جزئیات به‌کارگیری پنل OLED در صفحه نمایش iPhone 8

طبق گزارشاتی که شب گذشته از منبع معتبر Korea Hearald منتشر شده، اپل سفارش ساخت پنل OLED پلاستیکی را به شرکت رقیب یعنی سامسونگ داده است. گویا آیفون‌های سال آینده در دو نسخه متفاوت عرضه می شوند. نسخه اول مدل ارزان‌تر با همان صفحه‌نمایش IPS LCD است که در آیفون‌های امروزی استفاده می‌شود و نسخه گران‌تر به صفحه‌نمایش OLED با لبه‌های خمیده، مانند Galaxy S7 edge، مجهز است.

یک منبع آشنا و نزدیک به The Korea Herald گفته است:

نسخه گران‌تر آیفون سال آینده شاید مجهز به صفحه‌نمایش خمیده OLED با پنل پلاستیکی باشد که هم‌اکنون اپل سفارش آن را به سامسونگ داده و خط تولیدش را به این شرکت کره‌ای واگذار کرده است. اما این طور که پیداست سامسونگ تنها قادر به تامین حدود ۱۰۰ میلیون واحد صفحه‌نمایش OLED برای آیفون سال آینده اپل است.

پنل OLED پلاستیکی برای گوشی‌هایی که صفحه‌نمایشی با لبه‌های خمیده دارند، همانند Galaxy S7 edge، استفاده می‌شود و پنل شیشه‌ای در گوشی‌هایی استفاده می‌شود که صفحه‌نمایش تخت دارند، مانند Galaxy S7. اما اپل برای ایجاد تفاوت میان آیفون‌های سال آینده با پرچمداران سامسونگ ممکن است از تکنولوژی جدیدی برای تشخیص لمس استفاده کند. تکنولوژی جدید تشخیص لمس (Sensing) این قابلیت را به آیفون جدید می‌دهد که به لمس کاربر در تمام لبه‌های گوشی عکس‌العمل نشان دهد. اما اپل ممکن است این تکنولوژی را به کار نگیرد.

Call Now Button