هرآنچه تاکنون از آیفون‌های سال ۲۰۱۷ می‌دانیم

عده‌ای از کارشناسان معتقدند که اپل سورپرایز‌های جالبی برای سال ۲۰۱۷ آماده کرده است. مهم‌ترین آن‌ها یک گوشی ۵٫۱ یا ۵٫۲ اینچی با پنل انعطاف‌پذیر OLED است که امکانات منحصربفردی دارد. در ادامه تمام شایعاتی را که پیرامون آیفون‌های ۲۰۱۷ منتشر شده بررسی می‌کنیم.

اپل سالانه معمولا دو گوشی هوشمند معرفی می‌کند، اما دقیقا به اندازه سامسونگ و بقیه کمپانی‌ها درباره گجت‌هایش شایعه‌سازی می‌شود. هنوز مدت‌زمان زیادی از معرفی آیفون ۷ نگذشته که اخباری درباره آیفون بعدی منتشر می‌شود. شایعات حاکی از آن است که تمام آیفون‌هایی که در ۲۰۱۷ رونمایی می‌شوند بدنه شیشه‌ای دارند. عده‌ای معتقدند اپل برای زیبایی هرچه بیشتر گجت‌هایش دور آلومینیوم را خط کشیده است، اما آنالیزور سرشناس، Ming-Chi Kuo، ادعا می‌کند که دلیل اپل برای ساخت گوشی‌های شیشه‌ای چیزی نیست جز پشتیبانی از شارژ بی‌سیم! در ادامه جزئیات بیشتری از آیفون‌های موعود را در اختیارتان قرار می‌دهیم پس تا پایان با جی‌اس‌ام همراه باشید.

اگرچه قابلیت شارژ بی‌سیم یکی از کم‌کاربردترین اختراعات بشر است، اپل همیشه به دلیل عدم پشتیبانی محصولاتش از این ویژگی مورد انتقاد قرار گرفته است؛ به‌خصوص در برهه‌ای که بسیاری از کمپانی‌های رقیب از جمله سامسونگ به استفاده از این تکنولوژی روی آورده‌اند. آقای Kuo می‌گوید:

تمام آیفون‌هایی که در ۲۰۱۷ روانه بازار می‌شوند قابلیت شارژ بی‌سیم را در خود دارند. در راستای تحقق این امر اپل با Pegatron، کمپانی تولیدکننده محصولات الکترونیکی، قرارداد بسته که بخش سخت‌افزاری شارژرهای بی‌سیم را تولید کند. خوشبختانه اپل با یک کمپانی حرفه‌ای قرارداد بسته و نمی‌خواهد همه کارها را خودش انجام دهد، تا از وقوع هرگونه فاجعه‌‌ای جلوگیری شود.

البته در ابتدا حدس می‌زدیم که وظیفه تولید این قطعات بر عهده یار وفادار اپل، فاکس‌کان، باشد اما با توجه به این‌که کمپانی چینی برای تحویل نمایشگرهای اولد فشار زیادی تحمل می‌کند دیگر توانایی قبول پروژه‌های جانبی را ندارد. البته نکته قابل توجه این‌که هنوز معلوم نیست سخت‌افزار مورد نیاز برای شارژ بی‌سیم گوشی در جعبه آن قرار می‌گیرد یا باید جداگانه خریداری شود، اما از این بابت مطمئنیم که اوایل سال آینده میلادی فرآیند تولید آن‌ها آغاز می‌شود و تا سال ۲۰۱۸ ادامه می‌یابد.

همکاری پگاترون و اپل تنها به تولید شارژرهای بی‌سیم ختم نمی‌شود و ظاهرا بخشی از تولید نمایشگرهای اولد نیز به این کمپانی واگذار شده است. هنوز اطلاعات دقیقی از قرارداد آن‌ها افشا نشده اما احتمالا ۵ تا ۱۰ درصد از نمایشگرهای اولد توسط پگاترون ساخته می‌شوند. نکته جالب این‌که احتمالا تولید آیفون‌های ۴٫۷ اینچی که پنل LCD دارند نیز به طور اختصاصی بر عهده این شرکت تایوانی است!

این کارشناس در ادامه بیشتر به نسخه‌های مختلف پرچمدار ۲۰۱۷ پرداخت. به عنوان مثال، Kuo معتقد است که تولید عمده این گوشی‌ها در سه ماهه سوم ۲۰۱۷ شروع می‌شود؛ با توجه به این‌که آیفون‌ها همیشه در ماه سپتامبر معرفی می‌شوند این صحبت تا حدودی منطقی به نظر می‌رسد. نکته دیگر این‌که احتمالا بین ۹۰ تا ۱۱۰ میلیون آیفون تولید می‌شود، در حالی که از آیفون‌های قبلی در سال ۲۰۱۶ فقط ۷۵ میلیون نسخه تولید شد که نشان از اعتماد به نفس اپل در سال ۲۰۱۷ دارد. شاید عجیب‌ترین تصمیم کوپرتینویی‌ها این است که ۵۰ تا ۵۵ درصد تولید خود را به آیفونی اختصاص می‌دهند که نمایشگر اولد دارد و هنوز امتحان خود را در بازار پس نداده است. از طرفی آیفون‌های ۴٫۷ و ۵٫۵ اینچی که از همان پنل قدیمی LCD‌ استفاده می‌کنند به ترتیب سهم  ۳۰ تا ۳۵ و ۱۰ تا ۱۵ درصدی از خط تولید اپل دارند.

به نقل از Kuo آیفون‌های ۲۰۱۷ نیز مثل همیشه در سپتامبر و سه نسخه مختلف رونمایی می‌شوند. دو تای آن‌ها که نمایشگر ۴٫۷ و ۵٫۵ اینچی دارند از پنل LCD‌ استفاده می‌کنند، در حالی که نسخه دیگر نمایشگر ۵٫۱ یا ۵٫۲ اینچی دارد و از پنل OLED بهره می‌برد. در این میان دو، برادر بزرگ‌تر مانند آیفون ۷پلاس دوربین دوگانه دارد در حالی که برادر ۴٫۷ اینچی مانند آیفون ۷ به دوربین معمولی مجهز می‌شود.

عده‌ای معتقدند آیفون جدید تنها به افتخار دهمین سال فعالیت اپل در حوزه اسمارت‌فون‌ها تولید می‌شود و امکانات خارق‌العاده‌ای دارد. به عنوان مثال شایعات حاکی از آن است که این گوشی نمایشگر انعطاف‌پذیر اولد دارد، هیچ دکمه‌ای روی بدنه آن دیده نمی‌شود، سنسور اثر انگشت یا همان Touch ID در دل نمایشگر جا گرفته و اطراف گوشی هیچ حاشیه‌ای به چشم نمی‌خورد. نظر شما درباره این گوشی چیست؟ آیا این‌همه تغییر انقلابی در محصولات اپل که معمولا سیر تحولی بسیار آهسته‌ای دارند امکان‌پذیر است؟ آیا این گوشی روند تولید اسمارت‌فون‌ها را در سال ۲۰۱۷ تغییر می‌دهد؟ به نظر شما پرچمداران اندرویدی سال آینده توانایی رقابت با ابرقهرمان اپل را دارند؟

Call Now Button