اینستاگرام از قابلیت های جدیدی در آخرین به روزرسانی خود پرده برداشت

اینستاگرام که یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی حال حاضر جهان است که با افزودن ویژگی های جدیدی به اپلیکیشن خود سعی در افزایش امنیت کاربران و بهبود کنترل آن ها بر روی پست های خود دارد. در ادامه با جی اس ام همراه باشید.

اینستاگرام با ورود خود به بازار شبکه‌های اجتماعی تغییر و تحولی عظیم را برای کاربران این‌گونه شبکه‌ها رقم زد. امکان ارسال عکس و ویدیو و اشتراک‌گذاری آن‌ها با سایر مردم جهان قابلیتی بود که اینستاگرام بر پایه آن خلق‌شده بود. اگرچه پس از معرفی اولین نسخه از این اپلیکیشن شاهد تغییرات زیاد و بهبود بسیاری از مشکلات در آن بوده‌ایم اما هنوز فقدان برخی ویژگی‌های اساسی برای کنترل هرچه بیشتر کاربران بر روی تصاویر و ویدیوهای خود احساس می‌شود.

طبق آخرین گزاش های منتشرشده از سوی توسعه‌دهندگان اینستاگرام، این شبکه اجتماعی عظیم در حال افزودن برخی ویژگی‌های کاربردی به اپلیکیشن خود است. قابلیت‌های جدید اینستاگرام شما را قادر می‌سازد تا سطح مدیریتی خود بر روی مطالب را بیش از پیش افزایش دهید. از مهم‌ترین ویژگی‌های جدیدی که به اینستاگرام اضافه خواهد شد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • امکان خاموش کردن بخش نظرات و کامنت ها در پست‌های منتشرشده
  • امکان حذف فالوور ها (followers) برای کاربرانی که از اکانت شخصی استفاده می‌کنند.
  • امکان مشاهده کامل کسانی که کامنت ها را لایک کرده‌اند.

تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید اینستاگرام، برای کاربران این شبکه اجتماعی حاشیه‌ی امنی را فراهم خواهد کرد. همچنین طبق گفته‌های کارشناسان اینستاگرام، کاربران از این پس تجربه بهتری را از کامنت ها و نظرات دوستان خود خواهند داشت. یکی دیگر از ویژگی‌های جالبی که به اینستاگرام اضافه خواهد شد قابلیت جلوگیری از خودآزاری (self-harm/injury) است! این ویژگی به سایر کاربران اجازه خواهد داد تا افرادی که با ارسال تصاویر و ویدیوها، خودآزاری خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند را شناسایی کرده و به اینستاگرام گزارش دهند. کسانی که خودآزاری دیگران را گزارش می‌کنند به‌صورت مخفی باقی‌مانده و کسی از ارسال گزارش توسط آن‌ها مطلع نخواهد شد. کارشناسان اینستاگرام پس از بررسی شواهد موجود، با شخص خودآزار ارتباط برقرار کرده تا علت خودآزاری وی را جویا شوند!

کوین سیستروم (Kevin Systrom) مؤسس و مدیرعامل اینستاگرام می‌گوید: تیم‌های پشتیبانی ما به‌صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته به بررسی و دریافت گزارش‌های خودآزاری خواهند پرداخت تا این موضوع از سوی اینستاگرام به‌صورت کامل پوشش داده شود.

کارشناسان اینستاگرام نظر خود در مورد ظهور ویژگی‌های جدید در آخرین به‌روزرسانی این اپلیکیشن را به شرح زیر اعلام کردند:

اگرچه قابلیت‌های مشابهی در نسخه‌های پیشین اینستاگرام دیده‌شده بود اما تأکید و سیاست اینستاگرام برای تبدیل کردن این شبکه اجتماعی به مکانی امن برای اشتراک‌گذاری تصاویر و اتفاقات روزمره کاربران سبب شده تا ویژگی‌های پیشین بهبودیافته و در قالب امکاناتی جدید ظهور کنند. به عقیده کارشناسان، این اقدام اینستاگرام زمینه‌های فراوانی را برای فعالیت‌های کاری و روابط دوستانه فراهم خواهد کرد.

Call Now Button