۹۹% شارژرهای تقلبی اپل امن نیستند!

اگر هم اکنون از شارژر تفلبی آیفون استفاده می‌کنید یا قصد دارید برای صرفه جوبی مدل تقلبی و ارزان قیمت‌تر آن را خریداری کنید بهتر است قبل از آن نگاهی به این مطلب بیاندازید…

CTSI موسسه‌ای به‌نام و خبره که مدت‌هاست در زمینه استاندارد فعالیت می‌کند چندی پیش گزارشی را منتشر کرد که در آن اعلام کرده بود ۹۹ درصد شارژرهایی که در اینترنت به صورت غیر رسمی، دست دوم یا ارزان قیمت به فروش می‌رسند امن نیستند و استفاده از آن سلامت دستگاه زیان بار است.

در جریان  یک عملیات تحقیقاتی گسترده که چندی پیش توسط این شرکت به اجرا درآمد محققان از موضوع جالبی آگاه شدند. در این تحقیقات ۴۰۰ شارژر تقلبی یا ارزان قیمت از فروشگاه‌های اینترنتی سراسر جهان خریداری شد که روی تمامی آنان با تستی که انجام شد مشخص گردید ۳۹۷ عدد آنان ایمن نیستند و حداقل کیفیت ایمنی لازم را برخوردار نیستند. تحقیقات دیگر در فروشگاه‌های دست دوم فروشی یا همان Second Shop کشور انگلستان انجام شد که در ان هم مشخص شد تنها ۱۵ درصد از ۳۰۱۹ خریدار شارژر تقلبی گله یا شکایتی از محصول خریداری شده ندارند!

مدیر اجرایی CTSI آقای Leon Livermore نیز در این رابطه گفته: خرج کردن چند پوند بیشتر برای خرید یک محصول دست دوم الکتریکی از یک فروشگاه یا تامین کننده مطمئن، بهتر و امن‌تر است. چراکه بعدا ممکن است هزینه تعمیر خانه آتش گرفته، زندگی خودتان یا کسی که دوستش دارید را بپردازید!

با این وجود همیشه توصیه و پیشنهاد منطقی به کاربران این است که از لوازم جانبی و به خصوص شارژرهای اصلی یا ساخته شده توسط شرکت شخص ثالث (۳rd Party) مورد تایید شرکت سازنده استفاده کنند.

Call Now Button