آخرین به‌روزرسانی watchOS برای کاربران اپل واچ سری ۲ مشکل‌ساز شد

چند روز پیش بود که از عرضه سیستم عامل watchOS 3.1.1 برای ساعت‌های هوشمند اپل واچ خبر دادیم. اما بعضی کاربران از خرابی دستگاه‌های اپل واچ ۲ هنگام انجام این به‌روزرسانی خبر داده‌اند.

شرکت اپل یک ماه و نیم پیش نسخه آزمایشی watchOS 3.1.1 را منتشر کرده بود و در این مدت مشغول بازبینی این سیستم عامل و رفع ایرادات آن بود تا در هنگام عرضه عمومی این به‌روزرسانی مشکلی وجود نداشته باشد. اما حالا و با عرضه رسمی این نسخه برای ساعت‌های هوشمند اپل واچ، بعضی کاربران اعلام کرده‌اند که دستگاه آن‌ها از کار افتاده و اصطلاحا «بریک» شده است. این در حالی است که در مدت عرضه آزمایشی این نسخه از سیستم عامل و با وجود بررسی ۵ نسخه آزمایشی، هیچ کاربری چنین گزارشی را ثبت نکرده بود.

این گزارش‌ها بیشتر از طرف صاحبان اپل واچ ۲ ارسال شده بود. کاربران بعد از انجام به‌روزرسانی با یک صفحه مشکی و علامت قرمزی در وسط آن مواجه می‌شدند که به کاربران اعلام می‌کرد برای اطلاعات بیشتر به سایت اپل مراجعه کنند.

 

کاربران هنگام مراجعه به این لینک با مطلبی مواجه می‌شدند که از آن‌ها می‌خواست برای رفع این مشکل دستگاه اپل واچ خود را force restart کنند و در صورتی که این گزینه جوابگو نبود، آن را برای تعمیر و سرویس به نمایندگی‌های معتبر اپل تحویل دهند. هرچند بعضی از کاربران توانستند با force restart ساعت خود را احیا کنند اما این روش برای همه کاربران جوابگو نبود.

بعد از این گزارش ها شرکت اپل تصمیم گرفت فایل به‌روزرسانی را تا زمان اصلاح آن از سرور خود بردارد تا کاربران بیشتری دچار این مشکل نشوند. پس اگر تا به حال ساعت هوشمند اپلی خود را به‌روزرسانی نکرده‌اید احتمال اینکه با این مشکل مواجه شوید بسیار کم است. برای به‌روزرسانی نیز بهتر است تا زمان عرضه مجدد صبر کنید.

به‌روزرسانی watchOS 3.1.1 یک به‌روزرسانی زیرساختی بود که بیشتر بر روی رفع باگ‌ها، بهینه‌سازی سیستم عامل و اصلاح زیرساخت‌ها تمرکز کرده بود. هر چند در این بین تغییرات ظاهری‌ای نیز مانند معرفی چند مدل پوسته ساعت جدید در خود جای داده بود.

با توجه به اینکه به تعطیلات سال جدید میلادی نزدیک می‌شویم، شرکت اپل قول داده است که در اسرع وقت و در صورت امکان قبل از تعطیلات تمام ساعت‌های مشکل‌دار را سرویس کند و از کابران خواسته است تا در اسرع وقت ساعت‌های خود را به نزدیک‌ترین نمایندگی اپل تحویل بدهند.

در این بین شاید نبود یک نمایندگی رسمی در ایران برای انجام خدمات پس از فروش بیشتر حس شود، زیرا هنگام پیش آمدن چنین مشکلاتی کاربران ایرانی محلی برای مراجعه یا تعمیر دستگاه خود به شکل رسمی ندارند.

 

Call Now Button