سهم اندروید ۷ به ۰٫۴ درصد رسید!

یه ماه گذشت و دوباره گوگل آمارهای مربوط به توزیع سیستم عامل اندروید را آپدیت کرد تا جدیدترین تغییرات چند هفته گذشته در نسخه‌های مختلف این سیستم عامل به راحتی در دسترس باشد.

بهتر است با اندروید ۷ شروع کنیم؛ جدیدترین نسخه از اندروید که اکنون ۰٫۴ درصد از سهم بازار گوشی‌های اندرویدی را در اختیار دارد و نسبت به ماه پیش ۰٫۱ درصد رشد داشته است. اندروید ۷٫۱٫۱ در حال حاضر تنها برای پیکسل و نکسوس‌ها منتشر شده است و به همین خاطر فعلا در نمودارها دیده نمی‌شود. اکنون تنها نسخه‌ای که سهم کمتری از اندروید ۷ در بازار دارد Froyo است که ۶ سال از زمان انتشار آن می‌گذرد.

اندروید ۶ و ۵ اکنون بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند. سهم اندروید ۵ در بازار ۰٫۱ درصد کاهش یافته و به ۳۴ درصد رسیده است و سهم اندروید ۶ نسبت به ماه گذشته ۲٫۳ درصد شده و به ۲۶٫۳ رسیده است. در این میان، اندروید جلی بین ۱۲٫۸ درصد، آیس کریم و جینجربرد ۱٫۲ درصد سهم دارند.

با انتشار آپدیت اندروید ۷ برای سایر گوشی ها، سهم این نسخه از اندروید رشد بیشتری پیدا می‌کند و در ماه‌های آینده شاهد کمتر شده سهم نسخه‌های قدیمی اندروید و رشد نسخه‌های جدیدتر به خصوص اندروید ۶ و اندروید ۷ خواهیم بود.

Call Now Button