صفحه نمایش گلکسی اس ۸ راه نوت ۷ را ادامه می‌دهد

با نزدیک شدن به اسفند ماه و موعد مقرر برای معرفی پرچمدار جدید شرکت سامسونگ، بازار شایعات حول این محصول روز به روز داغ‌تر می‌شود. در آخرین شایعات طرح‌شده درباره این محصول این‌گونه به گوش می‌رسد که قرار است سامسونگ در گلکسی اس۸ از صفحه نمایشی با تکنولوژی Y-OCTA استفاده کند که پیش از این و هنگام معرفی گلکسی نوت۷ معرفی شده بود.

با توجه به جمع‌آوری گلکسی نوت۷ از بازار به‌دلیل مشکلاتی که در باتری و طراحی آن وجود داشت، دنبال‌کنندگان حوزه موبایل و مخصوصا طرفداران سامسونگ چشم‌انتظار پرچمدار جدید این شرکت‌اند. پیش از این گفته می‌شد که سامسونگ قرار است در گلکسی اس۸ تکنولوژی‌های اختصاصی چینش پیکسل‌هایش را کنار بگذارد و از چینش مرسوم RGB استفاده کند. آخرین باری که سامسونگ از چینش RGB در گوشی‌های پرچمدار خود استفاده کرده بود به زمان عرضه گلکسی اس۲ برمی‌گردد.

اما حالا شایعاتی مطرح شده است مبنی بر این که سامسونگ حداقل یک گوشی ۵.۷ اینچی در خانواده گلکسی اس۸ دارد که از صفحه نمایش مشابه گلکسی نوت۷ با تکنولوژی Y-OCTA استفاده می‌کند.

در گذشته لازم بود الکترودهای لمسی در غشایی بالای صفحه نمایش گذاشته شوند تا بتوانند به لمس کاربر عکس‌العمل نشان بدهند، اما در تکنولوژی Y-OCTA این غشا حذف شده و الکترودها مستقیما درون صفحه نمایش کار گذاشته می‌شوند. این امر به بالاتر رفتن کیفیت لمس، کاهش ضخامت و همچنین کاهش قیمت نهایی صفحه نمایش برای شرکت منجر می‌شود.

اگر این شایعات درست باشد، هنگام رونمایی از گلکسی اس۸ صفحه نمایشی خواهیم دید که حداقل مانند گلکسی نوت۷ فوق‌العاده و باکیفیت است، هرچند بعید نیست سامسونگ در این مدت این تکنولوژی را ارتقاده نداده یا بهینه نکرده باشد.

احتمالا تا زمان رونمایی رسمی در اسفند ماه شایعات و اخبار بسیار بیشتری از این پرچمدار لو خواهد رفت و ما هم مشتاقانه منتظر رونمایی و دیدن این دست‌پخت جدید شرکت سامسونگ خواهیم بود.

Call Now Button