بیش از ۹۰ درصد سود فروش گوشی‌ها به اپل تعلق دارد!

آماری که در سال ۲۰۱۶ منتشر شده ادعا می‌کند اپل کمتر از ۱۵ درصد و سامسونگ بیش از ۲۰ درصد فروش اسمارت‌فون‌ها را به طور میانگین در اختیار داشته‌اند. طبق این آمار انتظار می‌رود که سود عملیاتی فروش هم به تناسب بین آن‌ها تقسیم شده باشد اما Strategy Analytics نظر دیگری دارد. این موسسه اعلام کرده که ۹۱ درصد سود عملیاتی فروش گوشی‌ها را اپل تصاحب کرده است و هر کمپانی دیگری که می‌شناسید مجموعا ۹ درصد از سود را به خود اختصاص داده‌اند! در ادامه آمار منتشرشده را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

 سود عملیاتی فروش گوشی‌ها در سه ماهه سوم سال میلادی ۹٫۴ میلیارد دلار عنوان شده است. از این میزان تقریبا ۸٫۵ میلیارد دلار به اپل رسیده و هوآوی نیز با کسب ۲۰۰ میلیون دلار مقام دوم را کسب کرده است. کمپانی‌های چینی Vivo و Oppo نیز هرکدام با سهم ۲٫۲ درصدی رتبه‌ای بهتر از سوم کسب نکرده‌اند. در نهایت بقیه برندها که از جمله مهم‌ترین آن‌ها باید به سامسونگ، سونی، اچ‌تی‌سی، ال‌جی و شیائومی اشاره کرد مجموعا ۲٫۲ درصد یعنی کمتر از ۲۰۰ میلیون‌دلار سود داشته‌اند.

اپل سه‌ماهه عجیب و غریبی را تجربه کرد. با توجه به این‌که آیفون‌های جدید در ماه سپتامبر معرفی می‌شوند انتظار می‌رفت که سه‌ماهه‌ای سخت در انتظار اپل باشد زیرا مشتریان منتظر پرچمداران جدید هستند و طبعا از خرید آیفون‌های پیشین خودداری می‌کنند اما ماجرا شکل دیگری رقم خورد. در کمال تعجب همه پیش‌بینی‌های وال‌استریت غلط از آب درآمد و در سه ماهه سوم ۴۵٫۵ میلیون آیفون فروخته شد. پرچمداران جدید در تاریخ ۷ سپتامبر معرفی شدند و به لطف افزایش حداکثر حافظه گوشی‌ها به ۲۵۶ گیگابایت، میانگین قیمت آیفون‌های فروخته شده ۶۰۰ دلار اعلام شد.

در سه ماهه اخیر از ۴۰ بازاری که اپل رسما در آن‌ها فعالیت دارد ۳۳ مورد با افزایش فروش مواجه بودند. البته مهم‌ترین بازار این کمپانی که کشور چین است با کاهشی ۳۰درصدی در مقایسه با همین برهه در سال ۲۰۱۵ روبرو شد. نظر شما درباره این آمار چیست؟ آیا انتظار مشاهده چنین اعداد و ارقامی داشتید؟ به نظر شما علت سود پایین برندهای معتبر چیست؟ چرا اپل ۹۱درصد سود عملیاتی سه ماهه سوم را تصاحب کرد؟

Call Now Button