آپدیت جدید تلگرام چهار ویژگی جالب به‌همراه دارد

تلگرام تقریبا پرکاربردترین اپلیکیشن روی گوشی‌های هوشمند ما شده است. این اپلیکیشن پیام‌رسان تقریبا بیشتر از هر کشور دیگری در ایران کاربر دارد و تب آن بین ایرانیان حسابی داغ است. شب گذشته تلگرام آپدیت تازه‌ای برای کاربران آی‌اواس و اندروید منتشر کرد که ویژگی‌های جدید و جالب توجهی دارد.

Instant View

از این پس زیر برخی از لینک‌هایی که در تلگرام به اشتراک گذاشته می‌شوند گزینه Instant View را مشاهده خواهید کرد. این ویژگی به شما کمک می‌کند که محتوای آن لینک را بدون اینکه صفحه آن بارگذاری شود مشاهده کنید. در حال حاضر سایت‌های کمی توسط این قابلیت پشتیبانی می‌شوند اما تلگرام اعلام کرده که به زودی دامنه سایت‌هایی که ازInstant View  پشتیبانی می‌کنند گسترش می‌یابد.

  

Telegra.ph

تلگراف نام یکی دیگر از ویژگی‌های جدید تلگرام است. تلگراف درواقع یک سیستم انتشار محتوا به‌شمار می‌رود که می‌توانید در آن هر محتوایی تولید کنید و لینک اختصاصی آن را دریافت کنید. لینک مطالبی که در telegra.ph تولید شده‌اند از ویژگی Instant View پشتیبانی می‌کنند. محتوای تولیدشده در تلگراف می‌تواند شامل عکس، ویدیوهای یوتوب و همچنین لینک‌های توییتر باشد.

جستجو با قابلیت انتخاب تاریخ

تلگرام پیش از این نیز قابلیت جستجوی یک کلمه خاص در گروه‌ها و مکالمه‌های شخصی را فراهم کرده بود، اما حالا با اضافه کردن تقویم آن را بهینه‌تر کرده است. در این پس هنگامی که به جستجوی یک کلمه خاص بپردازید یک آیکون تقویم مشاهده می‌کنید که می‌توانید از طریق آن جستجو را در یک تاریخ خاص انجام دهید. این قابلیت به یافتن سریع‌تر نتیجه دلخواه کمک می‌کند، چراکه دیگر نیازی نیست تمام نتایج جستجو را برای یافتن عبارت مورد نظر خود مرور کنید.

  

Group In Common

این گزینه درواقع به پروفایل مخاطبان شما در تلگرام اضافه شده است. بدین‌ترتیب اگر پروفایل هریک از مخاطبان خود را در تلگرام باز کنید از طریق این قابلیت می‌توانید تمام گروه‌های مشترکی را که با آن شخص دارید پیدا کنید. شاید در نگاه اول این قابلیت چندان کاربردی به‌نظر نرسد؛ اما به مرور زمان به شما کمک می‌کند که هنگام فوروارد کردن خبرها و مطالب جالب در گروه‌ها، آنها را در گروه‌هایی که با یک شخص خاص مشترک هستید ارسال نکنید.

چهار مورد بالا مهم‌ترین قابلیت‌های اضافه‌شده به نسخه جدید تلگرام بودند. آپدیت منتشرشده شامل به‌روزرسانی‌های دیگری نیز در قسمت‌های دیگر مانند نمایش عکس‌ها، گرفتن عکس، ادیت پست‌ها و… بود که در حد بهینه‌سازی به‌شمار می‌رود.

جهت دریافت آخرین نسخه تلگرام برای اندروید و آی‌او‌اس می‌توانید از لینک‌های زیر کمک بگیرید.

  

Call Now Button