یکی از ۱۰ مدل پیشنهاد شده به اپل برای آیفون ۸ نمایشگر خمیده دارد

با اینکه هنوز چند ماه بیشتر از عرضه آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس نگذشته، بازار شایعات مربوط به نسل بعدی گوشی‌های اپل در حال داغ شدن است؛ از دوربین سه‌بعدی گرفته تا لرزش‌گیر دوربین و حتی شارژ بی‌سیم. حالا بر اساس گزارشی که وال‌استریت ژورنال منتشر کرده، اپل در فکر ساخت آیفون ۸ با صفحه نمایش OLED و لبه‌هایی خمیده است.

طبق این گزارش، اپل از شرکای سخت‌افزاری خود درخواست کرده است تا نمونه‌های اولیه صفحه نمایش OLED خود را برای استفاده در آیفون ۸ آماده کنند. اپل تاکید کرده که این صفحات باید از صفحه نمایش‌هایی که شرکت سامسونگ در گوشی‌های خود استفاده می‌کند باکیفیت‌تر باشند. نکته جالب توجه در این خبر این است که شرکت سامسونگ خود تولیدکننده بیش از ۹۰ درصد صفحات OLED بازار و یکی از اصلی‌ترین شرکای تجاری اپل برای تولید آیفون است.

 

علاوه بر این، تولید صفحات نمایش OLED هزینه به مراتب بالاتری نسبت به تولید صفحات LCD دارد و این تغییر تکنولوژی در ساخت آیفون‌ها می‌تواند یا قیمت نهایی آیفون‌ها را افزایش دهد یا از سود شرکت اپل از فروش آن‌ها بکاهد. در قبال این تغییر هزینه البته صفحات OLED مزیت‌هایی مانند رنگ‌بندی بهتر، ضخامت کمتر و مصرف انرژی پایین‌تری دارند. با اینکه سامسونگ در بازار OLED به عنوان پرچمدار شناخته می‌شود، اپل از شرکت‌های الجی دیسپلی، ژاپن دیسپلی و شارپ درخواست کرده که خود را برای تولید به تعداد بالا حاضر کنند.

با این حال احتمال این وجود دارد که در آیفون ۸ نیز همچون گذشته از صفحه نمایش تخت یا LCD استفاده شود. آیفون با صفحه نمایش خمیده تنها یکی از ده نمونه آزمایشی‌ای است که اپل برای ساخت آیفون‌های بعدی خود در نظر دارد و هنوز تا انتخاب یکی از آن‌ها به عنوان طرح نهایی زمان زیادی باقی مانده است.

Call Now Button