.
به بخش Touch ID & Passcode در منو تنظیمات بروید و گزینه Change passcode را انتخاب کنید. پس از وارد کرد پسور فعلی خود عبارت آبی رنگ Passcode Options را در پایین صفحه لمس کنید. اکنون با انتخاب Custom Alphanumeric Code می‌توانید پسورد قوی‌تری، شامل اعداد و حروف، برای گوشی خود تعیین نمایید.

استفاده از PIN سیمکارت

خیلی از کاربران برای راحتی بیشتر این گزینه را غیرفعال می‌کنند غافل از اینکه فعال بودن SIM PIN امنیت گوشی شما را افزایش خواهد داد.
به منو Settings، Phone و سپس SIM PIN بروید و دکمه مقابل آن را روشن کنید. از این پس با هر بار خاموش کردن یا خارج کردن سیمکارت نیاز به وارد کرد PIN آن دارید.

محدود کردن فعالیت‌های لاک اسکرین

اگر برای گوشی خود رمز تعریف کنید امکان تعیین فعالیت‌هایی که در صفحه قفل گوشی نمایش داده می‎شوند، مثل نوتیفیکیشن‌ها، تقویم، سیری، پاسخ دادن به پیام‌ها، را به دست می‌آورید.
به Touch ID & Passcode در منو تنظیمات بروید و در بخش Allow access when locked فعالیت‌هایی که نمی‌خواهید در صفحه قفل گوشی نمایش داده شوند را غیرفعال کنید.

سافاری را امن‌تر کنید

عدم استفاده از ویژگی‌هایی مثل تکمیل خودکار فرم‌ها، ذخیره پسوردها در گوشی و ذخیره کوکی‌ها از جمله کارهایی است که به امن‌تر شدن مرورگر سافاری کمک می‌کند.
برای تغییر این گزینه‌ها وارد تنظیمات شوید و با اسکرول کردن صفحه به پایین Safari را بیابید. در این بخش می‌توانید تغییرات اشاره شده را اعمال نمایید.

استفاده از گزینه Erase Data

در آیفون گزینه‌ای وجود دارد که اگر ۱۰ بار پسورد گوشی اشتباه وارد شود همه اطلاعات ذخیره شده روی دستگاه را پاک می‌کند. این گزینه برای محافظت از اطلاعات شما هنگامی که گوشی به سرقت برود بسیار سودمند است.
در منو تنظیمات به Touch ID & Passcode بروید و گزینه Erase Data را فعال کنید.

به جز این ۸ مورد شما چه روشی را برای افزایش امنیت آیفون پیشنهاد می‌کنید؟ دانسته‌های خود را با ما و سایر کاربران در کامنت‌ها درمیان‌ بگذارید.

Call Now Button